Foto bij 075- Ella

Dit is het laatste hoofdstuk :(
Morgen volgt er nog een (zeer) lang epiloog.
Ik wil nu al iedereen bedanken, maar morgen volgt er meer bedanking in het dankwoordje

‘Ella, heb je alles?’ vraagt mams me. Ze is hier op vakantie en het is haar laatste dag. Ook van mij. Vandaag begint de Take Me Home Tour.
‘Ja, al voor de 4de keer’, lach ik. Ze knikt en gaat zitten.
‘Babe?’ roept Liam vanuit de slaapkamer. Ik roep dat ik ga komen en spring van mijn stoel.
‘Do you have a problem?’ vraag ik als ik op bed neerplof.
‘Yes, I can’t find my new pull, that red one.’
‘Did you look in the closet?’
‘Yes. And in yours too.’ Ik sta recht en loop naar de kast.
‘Don’t you believe me? I said I looked and it isn’t there.’
‘Then what’s this?’ vraag ik als ik zijn rode trui gooi. Hij vangt hem en kijkt er raar naar. Ik moet lachen.
‘I swear, it wasn’t there when I looked for it.’
‘Oh yeah, because it’s a magical sweater that disappears when you need it’, lach ik. Ik ga achter Liam staan en sla mijn armen om zijn middel. Ik geef zoentjes op zijn rug. Hij draait zich om zodat de zoentjes op zijn borst arriveren. Ik ga gewoon door. Dan steekt hij zijn hand onder mijn kin en doet mijn hoofd omhoog. Ik snap zijn bedoeling en geef zoentjes op zijn mond.
‘I’m so happy you come with me’, zegt hij. Ik knik en laat me op bed vallen. Hij leunt op bed zodat hij boven me hangt.
‘I have a little secret’, zeg ik.
‘Tell me’, antwoordt hij. Ik doe teken dat hij dichter moet komen. Hij brengt zijn oor naar mijn mond.
‘I love you’, fluister ik. Hij glimlacht ,draait zijn hoofd en zoent me. Ik ga er op in.

‘Are you guys read… Oh sorry, I go’, zegt papa als hij de kamer inloopt en direct weer buiten. Liam en ik moeten lachen. Hij laat zich naast me vallen en schopt met zijn voet zijn koffer toe.
‘Ready’, roepen we samen naar mijn ouders. We dragen de koffers naar beneden en steken ze meteen in de koffer van Liam’s auto. Daarna gaan we nog even mee naar boven.
‘Dus, mama, ik zie je begin mei’, zeg ik als we afscheid moeten nemen.
‘Wees voorzichtig, zorg voor jezelf en Liam, bel af en toe en beloof dat we elkaar zien als je in België bent.’
‘Ja, we gaan samen naar het concert op 1 mei, oké?’ Ze knikt en omhelst me dan. Daarna ga ik naar papa, Liam zegt nog gedag aan mams.
‘Papa, beloof dat je belt als er iets is, dan kom ik meteen naar huis.’
‘Ja, zal ik doen. Beloof jij nou maar dat je geniet en goed voor iedereen zorgt. Bel me elke week.’
‘Ik beloof dat ik zal bellen, genieten en voor de andere zal zorgen’, zeg ik plechtig. Papa moet ermee lachen.
‘Jammer dat ik geen afscheid van Jasmien kan nemen’, zegt hij. Ik knik.
‘Ze zit bij Niall, zoals altijd’, lach ik. ‘Zorg goed voor mijn appartement.’ Ik geef hem een knuffel en dan gaan Liam en ik weg.

‘I can’t believe I leave my dad to tour with you’, zeg ik in de auto.
‘You still can change your mind’, zegt Liam. Ik schud van nee.
‘I want to be with you and how can I say no? I’m going to see the world with my best friend and my 5 favorite boys.’ Liam lacht en verder babbelen we niet zoveel in de auto.

‘Jasmien! Klaar om te gaan?’ roep ik naar mijn beste vriendin die op me staat te wachten. Ze geeft me een knuffel.
‘Ik ben zo enthousiast! Ik belde daarnet mijn ouders nog, om te zeggen dat we vandaag vertrokken, en ze hebben er zich eindelijk bij neergelegd.’ Jasmien heeft haar studies geneeskunde stopgezet en gaat ook mee op tour. Na de tour verhuist ze definitief naar Engeland.
‘Dat is goed, heeft papa je nog gebeld?’ vraag ik. Ze knikt.
‘Ja, hij vond het jammer dat we geen afscheid konden nemen. Ik ook, maar ik had er niet meer aan gedacht bij Niall en zo.’
‘Can you please talk in English?’ komt Harry tussenbeide. We moeten beiden lachen.
‘Get used to it, Hazza. You will hear more Dutch on tour’, lach ik.
‘Every time Ella and I talk it’s going to be Dutch’, voegt Jasmien nog toe.
‘We’ll need a dictionary English-Dutch’, zegt Harry tegen Louis. Die moet lachen. We lopen naar binnen en daar krijgen we nog een laatste uitleg.

‘Jasmien, ik ben echt blij dat ik dit met jou mag meemaken’, zeg ik in de tourbus. Jasmien knikt.
‘Ik ook met jou, Ella. Je bent de beste vriendin aller tijden.’ Ik leun naar Liam en hij legt een arm om me heen.
‘Let the journey begin’, zegt hij. Ik knik en kijk naar Niall en Jasmien die echt schattig zijn te samen. Zayn, Louis en Harry kletsen wat en lachen af en toe als Louis een grapje maakt. Het lijkt alsof alle puzzelstukjes uiteindelijk zijn samengevallen. Alles is zo perfect. Ik sluit mijn ogen. Liam wrijft over mijn haar en ik wou dat ik dit moment kon bevriezen.
‘I love you’, fluistert Liam bij mijn oor. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht.
‘Forever?’ vraag ik fluisterend terug.
‘Forever.’

Reageer (1)

  • Merry10002Xx

    Aaaaaaaaaw. Die laatste zinnen!!! Cuties!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen