3.
Enjoy ^^
‘Ik ga er niet omheen draaien’ begon ik direct toen we buiten stonden. ‘Ik weet dat jullie weten dat de vergiftigde pijl weldegelijk bestaat. Arcomma heeft me dat verteld. Ik weet ook dat jullie bang zijn dat de vergiftigde pijl in verkeerde handen zal vallen en dat er de verkeerde dingen mee gedaan zal worden’. Enora en Helena keken elkaar aan en Enora slaakte een zucht. ‘Dat is waar’ zei ze. ‘Wij geloven inderdaad dat hij bestaat, maar Sagittarius, bedenk je is wat er zou gebeuren als de slangendragers de vergiftigde pijl in houden zouden krijgen. Ze zouden ons allemaal vermoorden’. ‘Dan doen ze nu al’ zei ik. ‘En met veel tegelijk ook. Kijk naar ons! We waren altijd met 13 en er zijn er nu nog maar 3 over. We zien Aquarius, Taurus en Capricornus gewoon nooit meer terug en ik heb daar nog steeds een benauwd gevoel van. Ik wil ze wreken, ik wil Rasalhague en Arlene verslaan, maar dat gaat alleen maar als wij de vergiftigde pijl hebben. Denk aan al die mensen die daarbuiten onderdrukt worden door de slangendragers. Dit mogen we niet toestaan!’ zei ik nu bijna schreeuwend. ‘Alsjeblieft Enora, Helena. Help ons alsjeblieft om de vergiftigde pijl te vinden. Het is onze enige hoop’. Enora en Helena wisselde nog enige blikken uit en draaide zich toen om. ‘Goed dan’ zei Enora. ‘We zullen er alles aan doen om de vergiftigde pijl te vinden. Zoals je al zei, het is inderdaad onze enige hoop’.
Toen we terug de grote zaal in kwamen, zat nog steeds iedereen op zijn of haar plek. ‘Even alle aandacht alsjeblieft’ zei Enora die op de verhoging ging staan. ‘Helena en ik moeten iets opbiechten. Wij weten weldegelijk dat de vergiftigde pijl bestaat. Arcomma heeft ons alle verhalen erover verteld en ik denk dat ik wel een aantal plaatsen weet waar we als eerste kunnen kijken. Ten eerste, het oude kasteel van de ecliptianen. Het licht hier niet zo ver vandaan en het is er erg verlaten. Niemand komt er meer dus vandaar dat ik het best een logische plaats vind voor iets wat zo kostbaar is’. ‘We zullen vandaag nog een groep laten vertrekken’ zei Helena. ‘De andere helft blijft hier om in de geheimen grot te zoeken. Misschien staan er nog wel handige dingen in over de strijd tegen de slangendragers’. Op dat moment kwam generaal Reno naar binnen gestormd. ‘Er zijn vloten gesignaleerd’ zei hij meteen. ‘De slangendragers zijn onderweg naar ons. Ze zijn in grote aantallen en ik vrees dat we weer een heftig gevecht gaan krijgen’. Het bleef even stil maar toen werd de stilte verstoord door een harde donder die neer kwam op het dak van de grote zaal. ‘Rasalhague’ zeiden Enora en Yin in koor. ‘Wat moeten we doen?’ vroeg Virgo in paniek. ‘Maar je gereed voor de strijd. Vijf van jullie moeten zo snel mogelijk naar de verlaten ruïnes van ons oude kasteel. Hier is een kaart met de weg erop naar toe. Ik kan helaas niet mee omdat ik hier moet blijven om te vechten’ zei Enora en ze gaf de kaart aan mij. ‘Sagittarius, jij gaat sowieso naar de ruïnes. Snel kies vier andere uit en vertrek onmiddellijk met jullie beschermers’. Ik draaide me om naar de andere en keek als eerste Virgo aan. ‘Sagi, ik kan echt niet mee. De vorige keer dat ik hier weg ging werd er een sterrenbeeld vermoord en dat wil ik echt voorkomen’. Ik snapte Virgo volkomen en keek de rest aan. ‘Ik ga wel mee’ zei Aries. ‘Ik ook’ zei Equus. ‘Ik ga mee’ zei Cancer. ‘Ik sluit me ook bij jullie aan’ zei Simia. Nelson Joey en Jason stonden op en gingen mee als de beschermers van Aries, Cancer en mij. ‘Snel ga!’ riep Yin. We draaiden ons om en renden zo snel mogelijk de grote zaal uit.
Er waren nog geen slangendragers te bekennen, dus renden we zo snel mogelijk door de hoofdpoort heen. ‘Wij gaan met jullie mee’ zeiden een groepje ecliptianen en Seres. Het waren er in totaal 6 en waren volledig bewapend. We renden zo snel als we konden en niet veel later transformeerde we tegelijkertijd. Jason sprong bij mij achterop en Nelson samen met Olivier bij Equus. Aries, Cancer en Simia konden zichzelf snel genoeg verplaatsen en de ecliptianen en seres schoten de lucht in als witte en rode vuurstralen. Als eerste kwamen we langs het meer en zoals Reno al gezegd had kwamen daar verschillende boten van de slangendragers aangevaren. Verschillende doken van de boten af en schoten als zwarte vuurstralen de lucht in en begonnen ons te achtervolgen. ‘Shit’ zei Jason toen hij de slangendragers zag aankomen. ‘Geen zorgen’ zei een van de ecliptianen boven ons. ‘Wij verslaan ze wel’. De veranderde alle 6 van richting en doken op de slangendragers af. Wij ontsnapten tussen de bomen.
Er zijn nog geen reacties.