Foto bij De 100e Hongerspelen - 234

“Behalve dat ze opgesloten is, redelijk goed.” Peli vroeg zich af waar dit gesprek toe zou leiden.

“Redelijk goed”, zei Snow spottend. “En blijft dat ook zo als ze haar medicijn nodig heeft?”
“Ik denk het wel, zolang, zolang ze gehoorzaamt.”
“En zij is natuurlijk niet zo stom om tegen de Spotgaai in te gaan, is het wel?”
“De Spotgaai houdt zich niet met haar bezig, die is te druk met andere dingen.”
“Natuurlijk”, zei Snow poeslief. “Wat voor dingen zoal?”
“Hun tactiek bespreken voor op tv, geloof ik”, zei Peli. “Meer weet ik ook niet.”
“Oh nee? Nee, natuurlijk weet jij van niets, ze houdt je overal buiten.” Peli knikte.
“En zwakke punten, heb je die al gevonden? Dat had je beloofd, weet je nog?”
“Niet echt.” Peli aarzelde. “Misschien… Nou, ze plannen alles vreselijk strikt, dus als u iets doet dat zij niet verwachten…”
“Ja”, zei Snow bedenkelijk. “Ja, misschien moet ik dat maar doen.” Hij grijnsde vals. Op zijn teken grepen twee vredebewakers stevig beet. Peli slaakte een gil. “Jou gevangen nemen, nee, dat verwachten ze vast niet.”

***

“Sst”, fluisterde Ian, en hij gebaarde Xandrijn te stoppen. Muisstil bleven ze allebei staan.
“Het is geen dier”, fluisterde Xandrijn na een tijdje. Ian schudde zijn hoofd, ze wisten allebei wat dat betekende. Jelger. Ze keken elkaar aan.
“We laten hem naderen”, fluisterde Ian. Xandrijn knikte. Alsof het afgesproken was, begonnen ze luid te praten over welke dieren ze het liefste aten en wat Vania die avond zou klaarmaken. Allebei hielden ze echter hun oren en ogen weid open.
“Kijk, kijk.” Jelger was hen genaderd. “Stil zijn was blijkbaar niet meer nodig? Of dachten jullie dat ik zo’n lafaard was om weg te vluchten?” Hij keek hen spottend aan.
“Integendeel, we willen je uitnodigen om bij onze groep te komen”, bood Ian aan.
“Bij jullie groep? Dat meen je niet!” Jelger grijnsde. “Zijn jullie plots met te weinig, nu dat kind uit zeven ook dood is?”
“We kunnen ons best redden, Jelger, dank je”, zei Ian, uiterlijk kalm. “We hebben sterke aanwijzingen dat de Spelen bijna ten einde zijn, dat we uit de arena zullen worden gehaald. Je kan er bij zijn.”

Reageer (3)

  • Marly2801

    Snow is echt een klootzak!
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden
  • Artgirlrb

    Snel verder please! spannend..

    1 decennium geleden
  • Snuf

    nee niet Peli!!!!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen