Foto bij Exo 7.

Effe Stef/Nicolas als foto, bc Exo 7 ^-^

De volgende ochtend ploft Femke vermoeid aan het ontbijt. Tijd voor een nieuwe dag.
“Femke?” begint Paula.
Femke knikt, als teken dat ze verder moet gaan.
“Wordt het niet tijd voor.. een nieuwe jobstudent?” zegt ze voorzichtig.
Mellanie kijkt sip voor zich uit en zucht. “Paula…”
“Misschien wel.” Zegt Femke plots. “Aangezien Stef niet terug komt en het werk gewoon onhandelbaar is. Ik zal het er eens met papa over hebben, ik ging toch net langs gaan.”
“Mogen we mee?” vraagt Mellanie.
Paula en Femke wisselen meteen een blik die meer zegt dan woorden ooit kunnen doen: in géén geval.
“Eh.. Beter van niet.” Zegt Femke snel. Ze staat op en loopt de bungalow uit.
Mellanie kijkt Femke verward na en kijkt dan naar Paula. “Uitleg?”
“Sorry, Mell.. Freddie heeft dat gewoon niet graag en daar moeten we ons bij neerleggen.”
“Het lijkt wel alsof jij meer weet dan je zegt, Paula.” Zegt Mellanie droogjes. “Waar is Stef?”
Paula haar ogen worden zo groot als schoteltjes. “Nergens. Eh.. naar huis, bedoel ik. Ja, dat bedoel ik. Ik moet maar eens gaan werken. De plicht roept. Tot eh.. straks.” En dan verdwijnt ook Paula.

Didi loopt de koffieshop binnen en leunt tegen de bar.
“He, makker!” Os klopt vriendschappelijk op zijn schouder en laat zijn hand even liggen.
“Kan jij me helpen.. Os?” vraagt Didi meteen.
“Dat hangt af waarmee.”
“Met Paula.”
Os trekt zijn wenkbrauw op. “Met.. Paula.. Hoe bedoe-.. Oh.”
Didi knikt even en zucht. “Ik weet niet wat ik moet. Ik weet niet of ze me wel leuk vindt, weet je. Ik weet niet hoe ik haar moet duidelijk maken dat ik haar leuk vind.”
“Ben je verliefd op haar?” vraagt Os geschrokken. “Dat wist ik niet.”
“Dat weet ik. En ik weet het niet.. Ik vind haar gewoon leuk, maar verliefd weet ik niet.”
“Als ik het zo hoor.. dan ben jij goed verliefd.” Lacht Os. “En eerlijk?”
“Ja?” Didi bijt bang op zijn lip.
“Ik denk wel dat ze je ook leuk vindt.” Os glimlacht en kijkt zijn vriend trots aan.
“Denk je echt?” de hoop is gewoon van Didi’s gezicht af te lezen en hij schrikt op als Paula da koffieshop binnen komt.
“Ik denk het echt. Nou, hup, casanova!” grijnst hij en hij geeft Didi een duwtje richting Paula, die meteen begint te glimlachen als ze Didi ziet.
“Hey!” glimlacht ze.
“Heyyyyy, Paula.”
Paula springt op een krukje en bestelt een cola bij Os, die even naar Didi knipoogt. De zenuwen gieren door Didi zijn lijf terwijl hij Paula haar hand even neemt. Meteen kijkt Paula naar hun handen en ze voelt haar wangen gloeien terwijl hij even met haar vingers speelt.
“Sorry.” Zegt Didi en hij laat haar hand los voor hij de koffieshop uit rent.
Paula kijkt hem verward na en kijkt dan met een frons naar Os. Wat kreeg hij nu? Eerst nam hij haar hand en dan liep hij gewoon weg? Wat stelde dit voor?
Os zet de cola voor haar neus en kijkt haar verward aan.
“Wat zei hij?” vraagt hij. 0
“Niets. Hij zei sorry en dan liep hij weg.” Paula kijkt weer naar haar hand, die daarnet door Didi werd vastgehouden, en zucht.
“Rare kerel. Die verging vast van de zenuwen.”
“Hoezo?” vraagt Paula nieuwsgierig.
Os kijkt haar betrapt aan. “Eh.. gewoon.”

“Ik ga even bij papa langs, zien of hij morgen alweer kan komen.” Zegt Femke snel voor ze de koffieshop uit verdwijnt. Iedereen heeft gedaan met werken en toen Os voorstelde om aan het kampvuur te gaan zitten werd Femke meteen onrustig en ging ze dus weg.
“Wat kreeg zij nu..” zucht Mellanie.
“Laat haar maar even.” Probeert Paula iedereen wat gerust te stellen.
Mellanie slaat geïrriteerd met haar hand op haar been. Os kijkt haar geschrokken aan en legt dan lief zijn hand op de hare, in de hoop van haar een beetje rustig te houden. Ze kijkt hem even aan en forceert een glimlachje.
“Gaat het?” fluistert hij lief.
Mellanie knikt en haalt haar hand onder de zijne vandaan, zodat haar hoofd niet zo rood wordt als ze denkt dat het nu is.
“Ik snap echt niets van deze hele vakantie, tot nu toe.” Mompelt Didi.
“Hoezo niet?” vraagt Paula.
“Nou, gewoon! Femke die vaag doet, Freddie die niet komt, Stef die weg is, jij die sowieso meer weet dan je zegt.”
Mellanie merkt dat Didi het beu is. Zo
“Didi.. Ik..”
“En zeg niet dat je niet weet wat er aan de hand is, Paula, want dat weet je wel.” Didi staat op en loopt boos de koffieshop uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen