Foto bij Vlinder design

Begin juli had ik zin om te expermenteren. Ik dacht toen aan een vlinder design omdat het zomer was. Ik ben normaal niet voor vlindertjes, maar hé, we gingen expermenteren. Dat wou ook zeggen free hand painting want ik heb wel vlinderstickertjes en stempelplatses, maar dat is too easy. Dus ik ging op de experimenteertoer.

Wat heb je nodig?
- Witte nagellak
- Zwarte striper of een zwarte lak + penseeltje
- Blauwe striper of een blauwe lak + penseeltje

Hoe ga je te werk?
- Lak je nagels wit. Afhankelijk van het merk zal je 2 of 3 laagjes moeten doen. Op dit moment gebruikte ik de witte lak van de Hema en die is dekkend in 2 laagjes.
- Maak een zwarte vlinderfiguur. Ik maakte eerst een soort van hartje en gaf dat hartje 2 bolletjes, een hoofdje en 2 voelsprietjes.
- Laat goed drogen.
- Dan vul je het lichaam in met je blauwe striper. Laat genoeg zwart aan de zijkant over.
- Laat goed drogen.
- Vul het blauwe lichaam in met zwarte strepen zoals een echte vlinder.
- Werk af met topcoat.



Wat vind ik er zelf van?
Ik ben er niet zot van, zoals ze dat bij ons zeggen. Van veraf ziet het er best leuk uit, maar van dichtbij vind ik het niet zo mooi. Als ik het ooit opnieuw zou doen, dan zou ik de zwarte nerven van de vlinder achterwege laten of misschien op een andere manier zichtbaar maken. De zwarte nerven maakt het design niet meer mooi, vind ik. Ik ga de volgende keer wanneer ik zin heb om vlinders te hebben op mijn nagels, gebruik maken van mijn stempelplate of sticketjes!

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?
Als je het zelf zouden uitproberen, mag je het me altijd eens laten zien!

Reageer (2)

  • miemstyless

    Nouja ik ben zelf ook niet zo van de vlinders,
    Maar die van jou vind ik wel heel leuk... Misschien ga ik het toch ook zelf en keer proberen:)
    Xxx

    1 decennium geleden
  • HiIson

    Moooi.
    Ik ben alleen niet zo van de vlinders. Ik kan het ook niet maken. Ik kan al geen vlinder tekenen, laat staan met nagellak. (A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen