A letter to Siyana
Lieve Siyana
Ja ik schrijf terug. Weet je ik kom overal achter dat weet je toch? Ik heb jouw adres gevonden. En die van je man én kinderen. We zijn allemaal opgegroeid. We hebben waarschijnlijk allemaal kinderen geweest met een droom. Die jouwe is werkelijkheid geworden. Wist jij veel,dat dat ooit gebeuren zou. Nu weten mensen wel beter. Ze denken na voordat ze iets zeggen. En als ze dan iets zeggen. Is het inteligent. Zoals mensen dat noemen. Eigenlijk zijn wij hele rare wezens. Maar waarom zouden we ons daarover druk maken, als we toch een gelukkig leven hebben.
Je weet niet wanneer iemand sterft. En daarom zou je je leven toch wat interesanter moeten maken. Niet alleen maar in een stoel gaan zitten achter de bloemen. Kijkend hoe mensen over straat lopen. Blij of juist niet. En daarom schrijven mensen brieven. Bellen en smsen. Als jij geen contact wilt. Kan ik daar niet mee leven. Maar als jij het echt echt echt wilt. Okay. Ik heb het stukje gelezen wat je hebt bijgevoegd in de brief. We hebben de brief in de Hitkrant gezet. Vele mensen hebben gereageerd. Huilend. Aan de telefoon. Ze wilden jouw. Maar jij was er niet.
Lieve Siyana,
Ik ga je missen. Ik weet het geen contact. Ik ga je telefoonnummer niet wissen. Ik ga ook dit adres wel opslaan. Mischien ooit schrijf ik nog wel een brief. Of bel ik nog wel. Stuur ik een smsje. Ik ga je dus niet vergeten. Mischein ooit. Opnieuw. Spreek ik je nog wel. Mischien kom ik je nog wel tegen. Maar dat is het leven zelf. Het lot bepaalt waar we heengegaan. Waar we werken. Waar we stoppen. Of waar we verdergaan. Het lot zegt je ook met wie je vrienden gaat maken. Je kunt het veranderen. Maar dan moet jij het zelf bedénken. Het is jouw keuze.
Lieve Siyana,
Eigenlijk was ik van plan om er een reeks, vloeken neer te zetten. Maar dat kan ik niet. Je was een hele goede vriendin. En dus ga ik je niet uitschelden. Op basis van wat voor keuze je maakte. Ik hoop alleen echt heel erg dat eht de goede was.
Lieve Siyana,
Waarom schrijf je niet Engels? Nou kan ik niet in het Engels terug schrijven. Sowieso wilde ik dat niet ,maarja. Ik kan je toch niet zomaar laten gaan. Waarom doe je dit. Je hebt een keuze gemaakt. Zonder mij van te voren te waarschuwen, liet je me vallen. Heel hard. En in een diepe put. Hij was zwart en had geen einde. Maandenlang heb ik gehoopt. Op een teken van jou. Op een teken die ik niet zou krijgen. Helaas. Helaas heeft het lot anders gekozen.Een andere wending kun je nemen. Met of zonder knipperlicht. Neem dingen met een helder hoofd. Met een heldere kijk op de wereld. Zo kunnen mensen zien wat jíj doet. Steek je hand uit. Sla rechts of links af. Met een knipperlicht,zien mensen wat voor je move je maakt.
Seth
Er zijn nog geen reacties.