Foto bij Poppy manicure

Ik zag overlaatst een hoog professioneel gelakte manicure voorbijgaan met kloprozen, heel mooi afgelijnd en dergelijke. Dan vraag ik me mezelf af: het kan zijn dat iemand dit met de vrije hand heeft gemaakt, maar dan moet die enorm veel ervaring hebben. Dus misschien is het gewoon een print? Achja, het maakt niet uit. Het design was in ieder geval veel te hoog gegrepen voor mij. Maar het inspireerde me wel. Dus ik ging aan de slag.

Wat heb je nodig?
- Gele nagellak
- Groene striper of een groene lak + penseel
- Witte striper of een witte lak + penseel
- Zwarte nagellak
- Rode striper of een rode lak + penseel
- Dottingtool
(Ik gebuikte enkel een witte striper, voor de rest gebruikte ik het penseeltje omdat ik er fijner mee kan werken)

Hoe ga je te werk?
- De gele lak wordt de basiskleur. Dus lak al je nagels in het lichte geel. (Ik gebruikte een licht geel van een LE van Essence van vorig jaar)
- Laat het goed drogen.
- Maak een vorm van een klaproos met je rode nagellak en penseeltje. Het mag 'slordig' zijn want klaprozen zijn ook niet mooi afgelijnd.
- Laat dit drogen en ga ondertussen al verder met de stengels. Ik gebruikte een lichtgroene lak van Miss Sporty voor mijn lijntjes. Deze lijntjes moeten al mooier zijn, slordig kan ook, maar stengels zijn meestal mooi rechtlijnig.
- Laat ook dat drogen.
- Als het rode goed droog is, kun je met een witte striper of penseel een slordig bolletje tekenen op het rood. Door het wit gaat de zwarte binnenkant later er mooier uitspringen.
- Je hoeft het wit niet volledig te laten drogen. Je gaat er met een dottingtool gedipt in zwarte lak over. Doordat de lak nog niet volledig droog is, ga je soms mengen zodat het stukjes grijs worden en op andere stukjes zal je de witte onderkant tevoorschijn toveren.
- Afwerken met topcoat zoals altijd.
(Je kan eventueel het witte gedeelte eruit laten)



Wat vind ik er zelf van?

Ik vind de manicure geweldig! Ik vind het een van mijn leukste manicures ooit. Ik vind de bloemetjes heel erg mooi gelukt. Ik heb er ook een heleboel complimenten op gekregen. Ook de vraag of ik het allemaal zelf gedaan had. Ja, ik heb het met vrije hand getekend. Ik ben er trots op! Ik zou het zo opnieuw doen.

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?
Als je het zelf zouden uitproberen, mag je het me altijd eens laten zien!

Reageer (2)

  • miemstyless

    Wooow echt vet knap zeg!
    Hier mag je zeker trots op zijn!!
    Xxx

    1 decennium geleden
  • HiIson

    Whoei. Moeilijk. Die ga ik maar niet proberen, ik ben ook niet zo van de bloemen.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen