7. Sanne
'Hmm, ik heb eigenlijk wel zin om de omgeving hier te verkennen.' Zegt Sanne terwijl ze van de steen afspringt. 'We kunnen wel een andere keer naar je tent gaan.' Christiane knikt en laat zichzelf voorzichtig van de steen afglijden. Ze vindt het wel een goed idee, beter dan de hele dag in een boom rondhangen en lezen.
Samen lopen ze het pad op naast het riviertje. Ze praten wat over hun alledaagse leven in Nederland.
Na een tijdje verandert het pad in een brede zandweg, en maakt het bos geleidelijk plaats voor een weiland.
Er kruipt een hondje uit een greppel en rent vrolijk op de meisjes af. 'waar kom jij dan vandaan?' zegt Sanne blij. Ze gaat op haar hurken zitten en aait hem over zijn lange zwarte vacht.
'Volgens mij is het een zwerfhond, er is hier geen huis te bekennen' zegt Christiane. 'Nu is hij van ons' zegt Sanne met een kwaadaardige stem. Ze komt weer overeind en loopt een stukje. 'kijk! Hij loopt met ons mee' zegt ze lachend tegen Christiane. Ze lopen weer verder. Het hondje rent uitgelaten om ze heen en springt af en toe tegen ze op. 'Hoe zullen we hem noemen?' vraagt Christiane. 'Meadow, naar waar we hem gevonden hebben' zegt Sanne. 'Of waar hij ons gevonden heeft' denkt ze.
Het begint steeds warmer te worden en de wolken in de heldere lucht lijken op te lossen zodat de hemel langzaam egaal blauw kleurt. De meisjes horen tientallen krekels zingen in de berm. Sanne rent het weiland in en gaat tussen de wilde bloemen liggen. Christiane rent achter haar aan en volgt haar voorbeeld. Ze maken sieraden van madeliefjes en kletsen af en toe een beetje.
Zo blijven ze de hele dag in het weiland liggen tot het begint te schemeren. Op het campingterrein nemen ze afscheid van elkaar. Sanne heeft niet veel zin om terug te gaan naar haar tent. Ze loopt nog een rondje over het terrein. Verderop ligt een rustiger gedeelte van de camping. Er staat maar een tent met een picknicktafel in de buurt. Sanne strijkt neer op de tafel om nog even van het zonnetje te genieten. Ze hoort wat vogeltjes kwetteren en ergens in de verte blaft een hond. In de lucht hebben zich hier en daar wat dans-muggen verzameld. De camping ligt er vredig bij.
Plotseling gaat de rits van de tent open. Er komt een jongen uit gekropen die even schichtig naar Sanne opkijkt en zich daarna snel uit de voeten maakt.
Er zijn nog geen reacties.