Angel verteld een deel van haar geschiedenis
Angel weer
maar dan zonder dat tiaratje boven haar hoofd
3.
“Dus zoon” zegt Elendil als ze door de vierde ring naar de Citadel lopen. “waar zei je ook al weer dat je deze vrouw had ontmoet?”. Elendil kijkt Isildur aan.
“ In Rohan vader” antwoord Isildur. “ Ik werd op slag verliefd”. Isildur lijkt even in verdachten verzonken te zijn evenals Angel.
“ En sinds die dag zijn jullie samen?” vraagt Elendil. Zowel Angel als Isildur schudden hun hoofd.
“ Nee vader” zegt Isildur. Ze vluchten weg toen ze me zag, maar ik ging haar achterna en ik vond haar na heel lang zoeken bij de bossen van Lothlórien. Ze was nog mooier dan er voor”. Angel glimlacht naar hem. “ alleen kwam die domme Ork binnen vallen” zegt ze.
Ondertussen zijn ze op de zevende ring.
“ Ik heb een vraag” zegt Elendil. “Wanneer gaan jullie trouwen?”. Angel en Isildur kijken elkaar aan. “ dat weten we nog niet”. Zegt Isildur. “ Wat vind jij Angel?” vraagt hij dan aan Angel, hij kijkt haar aan.
“ Mmm, ik weet het nog niet, het is zo kort dag mag ik er over slapen?”.
De twee mannen knikken. “ Natuurlijk mag dat” zegt Elendil. “ Het is een grote stap”.
Isildur kijkt Angel glimlachend aan en geeft haar een kus. Elendil loopt al naar binnen.
Angel en Isildur lopen naar de rand en Angel kijkt naar de op komende maan.
Isildur houd Angel stevig vast en kust in haar nek. “ wil je me vanavond zien trainen?” vraagt Angel na een tijdje.
“ dat lijkt me geweldig” zegt Isildur. “ vertel eens over je krachten, ze zijn vast heel mooi”.
“ Nauw ik kan de vier elementen besturen” zegt Angel en ze kijkt hem aan. “ Wow dat is erg bijzonder, kon je ver nog iets?”.
“ Ja ik kan wonden genezen, dus als je ergens last van hebt..” zegt ze blozend.
Isildur lacht en slaat zijn armen stevig om haar heen. “Dat zijn hele mooie krachten”.
“ Wel ik heb nog één kracht” zegt Angel. “ Oja?” vraagt Isildur. “Welke dan?”.
“De avatar trance”. Isildur kijkt haar vragend aan.
“Wat is de Avatartrance? ”. “ Dat is een trance waar in je heel sterk bent maar ook heel kwetsbaar”.
“ Maar dat is toch gevaarlijk?” vraagt Isildur. “ Ja” zegt Angel treurig. Isildur merk dit en vraagt: “Wat is er?”. “De Orks vallen mijn volken van wezen onze krachten, die willen ze namelijk hebben”.
“ Dat zal ik niet laten gebeuren” zegt Isildur tegen haar en Angel glimlacht maar begint dan te rillen.
“Kom dan gaan we naar binnen” zegt Isildur. Angel knikt.
Samen lopen ze naar binnen. Daar zit Elendil al aan tafel. Isildur loopt er heen en gaat zitten.
Angel loopt er zachtjes naar toe.
“ Kom, kom lief kind” zegt Elendil. “Niet zo verlegen”. Isildur glimlacht, staat op en help Angel een handje. Angel gaat zitten en kijkt verlegen naar haar bord.
“ Ik geloof dat je Isildur al veel over je zelf hebt verteld”. Angel knikt.
“Ja mijn heer dat klopt”. “ Zou je mij ook iets over je zelf willen vertellen, zoals waar je bijvoorbeeld vandaan komt”. “ Want ik wil natuurlijk wel wat weten over mijn toekomstige schoondochter”.
Angel glimlacht. “ Wel ik kom overal vandaan, alles is mijn thuis”.
“Goed, dan vraag ik het anders” zegt Elendil. “ Waar ben je geboren?”.
“ Dat mag ik niet vertellen mijn heer”. Elendil knikt begrijpend.
“ Ben je een mens?”. “ Nee, ik ben een scheiding tussen een elf en een fee”.
“Fascinerend” zegt Isildur. Angel lacht. “Ik bestuur de vier elementen, kan iemand genezen en kan in de avatartrance komen”.
“ Daar heb ik wel eens van gehoord ja” zegt Elendil. “Ben je er ooit in gekomen?”. Angel schud zwijgend haar.
“ War gebeurt er eigenlijk in die trance?” vraagt Isildur. “Dan ben je erg sterk maar ook kwetsbaar en kunnen ze je vermoorden, de lijn van de avatars, zo worden we ook genoemd, zal dan eindigen en er zal geen Reïncarnatie zijn.
De twee mannen kijken haar geschrokken aan.
“ Ben je ooit eerder in de avatartrance gekomen?” vraagt Elendil, dan ziet hij Isildur naar Angels vleugels kijken. “ISILDUR” brult hij. “ Niet zo staren, dat is niet beleeft”. Isildur word rood. Angel lacht naar hem, “ Je mag het gerust aan raken hoor”. Isildur raakt haar vleugels aan, zijn ogen worden groot. “ ze zijn erg mooi, en het voelt net aan als zijde”. Angel gaat dan tegen hem aan liggen en zegt tegen Elendil: “Nee ik ben nooit in die trance geweest”. “Mij is alleen verteld dat je er in komt als je heel emotioneel bent”.
“ Mmm, heb je veel mensen ontmoet op je reis?”. “ja zeker” zegt Angel.
“Ken je Ceres?” vraagt Elendil. “Oja, ze is mijn beste vriendin”. “ Maar op mijn reis ontmoet ik ook veel dode”. “ Orks als u me vat”. “ Maar goed” komt Isildur tussen beiden. “Laten we gaan eten anders vallen nog om en kan ik misschien niet met een mooie vrouwe trouwen”. Angel lacht.
Na het eten laat Isildur Angel haar zien waar ze sliep. “ Dit is eigenlijk mijn kamer” zegt Isildur, “Maar ik hoop dat het goed is”. “Het is prima”. Angel gaat op het bed liggen. “ Mmm licht lekker”.
Isildur gaat naast haar liggen. “ Misschien dat we een keer hier een erfgenaam verwekken”.
Angel kruipt naar hem toe en begint hem te zoenen. Isildur heeft het door en samen duiken ze onder de dekens. Kleren vallen onder de dekens vandaan.
Toen ze onder de dekens vandaan kwamen keken ze elkaar volgenot en glimlachen.
“Ik moet naar buiten” zegt Angel. Isildur knikt, trekt zijn kleren aan en Angel volgt zijn voorbeeld, en dan gaan ze samen naar buiten.
Het is een heldere avond met een volle maan. Buiten zegt Angel: “ Eerst zal ik lucht sturing gebruiken”. Ze fladdert met haar vleugels en Isildur stijgt op. “ Wow” zegt hij. Samen vliegen ze naar de rivier de Pelennor. “Eerst ga je goed zitten” en Angel maakt van de aarde een stoel waar Isildur op kan zitten. “ Dan nu water”. Ze gebaart met haar hand naar de rivier en haalt het water naar haar toe gooit het om haar heen en stuurt het weer naar de rivier.
“ Wow” zegt Isildur hij kijkt haar aan met grote trotse ogen. Angel lacht trekt hem over eind en laat een vlam om hun heen verschijnen. “Lekker warm” zegt Isildur onder de indruk. Angel knikt en wijst naar de maan. “Daar door ben ik met water het sterkst”. “ Mmm echt interessant”.
“Ja hé, ik weet het aan het einde van de week kunnen we trouwen”
“Dat is een schitterend idee mijn lief” zegt Isildur, “Morgen vertellen we het aan me vader”.
Dan rilt Angel “Ik krijg het koud”.
“Kom dan gaan we naar binnen” zegt Isildur. En samen vliegen ze naar hun kamer. Duiken het bed in en vallen in slaap.
Er zijn nog geen reacties.