Foto bij 014

foto = daisy

Heeee,
Sorry. Ik vind dit best el een slecht hoofdstukje. Ik wilde gewoon wat plaatsen =)
Ik beloooof jullie dat het veel leuker wordt!!!!
Hopelijk is het niet al te slecht.

xxxx

Jenna POV "

"Mag ik eigenlijk wel het huis verlaten om Liam op te halen?" Ik tik Viola aan. We zaten met z'n tweeën in de woonkamer tv te kijken. Viola en tv… Ze is helemaal in trance. Je kan helemaal niks meer tegen haar zeggen.
Ze schiet uit haar gedachten en kijkt me aan.
"Euh, ik denk het wel. Hoe moet je anders naar Liam toe?"
Zo simpel lag dat niet. Misschien was de opdracht wel dat ik om 12 uur pas hem mocht ophalen om dan te vertrekken. Maar hoe werden we gebracht dan?
"Wacht even. Wie in hemels naam brengt ons dan om 12 uur?" Ik rolde met mijn ogen. Dit kost zoveel moeite...
Viola grinnikte. "Die enge man van de tv. Je weet wel, onze opdrachtgever." Mijn ogen werden groot. "Iewl, nee dankje."
Opeens schoot me iets te binnen. "Waar ga je nou heen met Zayn?"
"Ohja, dat is ook zo." Ze stond op en rende richting de trap. Oké, dag Viola? Even maar bij Daisy gaan kijken.
Ik sjokte de trap op. Hoe zou het met haar gaan? Hopelijk had ze geen buikpijn meer.
Ik opende de deur naar onze kamer en zag dat Daisy niet alleen was. Harry zat naast haar op het bed met een hand op haar schouders.
"Gaat het wel?" Ik knielde voor Daisy neer. Daisy's gezicht was lijkbleek en ze keek alsof ze moest overgeven. "Mwah."
Harry wreef over haar rug heen. "Wil je iets hebben?" Voordat Daisy begon te antwoorden begon ik te grinniken. "Harry?! Wat heb je nu weer met je haar gedaan?"
Zijn haar lag plat over zijn voorhoofd heen. Het krulde amper en het zag er futloos uit.
Hij sloeg zijn ogen neer. "Mijn straf, I guess."
Daisy glimlachte zwak "We moeten echt nooit meer de regels overtreden, of zo. Dit kan nog gevaarlijk worden." zei ze sarcastisch.
"Kijk!" begon ik. "Zo wil ik het horen." Ik stond op en liep naar de deur om vervolgens weer te gaan. Plotseling hoorde we Viola keihard lachen.
Fronsend ging mijn hoofd de hoek om. Daar zag ik Viola op de grond liggen met een boze Zayn naast haar.
"We gaan helemaal niet naar China. Het is nog een deel van Rusland. Zayn is slecht in aardrijkskunde." gilde Viola. Oh, oké. Ze gaan dus naar Rusland...
Ineens stond Daisy naast me. Haar ogen stonden wijd open. "Rusland? Gaan jullie naar Rusland?"
Viola giechelde. "Volgens Zayn niet. Maar in theorie wel ja."
Daisy gooide haar vest op de grond. "Ik ga mee." Wat? Waarom wilde Daisy mee naar Rusland? Mijn hart begon hevig te kloppen.
Harry kwam aanlopen en fronste. "Wat moet jij in Rusland?"
Viola begon zich ermee te bemoeien: "Wat moet jij met zo'n opmerking?" Zacht grinnikte ik. Het was best wel grappig om hun steeds te zien bekvechten.
"Ohja? Wat moet jij met zo'n persoonlijkheid?"
Zayn rolde met zijn ogen. "Oké, jongens stoppen. Waarom wil je mee, Daisy?"
Ze begon een kort verhaal te vertellen. Het ging over haar tante en oom die schulden hadden en niet wegkwamen uit Rusland. Haar neven moesten bij haar in huis wonen en zagen hun ouders niet meer.
Iedereen knikte. Ik snap dat ze haar tante en oom wilde spreken maar, wat had dat voor een nut? En trouwens, Rusland is heel groot.
"Je mag van mij mee hoor. Alleen je hebt kans dat je weer een straf krijgt en dan weer op de grond ligt met buikpijn. Je moet alleen wel binnen een dag terug zijn, voor de opdrachten." Viola keek haar serieus aan.
Daisy knikte. "Ik heb het adres. Als je even doorgeeft welke stad het is, zoek ik uit hoe ver het vandaan is."
Harry's mond viel open. "Je gaat gewoon mee? En straks is het best ver en dan moet je helemaal alleen verder reizen. Durf je dat wel?"
Vastberaden keek ze Harry aan. "Tuurlijk."
Ik snap haar niet. Wat wilde ze bereiken? Net alsof ze het probleem kon oplossen. Straks waren het nare mensen! Ze kende ze niet eens.
Harry begon te schudden. "Maar… Wat-als…" Hij frummelde aan zijn te kleine shirt. De nog steeds lijkbleke Daisy liep naar haar kamer met Harry achter haar aan.
Voordat Harry de kamer in liep trok ik hem aan zijn arm mee. Ik sloot onze kamer deur en begon te fluisteren. "Is ze gek geworden?! Het is hartstikke gevaarlijk."
Hij slikte. "Ja, maar ik kan haar niet tegen houden…" Hm.. Dat is waar. Maar, ik kon haar ook niet zomaar zo laten gaan.
Ik keek hem aan en zuchtte. "Tja, eh. Waarom ga jij niet met haar mee?" Ik begon te glimlachen. Dat is het! Als ze samen met iemand ging, is het sowieso minder gevaarlijk.
Zijn ogen keken me ongelovig aan. "WAT?! Dat ga ik nooit doen! Straks ben ik weer al mijn kleren kwijt."
Hij moet zich niet aan stellen. Dan leent hij wat van Zayn, Louis, Niall of Liam. Genoeg keuze. "Trouwens, ik ga niet in een vliegtuig zitten met Viola." zei Harry.
Serieus? Gaat hij zich daar druk om maken? "Je slaapt met haar op één kamer. Stel je niet aan."
Harry keek me aan en beet op zijn lip. Ik voel gewoon dat hij het gaat toegeven.
3… 2… 1… "Oké, oké. Ik ga mee met Daisy."
Ik vloog in zijn armen. "Dankje! Dankje! Dat zal haar goed doen." Gauw drukte ik een kus op zijn voorhoofd en rende weg.

Reageer (2)

  • Rhemmings

    Snel verder? :)

    1 decennium geleden
  • VerenaLove

    Nee! Het hoofdstukje is leuk :) :)
    Snel verder hoor

    xxxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen