Foto bij Alex zijn rare gedrag

ik rekte mijzelf uit en ging recht op zitten, van al die klassieke muziek kreeg je automatisch gewoon een sprookjes sfeertje.
ik zuchtte en liep de trap af in de licht koeppel was Alex ookal niet dus ik klopte op zijn deur, ook geen antwoord.
ik liep naar beneden naar de hal de woonkamer in en ja hoor daar lag hij bij de openhaard een boek te lezen hij keek me aan uitdrukkingsloos.
''wat is er?'' '' niets wat moet er zijn... oh ja mijn masker geeft geen uitdrukking... dus laat mij ja'' zei hij snauwend, ik schrok van zijn antwoord en ging zitten op de bank en zei niets.'' waarom...'' begon ik, Alex stond op en ging naast me zitten ''sorry ik wou niet zo tegen je doen maar ik-..'' ik onder brak hem ruw '' nee waarom je masker'' ik stak een hand uit naar het witte masker, Alex pakte mijn pols vast en zei sissent '' niet... doen...'' met grote ogen kijk ik hem aan '' het spijt me maar dat mag gewoon niemand doen Elodie'' hij liet mijn pols los en streelde door mijn bruine haren. ik stond op en liep naar boven en trok snel mijn spijker broek aan en een simpel shirtje, mijn nikes deed ik beneden wel aan. onder het lopen door deed ik mijn haar vast, ik stopte even en draaide me om naar de deur waar Alex me had uitgelegd het het een biebliotheek was, daar ga ik later de dag nog wel geen bedenk ik me.
ik loop naar beneden '' Elodie laat het me uit... leggen...'' ik loop hem voorbij en pak mijn ipod en zet muziek op, can't hold us dendert door mijn brein.
op het ritme loop ik naar de keuken.. '' Elodie zet die muziek uit'' ik negeer Alex compleet, op dat moment trekt hij mijn oortjes eruit ''IK PRAAT TEGEN JE, JE BENT POTVERDOMME IN MIJN HUIS JA!'' ik kon de woede niet van zijn gezicht lezen maar ik merkte het wel.. schamend keek ik naar mijn voeten '' sorry..'' piepte ik zacht.. ''WAT!?!'' '' sorry ....'' zei ik nu iets harder, Alex draaide zich om en liep weg naar boven, ik at snel een appel en rende daarna ook naar boven.
ik bedacht dat dit een perfect moment zou zijn om de biebliotheek te gaan onderzoeken, dus ik liep zodanig op de deur af en opende het en rende de trap op toen ik boven kwam kon ik mijn ogen niet geloven! aan elke wand was een ingebouwde boeken kast met duizende boeken erin tegen de kasten stonden laddertjes het was donker maar gezellig er stonden een paar kaarsen aan en 2 banken tegen over elkaar met schuin tussen in een grote kandelaar met brandende kaarsen ik liep langs de eindelozen kasten tot ik een aansprakelijk mooi boek zag.
het had een rode kaft met op de rug in zwarte sierlijke letters , '' griekse oudheid'' de geschiedenis sprak mij wel aan dus ik pakte het boek en ging zitten.
opeens toen ik helemaal in het boek zat voelde ik 2 handen op mijn schouders ik schrok en draaide mij om, daar stond alex hij liet me los en sprong naast me op de bank in kleermakers zit '' wat lees je'' zei hij vol bewondering '' griekse oudheid'' zei ik kortaf ''snap je het wel?'' ik keek een beetje versuft '' ja maar ik ben moe door alles '' hij grinnikt ''het is pas middag joh..'' ik haal mijn schouders op '' wil je het me voorlezen?'' vraag ik suffig hij denkt na en knikt '' goed dan''
ik geef het boek aan hem en zat met mijn benen op de bank '' Het beminnen van één mooi lichaam moet, volgens Socrates, echter wel leiden tot vooruitgang: de ontvankelijkheid voor de schoonheid van één jongen kan door extrapolatie tot de perceptie van absolute schoonheid leiden'' begon Alex gelijk ik gaapte en leunde met mijn hoofd op mijn knieén. ik merkte dat het moeilijk was om mijn ogen open te houden dus Ik sloot ze uiteindelijk schrok ik weer na 5 seconden van de stem van Alex. ik maakte het me comfortabel en ging liggen ik legde mijn hoofd tegen zijn been en mijn linkerhand rustte op zijn knie, heel eventjes stopte Alex met lezen maar ging uiteindelijk door tot ik helemaal weg was van de wereld...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen