Foto bij Chapter seven

the game

diep in gedachten zit Skye achter in de auto. wat zou dat cijfer betekenen en was het maar één cijfer? of waren er meer..
Leevy rijdt. "dus jij zegt geen woord, begrepen?" zegt Leevy, die blijkbaar al een heel verhaal had verteld.
"huh wat?" Skye schrikt uit haar gedachten.
"Skye.. Luister gewoon even oke? Je laat mij het verhaal doen over waarom onze ouders er niet zijn, en zegt zelf geen woord."
"oke, begrepen." antwoordt Skye. "maar wat nu als Harr- Meneer Laurentius iets aan mij vraagt?" vraagt Skye.
Ze ziet Leevy met haar ogen rollen, nadat ze zich bijna had versproken met harry potter..
"dan reageer je daar natuurlijk op, maar laat mij gewoon zoveel mogelijk het woord doen, dan komt alles goed."
Nu is het Skye's beurt om met haar ogen te rollen. Dus laat mij het woord doen, dan komt alles goed. herhaalt ze de zin van Leevy spottend in haar gedachten. Ja want alles wat jij doet is geweldig, en altijd perfect hè Leevy? denkt ze. Als ze dit hardop zei. Dan zou Leevy kwaad zijn. echt kwaad.
Skye begrijpt ook wel dat Leevy er alles aan doet om voor haar en Toby te zorgen, en om mama's belofte te houden. Maar soms wordt het gewoon teveel.
"oke" geeft Skye antwoord. Leevy rijdt het schoolplein op, ze parkeert de auto en ze stappen uit. "zo" zegt Leevy, terwijl ze haar rokje glad strijkt. Ze lijkt ineens tien jaar ouder, maar dat zal ook wel de bedoeling zijn geweest. Ze loopt de school in, Skye volgt haar. Binnen staat Meneer Laurentius al klaar.
"hallo mevrouw Springfield, fijn dat u er bent." begint meneer Laurentius. "volgt u mij maar naar mijn kantoor"
en hij loopt naar zijn kantoor. Hij houdt de deur open en laat Leevy en Skye naar binnen. "gaat u zitten" begint hij.
Yes. denkt Skye. Nu gaat het komen, bereid je voor.
"nou, ik wil het graag eens over Skye hebben" gaat Meneer Laurentius verder.
verrassing. denkt Skye.
"Ik weet niet waar het mis ging, maar luisteren hoort er niet meer bij. het gedrag, hoe kan het zo veranderd zijn?" Vraagt hij meer aan Skye dan aan Leevy.
"Als haar moeder zijnde, heeft u niet iets meegekregen?" gaat hij verder.
Skye's ogen worden groot. Moeder zijnde !? Ze krijgt een stomp in haar zij. Buiten dat haar ogen groot waren geworden, hing haar mond dus ook open.
"Ik weet het niet, meneer Laurentius." begint Leevy. "Wel weet ik dat ik haar extra in de gaten ga houden."
Ze kijkt Skye aan. "en daarmee bedoel ik dat ik zal weten waar, wanneer ze is elke minuut van de dag."
"dat vind ik een prima idee." zegt Meneer Laurentius.
"Maar Skye" hij kijkt naar Skye. "als er iets is, je kunt altijd over alles praten, Ik ben misschien niet de eerste persoon waar je naar toe zou gaan."
Nee, eerder de laatste. Denkt Skye.
"maar misschien helpt dat wel, iemand die er helemaal buiten staat."
"Lijkt je dat wat, Skye?" Leevy kijkt haar zusje aan.
"eh.." Skye kijkt van de een naar de ander. "weet ik veel" zegt ze een beetje geïrriteerd.
"misschien wil ik wel helemaal niet praten, ik hoef ook helemaal niet te praten." Ze slaat haar armen in elkaar.
Geprikkeld kijkt ze naar beneden. "Nou ik neem aan dat ik het vanaf hier aan u over kan laten?" vraagt Meneer Laurentius aan Leevy.
"ja, komt goed" antwoordt Leevy. "Ik zal even met haar babbelen."
"zorg ervoor dat dit niet nog eens voorkomt." begint Meneer Laurentius. "Ik kan niet alles door mijn vingers blijven zien." Hij kijkt Skye aan.
"Ik heb het beste met je voor Skye, Ik weet niet wat er is gebeurd. Maar blijf erbij oke?"
Skye kijkt op, misschien is die vent nog helemaal zo slecht niet. "oke" zegt ze kortaf.
"nou bedankt voor u komst! Hopelijk niet tot snel" zegt hij glimlachend en geeft Leevy een hand.
Ook Skye geeft hij een hand. "jou zie ik op school" zegt hij. Hij houdt de deur open en laat Leevy en Skye buiten.
Skye bereidt zich voor op een heel gesprek.
Zodra ze in de auto zitten begint Leevy.
"nou, dat ging best gesmeerd, toch?" Zegt ze met een grijns.
Dit verbaasd Skye, ze had toch wel iets anders verwacht. Maar blij dat Leevy er niet op doorgaat, lacht ze.
"Ja, mama." antwoordt ze.
"Ik moest toch iets doen?" antwoordt Leevy. "en bovendien over een paar jaar zien we die man toch niet meer."
"behalve" begint Skye, maar ze wordt onderbroken door Leevy.
"waag het je om bevriend met die man te worden, of iets dergelijks waardoor ik hem nog langer te zien zal krijgen!" zegt ze en prikt Skye in haar zij.
"oke oke" zegt Skye lachend en ze rijden het schoolplein af.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen