Foto bij Hoe maak je een eenvoudig bloemetje?

Ik heb onlangs een quiz gemaakt over nail art. Daarin geef ik ook enkele tips hoe je bepaalde standaard nail art kan maken. Deze tips (mijn tips) plaats ik nu ook hier en ter illustratie plaats ik enkele afbeeldingen van het internet. De foto's zijn dus niet van mij, maar ik weet wel hoe je dat design maakt. Veel leesplezier!

Bijna ieder meisje houdt wel van bloemen. Ikzelf vind bloemen niet zo leuk. Bloempjes op mijn nagels daarentegen vind ik wel leuk! Acher dit hoofdstukje zit een beetje sentimentele waarde. Mijn allereerste poging tot nail art was met een bloempje zoals dit. Het is enorm makkelijk om te maken en je hebt er enkel maar enkele lakjes en een dottingtool/tandenstoker voor nodig. Ik was zo blij dat dit lukte en door dit eenvoudig dingetje heb ik me verder verdiept in nail art. En kijk wat ik nu allemaal kan!

Hoe maak je makkelijke bloemetjes op je nagels (zoals op de foto):
1. Lak je nagels in een bepaalde basiskleur en laat dit goed drogen.
2. Wanneer de basis goed droog is, ga je met een dottingtool* 4 of 5 bolletjes zetten in een cirkeltje.
3. Je laat de bolletjes niet meteen drogen. Je gaat met het dottingtool in het midden van het bolletje staan en trekt een lijntje naar het midden van de cirkel. Dit doe je bij alle bolletjes.
4. Nu heb je een bloemetjesvorm. Om het eventueel af te maken, zet je een klein bolletje in een andere kleur in het midden van de cirkel.
5. Na het drogen werk je het af met een topcoat.

      * Heb je geen dottingtool? Gebruik het bolletje op het einde van een bobbypin. Je kan ook een tandenstoker gebruiken.

Enkele foto's:



Een ander makkelijk bloemetje:



Wat was jouw eerste nail art-poging? En was het gelukt?
Wat vind jij van bloemetjes? Doe jij ze wel eens?

Reageer (1)

  • miemstyless

    Mijn eerste niall art poging waren cupcakes.
    Meer dat de helft was msluktXD
    Ik heb nog nooit bloemetjes gedaan.
    Maar ik vind ze wel super:)
    Xxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen