Foto bij Prologue

Eerste stukjes zijn altijd crap bij mij, maar ik beloof het; het wordt allemaal beter! Veel plezier met lezen alvast!

Onopvallend loop ik op één van de drukste winkelstraten van Londen. Ik had opdracht gekregen van The Big Boss om dure spullen of geld te roven, mijn specialiteit. Van Austin, een hulpje van The Big Boss, had ik kleding gekregen die niet zouden opvallen.
Zoekend naar rijke slachtoffers laat ik mijn ogen over de mensen gaan, waarna mijn blik blijft rusten op een groepje wat oudere mensen, die nietsvermoedend door de glazen van een etalage van één of ander duur merk zitten te turen. In de menigte zie ik Finn, mijn broer en tevens mijn beste vriend, al lopen. Voorzichtig knik ik richting het groepje, waarna er een glimlach op zijn gezicht verschijnt en hij richting het groepje loopt. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht als ook ik richting het groepje loop. Zo onopvallend mogelijk ga ik langs een vrouw staan, die wel erg dure sieraden om en aan haar lichaam heeft hangen.
‘Pardon,’ hoor ik de stem van Finn ‘Ik denk dat ik de weg kwijt ben, zou u mij kunnen helpen?’
De vrouw knikt en legt de weg aan hem uit. Ondertussen heb ik goed om me heen gekeken en met mijn vlugge vingers heb ik de dure iPhone, portemonnee en een losse ring uit haar tas gevist en loop alweer richting het midden van het plein. Na een klein momentje voegt Finn zich weer bij me.
‘Geweldige afleidingsmanoeuvre, ik weet bijna zeker dat ze niks gemerkt heeft.’ prijs ik hem. Ik werp een blik op de inhoud van de portemonnee, waarna we terug naar Het Huis lopen. Dit was wel genoeg buit, aangezien ik al een aantal briefjes van vijftig had gezien en de waarde van de iPhone erbij opgeteld zouden we wel zo rond de 800 pond zou komen.

Reageer (1)

  • Caraxes

    Hmm ben benieuwd, voor nu neem ik een abo. :--)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen