Foto bij Hoe maak je een polka dots design?

Ik heb onlangs een quiz gemaakt over nail art. Daarin geef ik ook enkele tips hoe je bepaalde standaard nail art kan maken. Deze tips (mijn tips) plaats ik nu ook hier en ter illustratie plaats ik enkele afbeeldingen van het internet. De foto's zijn dus niet van mij, maar ik weet wel hoe je dat design maakt. Veel leesplezier!

Een polkadot design is een design met een patroon bestaand uit een veld gevuld met bolletjes, meestal van gelijke grootte en met een gelijke afstandsverhouding. Het is een modieus design met uiteenlopende variaties. Je kan al je nagels hetzelfde doen of je kan er een French tip met polkadots in verwerken. Zo heb ik van mezelf een voorbeeld. Ik denk dat de polkadots een van mijn favoriete designs blijft.

Hoe maak je een polka dots design?
1. Lak je nagels in een bepaalde basiskleur en laat dit goed drogen.
2. Wanneer de basis goed droog is, ga je verder met het dottingtool*. Je begint met een bolletjesrij zetten in het midden van je nagel. Dan ga je links en rechts verder van de lijn met bolletjes. Deze bolletjesrij zet je ter hoogte van de lege plaats van de vorige rij. Nu heb je 3 rijen. Heb je plaats voor 5 rijen, dan ga je verder.
3. Na het drogen werk je het af met een topcoat.

      * Heb je geen dottingtool? Gebruik het bolletje op het einde van een bobbypin.

      TIP: Waarom begin je in het midden van je nagel en niet aan de buitenkant? Het oogt mooier als je in het midden begint omdat je dan zeker bent dat alles symmetrisch staat. Als je aan de buitenkant begint, staat de eerste rij misschien niet op dezelfde hoogte als de laatste rij en dat lijkt slordiger
      TIP: Hou je van veel kleuren? Gebruik dan verschillende kleuren bolletjes.

Enkele foto's:






Wat vind jij van polkadots?

Reageer (1)

  • miemstyless

    Ik vind het ubervet!!
    Echt super zeg!
    Xxxx( K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen