Hoe maak je een strikjes design?
Strikjes zijn schattig en als je de juiste kiest dan zijn ze zelfs elegant. Ze kunnen een leuke toets zijn op je nagels, maar ook een leuk patroon. Je hebt het zelf voor het kiezen. Ik ga je uitleggen hoe je een basisstrikje maakt.
Hoe maak je een strikjes design:
1. Lak je nagels in een bepaalde kleur en laat dit goed drogen.
2. Maak met een striper* een scheve kruis met de uiteindes bij de nagelrand.
3. Met dezelfde striper maak je verticale lijnen om het kruisje te vervinden. Nu heb je een strikjesvorm.
4. Vul de vorm in met de nagellak.
5. Maak een klein bolletje met dezelfde nagellak in het midden van het kruis.
6. Wanneer de vorm gedroogd is, ga je met een andere kleur de vorm omlijnen. Doe zit met een andere striper of een dottingtool*. Ze nog 2 lijntjes in het midden van het strikje en het is klaar.
7. Na het drogen werk je het af met een topcoat.
* Heb je geen dottingtool? Gebruik het bolletje op het einde van een bobbypin.
* Heb je geen striper? Gebruik een oud eyeliner borsteltje. Is het nog te dik, dan knip je er enkele haartjes van af. Heb je geen eyeliner borsteltje? Gebruik dan een tandenstoker.
Wat vind jij van strikjes?
Reageer (2)
Het is zo mooi, maar zo goed ben ik niet met nagellak.
1 decennium geledenIk vind strikjes super cool en cute:)
1 decennium geledenTnxx voor al je tips enzo:)
Xxx