Wakker worden met hoofdpijn
''Elodie, Elodie wakker worden'' hoor Ik een zware stem zeggen.
''pap?'' '' ja schat gaat alles beter met je?'' ik knik '' waar ben ik?'' '' gewoon thuis'' hoe ben ik thuis gekomen?
'' weet ik niet je lag al in je bed voor ik thuis kwam'' ik keek geschokt maar ook weer vredig '' lieverd papa moet op zakenreis voor zijn boeken uit te geven''
ik knik verveeld '' jaja, ik weet het'' hij aait me over mijn haren '' vanacht ga Ik weg ik zal een briefje achterlaten met wat geld'' ik knik en draai me om.
sinds mama dood is gegaan paar weken terug is papa niet meer het zelfde, hij probeert er het beste van te maken maar toch..
ik sluit mijn ogen en probeer te dromen.
~
06:12
~
ik schiet wakker ik horde wat in mijn kamer, en mijn parkiet pepper kan het niet geweest zijn ik sta op en trek mijn jogging broek aan, ik voelde me niet veilig nu papa weg was ik bedacht me om het huis af te sluiten het geld te pakken en naar Alex te gaan. ik knikte en pakte een grote tas enn gooide wat kleding erin en schoenen de rest van mijn cosmetica gooide ik er los in haastig want ik wou zo snel mogelijk weg aangezien ik wat raars horde. ik wou peppers kooitje van de haak af nemen toen ik onverwachts bij mn middel en mond werd gepakt, uit alle verdediging probeerde ik me eruit te worstelen '' DOE EENS RUSTIG MAN!'' ik herkende de stem het was Alex! , gelijk stopte ik en deed rustig hij draaide me om en keek me diep aan met zijn masker. vlug begon zijn schorre stem te ratelen '' ik wou je ophalen ik wist dat je vader weg zou gaan en ik vertrouw het niet om je alleen te laten wil je mee gaan?'' ik knikte blij '' ja ik was zo ba-...'' ik werd stil want hoorde geluid ''rustig maar ja kom via het raam'' zei Alex rustig ik knikte hij pakte mn koffer en ik pepper '' waarom moest dat beest mee?'' '' dat beest is pepper en die zorgt niet voor overlast'' hij keek een beetje ongeloofwaardig ondanks zijn masker ik weet het en klom uit het raam ik ging achter hem aan samen rende we naar het bos, 20 min later kwamen we weer aan bij het donkere kasteel er speelde klassieke muziek uit de hal '' notenkraker wat!?!?!'' zei ik .. '' ik ben een cultureel persoon, ik hou hier nou eenmaal van.. en het is trouwens inderdaad de notenkraker maarliefst de bloemenwals'' ik keek lachend '' wat een watje'' mompelde ik '' pardon, wie komt je ophalen in het donkerst van de nacht waar jij in paniek alles in je tas loopt te sjorren om naar mij toe tegaan?'' ik keek een beetje kwaad en begon uiteindelijk te lachen. '' kom mee naar boven dan mag je in de logeer kamer goed?'' ik knikte. we liepen op de trap naar boven de muren waren beschildert als een meer met een prachtig bos in de nacht, in het meer dreven water lelie's in het midden stond een bed het leek op een grote licht blauwe lelie het was een rond bed met sierlijke stroken die eruit staken en naar de hemel reken er lag een zacht dekbed op en een kussen naast mij stond een klassieke lichtblauw met donkerblauwe accenten erop geschilderde kast, ik kon mijn ogen nergens vanaf houden '' vind je het mooi?'' ik knikte met open mond. '' ik hoop dat je je zult vermaken ga nu nog maar slapen.. in de kast hangt een pyjama weltrusten'' ik knik en Alex loopt weg en sluit de deur. ik open de kast en leg er alles netjes in en inderdaad er ligt een complete pyjama set met broek en blouse ik raak het zachte witte satijnen stof aan, het is bijna te teder om het aan te raken..
Er zijn nog geen reacties.