Follow your heart - 04
Geeuwed sta ik voor de spiegel. Het is amper 7 uur, maar binnen een uurtje zit ik al in de auto op weg naar de Eurostar om naar Londen te gaan.
Mijn natte haren laten een druppelend spoor achter op de grond. Vlug pak ik mijn handdoek en droog ik me af, daarna sla ik mijn grote badhanddoek om me heen en loop naar mijn kamer. " Wat ga ik aandoen?", vraag ik mezelf af. Kieskeurig bekijk ik mijn kleren.
Uiteindelijk loop ik met een rood kleedje [url] http://www.meandmaria.be/jurken/fiftiesfamedress/[/url]terug naar mijn kamer. Het is makkelijk oor in de Eurostar, maar het is ook nog mooi om op tv te komen.
" Ben je bijna klaar?!", roept papa van benden.
" Bijna!", roep ik terug.
Vlug doe ik mijn kleedje aan, droog mijn haren en stop er een losse knot in voor het gemak. Nadat ik dat heb gedaan, ren ik naar benden. " Goedemorgen!", zeg ik vrolijk wanneer ik de badkamer binnenkom. " Goedemorgen! En weet je zeker dat je al klaar bent in de badkamer? Je zat er nog maar een half uur in hoor", groet papa me grappig. " Haha, grappig zene...", zeg ik sarcastisch met een knipoog. " Klaar voor de grote dag?", vraagt mama opgewekt. " Zeker, ik kan haast niet wachten!", roep ik uit, terwijl ik naar de frigo loop. Ik haal de melk eruit en neem uit de kast mijn dagelijkse cornflakes. " Eet dat maar vlug op, Amber kan hier elk moment zijn!", roept mijn pa vanuit de woonkamer. " Jaja, zaag!", maar terwijl ik dat zeg gaat de deurbel. " Als je van de duivel spreekt...", fluister ik in mezelf. " Ik zal wel gaan! Eet jij maar vlug je cornflakes op!", hoor ik mama vanuit de gang roepen. Vlug werk ik mijn ontbijt binnen en wanneer ik mijn potje in de gootsteen zet, komt Amber net naar binnen.
" Hey, hoe is het?", vraagt ze, terwijl ze de deur toedoet.
" Goed, maar ik heb bere slecht geslapen. Ik lag de hele tijd te piekeren over wat er vandaag zou gebeuren", breng ik geeuwend uit.
" Vanavond zal je wel goed kunnen slapen in ons luxe hotel. Ik heb het een keer gegoogeld en het ziet er echt fantastisch uit. En vandaag zien we ook One Direction!", tiert ze.
" Ik doe het alleen voor de muziek Amber! En tier niet zo, het zijn ook maar gewoon jongens hoor", zeg ik lachend.
" Gewone jongens? Gewone jongens die prachtig kunnen zingen!", zegt ze ongelovig
Lachend draai ik met mijn ogen en was mijn potje af. Daarna zet ik de melk terug in de frigo en mijn cornflakes in de kast. Oh, wat zal ik mijn cornflakes toch missen in die twee maanden. Zucht.
" En zijn jullie klaar om te vertrekken?", vraagt papa met zijn hoofd door de deur.
" Ja, ik moet alleen nog maar mijn gitaar in zijn koffer steken en ik ben klaar!", antwoord ik.
" Hup, binnen twee uur vertrekt de Eurostar en het is een uur en een half rijden naar Brussel!", zegt mama wanneer ze de keuken binnen komt.
" Jaja, zagen!", zeg ik met een knipoog "Kom je mee?", vraag ik aan Amber.
" Tuurlijk", lacht ze.
Wanneer ik beneden kom, staan mama en papa beneden te wachten.
" Doe je best en maak plezier!", moedigt mama me met tranen in haar ogen aan. Ze gaat niet mee naar de Eurostar, want binnen een uur moet ze al op haar werk zijn.
" Dank je mam, ik zal je missen!", en terwijl ik dit zeg, geef ik haar een knuffel. Mama plant een zoen op mijn wang, trekt me nog eens dicht tegen zich aan een laat me dan los. Snel veegt ze de tranen weg.
" Tot binnen een aantal weken, wanneer we je mogen opzoeken", zegt ze met een waterige glimlach.
" Salu, ik zal je missen!", zeg ik terwijl ik haar ook een zoen geef.
" Tot de volgende keer, mevrouw Evans", zegt Amber, terwijl ze een mama een hand geeft.
" Tot de volgende keer Amber. Pas goed op jezelf en zorg goed voor mijn dochter", zegt mama lief
" Dat zal ik zeker doen", zegt Amber met een knipoog naar mij en ik, zo volwassen als ik ben, steek mijn tong uit.
" En jij Jan, rij voorzichtig en tot vanavond!", zegt mama tegen papa en geeft hem een zoen op zijn mond.
" Ik rij altijd voorzichtig!", brengt papa fier uit.
" Tuurlijk pap!", zeg ik met een knipoog.
" Kom op, als je nog op tijd wil zijn, dan moeten we nu wel vertrekken", zegt papa terwijl hij naar buiten loopt
" Oké, ik kom", vlug geef ik mama nog een knuffel en dan laat ik me door Amber mee sleuren naar de auto.
" Tot binnen een aantal weken!", roep ik nog naar mama.
Daarna stap ik in de auto, klaar voor een nieuw avontuur...
Er zijn nog geen reacties.