Appelmoes/ DOOR EMMELYNTJE
We zijn aan het eten. Ik lust geen appelmoes. Ik geef teddybeer eten. Hij heeft honger.
Mama vraagt:' heb je je huiswerk al gemaakt, Emmetje?'
'Alessandro is niet thuis', zeg ik.
'Laat maar', zegt mama en ze eet verder.
'Hier Teddy, mijn appelmoes! Smakelijk', bazel ik en ik geef de appelmoes aan Britney. Britney is lief, want ze eet mijn appelmoes op.
'Moet Alessandro geen appelmoes komen eten?', vraag ik.
'Nee, hij is naar vader Owen', antwoordt Rein. Rein is stout, hij wil niet met de poppen spelen.
'Waar is papa?', vraag ik.
Mama zucht eventjes en antwoordt niet. Ik besluit verder te eten. Opeens schiet me iets te binnen:' iemand in mijn klas heeft 8 tenen', zeg ik.
'Wow, speciaal', praat Nils en hij speelt met Britney's haar. Nils is zelf speciaal, wil hij later kapper worden misschien?
'Jan, wat doe je?', vraag ik verbaasd.
'Ik eet', zegt Jan. Jan is raar, hij antwoordt altijd met dingen die ik niet wil horen.
'Mmm, lekkere appelmoes', zeg ik en ik eet een schep van Femkes appelmoes op.
'Emmetje, waarom doe je dat?', vraagt Femke. Femke is vreemd, snapt ze dan niet dat ik honger heb en dat appelmoes mijn favoriete eten is?
Reageer (1)
Emmelyntje vind mij leuk
1 decennium geleden