Foto bij Follow your heart - 03

Half tierend vlieg ik mijn ouders om de hals. " Heb je al besloten wie je meeneemt?", vraag mama ineens.
" Amber", zeg ik met een grijns. " Dat zal daar leuk worden", zegt papa sarcastisch met een knipoog en ik geef hem een stomp in zijn maag.
" Bel haar maar vlug op, want jullie gaan morgen al moeten vertrekken", zegt mama. " Oké!", roep ik al rennend naar de telefoon.

Nadat ik Amber heb gebeld, tuit mijn oor nog een beetje na. Zo luid heeft ze over de telefoon zitten roepen. Ze was dolblij en zei dat ze direct haar koffers zou beginnen te pakken. Glimlachend ga ik terug de woonkamer binnen.
" En wat zei ze?", vraagt mama nieuwsgierig. " Wel ze was enthousiast. Volgens mij is ze nu aan het inpakken", zeg ik lachend terwijl ik mijn kleine zusje Eva op mijn schoot neem. Ze wordt binnen een paar maanden 6 jaar.
" Ga dan ook maar vlug inpakken, het zal vlug morgen zijn", zegt mijn vader met een glimlach. " Ja je hebt gelijk. Ik ga vlug gaan inpakken!", zeg ik en geef Eva vlug nog een zoentje op haar hoofd en ren dan naar mijn kamer.

" Wat moet ik nog meenemen?", vraag ik mezelf af terwijl ik naast twee overvolle koffers zit. Mijn kleren, ondergoed, bh's, bikini's, mijn tandenborstel en allemaal andere dingen zitten er al in. Mijn liedjesboek steek ik in mijn rugzak. Volgens mij zit alles er nu in. " Is alles klaar?", vraagt papa terwijl hij mijn kamer binnenkomt. " Ja, ze zijn klaar om naar Londen te gaan", zeg ik opgewekt. " Ga dan maar vlug naar de badkamer. Ik breng de koffers naar de hal, zodat je er morgen makkelijk aankan", zegt papa terwijl hij mijn twee zware koffers opneemt. " Dank je pap", zeg ik en geef hem een zoen op de wang. " Graag gedaan, schatje. Ga nu maar naar de badkamer, zodat je vroeg in je bed kan kruipen".

Met mijn natte haar ga ik naar beneden om nog eens goedenacht aan iedereen te zeggen. " Slaapwel!", zeg ik terwijl ik mijn ouders een zoen op hun wang geef. " Slaapwel, schatje!", zegt mama. " Waar is Eva?", vraag ik terwijl ik de woonkamer rondkijk. " Ze was moe en ik heb haar naar haar bed gebracht", zegt papa. " Oké, dan zie ik haar morgenochtend wel!", zeg ik terwijl ik wegloop. " Slaapwel, schatje!", roepen ze me nog eens na.

In mijn kamer doe ik de lichten uit en kruip mijn bed in. Ik ben zo moe dat ik, bijna, niet meer aan de wedstrijd denk en val direct in slaap.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen