|| 006
Daan Zwierink
Na een uur, volgens mij, bij Skyler in het zwembad gelegen te hebben gingen we er toch maar weer uit. De jongens besloten om maar terug naar huis te gaan aangezien ze bijna moesten eten. Misschien moest ik ook maar eens naar huis gaan, mijn moeder zou zich al afvragen waar ik blijf. Ik droogde me af met een handdoek en ging bij Skyler op de bank zitten.
'Misschien moet ik ook maar naar huis gaan, mijn moeder zou het eten al klaargemaakt hebben denk ik.' Ze knikte en glimlachte even naar me. Ik had haar glimlach gemist, niet alleen haar glimlach maar alles.
Nog steeds hadden we nog niet echt kunnen praten. Ik wilde wel graag weten waarom ze terug kwam uit Canada, met alleen haar vader. En waarom ik eigenlijk niet mocht zeggen dat het haar vader was.
'We hebben nog steeds niet gepraat' ze schudde haar hoofd, 'kun je misschien vanavond nog?' ik kon mijn moeder wel overhalen dat ik nog even hier naartoe zou gaan.
'Ik denk het wel, maar Henk is vanavond weg dus ik ben alleen. Is het anders goed dat ik naar jou kom?' ik knikte, kon ze gelijk ook mijn moeder en broertjes, Sam en Jorn, ontmoeten.
Ik gaf haar nog een knuffel en liep toen terug naar huis. Toen ik de deur achter me dicht deed rook ik het eten al, spagetthi dus. Ik liep de keuken binnen en zag mijn broertjes al aan tafel te eten, ik was dus weer eens te laat.
'En, waar heb jij uitgehangen?' mijn moeder kwam vanuit buiten de keuken binnen.
'Ow, ik was bij de buren met de jongens' ze keek me even verbaasd aan. Natuurlijk ze wist niet dat Skyler daar woonde nu, 'je kent Skyler toch nog wel? 10 jaar geleden? Ze was mijn beste vriendin en onze buren.' Ze moest even denken maar knikte daarna gelijk.
'Woont ze hier weer? Ik dacht dat ze verhuisd was.'
'Ja klopt, alleen ze is terug. Daar wil ik het nog even met haar over hebben, kan ik er vanavond nog even langs gaan?' ik keek mijn moeder hoopvol aan maar ze knikte uiteindelijk.
'Oeh, heeft Daan een vriendinnetje!' Jorn weer, moest altijd weer denken dat ik een vriendin had.
'Zit niet te dromen jongen, eet je spagetthi.' Hij barste in lachen uit en tufte bijna al zijn spagetthi uit zijn mond. Even later lachte mijn moeder en Sam ook maar mee.
Na het eten ging ik gelijk weer terug naar Skyler. Toen ik voor de deur stond te wachten hoorde ik wat geschreeuw van binnen komen. Wat was er aan de hand? Ik bleef maar op de deur kloppen en aanbellen. Na nog een minuut of twee geschreeuw moeten aanhoren ging de deur open. Maar het was niet Skyler die de deur opendeed, het was haar vader. Hij zag er echt heel erg boos uit, volgens mij hadden hij en Skyler net ruzie gehad.
'Is Skyler er?'
'Ze krijgt nu geen bezoek,' en hij gooide de deur voor mijn neus erg hard dicht.
Ik moet hoe dan ook bij Skyler binnen komen. Ze zal wel op haar kamer zitten, misschien kan ik langs het raam naar binnen gaan. Naast ons huis stond een grote boom waar je makkelijk in kan klimmen. Misschien kan ik dan zo wel bij Skyler's kamer komen. Snel liep ik naar de boom en trok me erin. Zoals ik al dacht kon je vanaf hier bij Skyler op haar kamer kijken. Ik brak een tak af van de boom en brak die nog in een paar stukjes. Terwijl ik ze tegen het raam begon te gooien tilde ze haar hoofd omhoog en zag me zitten. Ze stond op van haar bed, waar ze met haar hoofd in de kussens lag, en liep richting het raam. Ze schuifde hem omhoog om het open te doen.
'Kan ik binnen komen?' ze knikte.
Ik liep over de grote tak richting het raam. Het was best gevaarlijk om dit te doen maar ik moet daar binnen komen. Ze stak haar hand uit die ik maar al te graag aanpakte. Ze trok me naar binnen en deed het raam snel weer dicht.
'Wat is er? Ik hoorde geschreeuw net en je vader liet me niet binnen. Heb je gehuild?' ik zag woede maar ook verdriet in haar ogen.
'Ten eerste, het is niet mijn vader!' een beetje geschrokken stapte ik achteruit maar herstelde me snel weer, 'we hadden ruzie, hij heeft me geslagen.' Ze liet haar arm zien waar een erg rode plek op zat. Waarom doet hij dit?
Ik pakte haar arm vast en wreef over de rode plek. Blijkbaar had hij hard geslagen want haar gezicht betrok gelijk toen ik het aanraakte. Ze ging op haar bed zitten met haar gezicht in haar handen. Ik sloeg een arm om haar heen en ze legde haar hoofd op mijn schouder.
'Ik haat hem.' Zei ze na een tijdje zo gezeten te hebben.
'Dat had ik al wel door ja, maar waarom?'
Ze zuchte even maar begon toen met vertellen. '10 jaar geleden woonde ik dus hier met mijn moeder en Henk, de man in dit huis, maar omdat Henk een bedrijf had in Canada moesten we daar naartoe verhuizen. Ik wilde het niet maar ja, ik was 5 jaar wat had ik te zeggen? Voor het raam in ons huis zat ik dus naar jou te kijken, op het bankje. Hij trok me mee omdat we moesten vertrekken, ik wilde niet dus verzette me, dat was de eerste keer dat hij me geslagen had. In Canada werd ik slecht behandeld door hem en mijn moeder was te bang om er iets van te zeggen. Een jaar later kregen ze een kind, mijn broertje Nick, toen betekende ik al helemaal niks meer voor ze. Maar ik wil hem niet mijn vader noemen, dat verdient hij niet en is hij niet. Ik weet niet wie mijn echte vader is.'
Ik zag dat ze even moest slikken, ze had haar echte vader dus nooit echt gekend. Maar al snel begon ze weer verder te vertellen.
'Mijn moeder ging van hem scheiden en hij wilde terug naar Nederland omdat hij ontslagen was. En omdat Nick zijn hele leven al in Canada had gewoond moest ik met hem terug hier naartoe. Verschrikkelijk vond ik het. Ik had daar mijn beste vrienden en zelfs een vriendje. Ik wil niet mijn hele leven bij een man blijven die denk dat hij mijn vader is maar me alleen maar slaat en uitscheld.'
De tranen stonden in haar ogen en ik trok haar naar me toe. Nu begreep ik precies wat er aan de hand was. Ik vind het echt stom voor haar, niemand verdient dit en al helemaal Skyler niet. Het is vreselijk. En ook dat ze haar echte vader niet kent, dat lijkt me ook echt vreselijk. En dan zit ze opgescheept met deze man die haar alleen maar slaat en uitscheld. Hier moet echt iets aan gebeuren, en als ze het zelf niet doet doe ik het wel.
Nog een hoofdstukje peepzz
omg, mijn hemdje en hoodie van MainStreet zijn nu al binnen! Love them
alleen m'n hoodie is VEEL te groot, dus moet het misschien terugsturen : (
maar toch, ik heb ze jeaah xx
Reageer (2)
Snel verder !! x
1 decennium geledenAaah snel verder!!
1 decennium geleden