Het gevecht tussen goed en kwaad! (rare wending lol)
ik schrik wakker de zon schijnt al in mijn gezicht, ''dit moet echt ophouden'' zucht ik.
ik wil naar Alex... ik neem vluch een douch en kleed me om , ik sprint snel naar beneden daar zie ik tante Trudy genieten van een stukje
taartaar ik kijk walgend ''ieuw tante toch...'' ze grinnikt met haar pretoogjes kijkt ze mij aan.
''we gaan vanacht een wandeling maken door het bos met graaf Dracula '' ik kijk ongelovig '' noway...''
zeg ik.. '' vind je het niet leuk dan!'' ik schud van niet '' jammer dan je gaat toch mee een bevel is een bevel van de meester''
ik knik schamper en pak een appeltje. Garson komt er al vlug aanlopen en loopt langs mij ''pas op het is een val'' mompelt hij zacht.
een val? bedenk ik mij, een val...
die dag was ik helemaal onrustig, overal waar ik heen ging keek ik wel achtermij
toen stond Garson in de keuken ik ging naast hem staan, '' hoezo een val garson?''
'' de graaf wilt jouw jonge leven in zich...'' ik schrik '' dat wil ik niet!'' ''shhht... ik heb Alex al ingelicht gister met een brief hij zal er zijn in het bos''
er verschijnt een glimlach op mijn gezicht '' pas ook op voor tante Trudy ze speelt onder een hoedje'' ik knik '' je gaat met ons mee goed? als ik weer mee ga met Alex?'' hij knikt, op dat moment komt tante Trudy binnen '' zeg dame zit jij garson te helpen? dat hoeft toch niet?'' ik lach '' sorry tante maar garson verdient wel wat hulp'' ze schud haar hoofd '' nee, nee kom mee het is al tegen de avond en je moet een speciale jurk aan!'' speciale jurk?
Trudy trok mij mee naar boven, voor ik uit de deur was keek ik angstig naar garson maar hij knikte dat het oke was.
boven aangekomen had tante Trudy een jurk op bed gelegt ''trek aan dan...'' ik trok het snel aan en Trudy deed mijn haren opgestoken.
ik vond het maar niets. ''zo je bent klaar doe je ketting af de graaf zal je niets meer doen'' ik knikte en tante Trudy liep weg.
''dacht het niet ouwe gek'' ik pakte mijn ketting en verstopte hem in mijn décolleté.
daar zal niemand hem vinden. ik liep naar beneden en gaf garson een knipoog. vanavond zal de waarheid boven tafel komen...
Er zijn nog geen reacties.