Deel 4
"Jongens, ik weet dat we maar heel kort de tijd hebben, maar we zijn hier immers gekomen voor excursie en niet voor vakantie." roept Polak boven de groep uit. Iedereen staat buiten het hotel te wachten totdat de groep compleet.
"Wat gingen we ookal weer doen?" vraagt een jongen die Maxim heet. Polak schraapt zijn keel.
"We gaan zometeen naar een muziekbedrijf hier in de buurt, waar veel bekende Duitse sterren liedjes opnemen en dat soort dingen. Ook gaan we een paar mensen interviewen."
Meteen zuchten een paar mensen. "Nee he." "Da's echt boring.."
Nadat iedereen zich bij elkaar verzameld heeft, lopen we achter Polak aan richting het muziekbedrijf.
Na een kwartier lopen staan we voor een enorm gebouw. 'Star Deluxe Musik' staat er met koeienletters op de grote ramen.
"Jullie blijven even wachten in de hal totdat ik zeg dat we mogen gaan. En alsjeblieft nergens aankomen."
We lopen naar binnen, waar Polak een man aanspreekt achter balie. Na wat gepraat komen hij en de man bij de groep staan en de man begint in het Engels te praten.
"Hallo, mijn naam is David Jost. Ik ga jullie zo een kleine rondleiding geven, waar ik onder andere de studio laat zien en de oefenruimte. Daarna laat ik jullie kennis maken met een paar jongens, die hier hun tracks schrijven en opnemen. Toevallig ben ik hun manager, en waarschijnlijk kennen de meeste van jullie hun wel."
Een paar meiden halen hun schouders op. Joyce en ik kijken elkaar aan. "Ik heb zo'n gevoel.." begint Joyce. "Ik ook.. het zou toch niet?" Maar ik schud mijn hoofd.
"Nee, dat zal wel niet."
"Volg mij maar." zegt David, en hij loopt voor ons uit. Gelukkig bestaat de groep maar uit 20 mensen.
Joyce loopt naast mij helemaal achteraan. Achter de ramen staat wat apparatuur en muziekinstrumenten.
"Gaaf man, ik wou dat ik hier eens mocht spelen." Ik blijf heel even staan en bekijk een grote zwarte vleugel achter een raam. "Cool." zeg ik zacht.
Joyce trekt me mee en loopt naar de groep die al wat verderop staat. Ze staan voor een grote deur, die David openmaakt.
"Dit is de studio, waar de tracks worden gemaakt. De artiesten kunnen hier hun melodieën bespelen met hun instrument, die wij vervolgens opnemen via de computer."
Maxim steekt zijn hand op. "Komen hier bekende artiesten, Rammstein ofzo?" David knikt.
"Jazeker, zelfs Nena heeft haar liedjes hier gemaakt."
Joyce ziet achter David een witte vleugel staan en stoot me aan.
"Kijk daar." wijst ze. "Zo een wil jij ook wel zeker?" Ik knikt hevig met een brede smile op m'n gezicht.
"Zeker wel!"
Waarschijnlijk had David dat gehoord, want hij kijkt onze kant op.
"Zo, dus jullie zijn ook muzikaal?" Joyce wijst naar mij. "Zij wel."
Ik kijk verlegen naar de grond. "Moet dat nou?" sis ik.
Joyce steekt haar tong naar me uit. David lacht ook. "Dan hebben jullie geluk, want ik geef iedereen eventjes de tijd om alle instrumenten uit te proberen, totdat de band is garriveerd."
De jongens pakken meteen een gitaar of gaan achter de drumstel, en een paar meiden proberen natuurlijk de microfoons uit. Joyce zucht. "Bah, kon ik maar een instrument spelen.."
Ik loop vlug naar de vleugel en glij even met m'n vingers over de toetsen. "Wauwie.. Oké, uhm.. wat ga ik spelen?"
Ik ga op de kruk zitten en begin 'My Heart Will Go On' te spelen, waar ik lang op geoefend heb.
Polak praat wat met David, terwijl iedereen lekker aan het experimenteren is. Joyce staat een beetje verveeld voor de opening te kijken. Als ze zich omdraait, ziet ze door de gang vier jongens in de verte lopen..
Reageer (1)
oeh oeh wiezouden datnutog zijn????*BIG sarcasm*
1 decennium geleden