Foto bij i need a vacation

will they ever see that i'm troubled?

Op vakantie gaan met mijn familie in een woord
, chaos
. Niet meer niet minder. Ik zat in de tuin met muziek in mijn oren.
Elk jaar gingen we minstens een keer op vakantie.
En dit jaar was geen uitzondering. Chicago, de stad van dromen. Voor mij dan toch.
Nog maar een paar weken en ik ben weg van dit deprimerende leventje, voor een week maar, maar alles is toch beter dan niks en…
Zit ik te bedenken terwijl mijn mama schreeuwend buiten komt en mijn rustig “ik kijk naar de wolken en heb ineens geestverruimende ideeën.” Moment.
‘Het maakt me niet uit, ben ik echt de enige dat het zich kan schelen?!’ riep ze naar mijn papa. Die ook naar buiten kwam voor mee te roepen. Lekker gezellig toch
‘maar schat, het is nog weken voor we vertrekken!’ riep hij ter verdediging. ‘en ik ben de enige. alweer dat al aan het inpakken is!’ riep ze terwijl ze na binnen en buiten liep voor een sigaret. ‘ja ga maar is goed paffen!’ riep hij voor hij het huis verliet. Hij komt terug, hij komt altijd terug. De sigaretten geur kwam mijn neusgaten binnen. Walgend ging naar binnen
. Mijn zus was een horrorfilm aan het zien. Het blauwe monster op de tv liet me even schrikken, maar toen ik beter keek, was het niet zo’n indrukwekkend wezen. Best nep, ’hey, psst fluisterde mijn zus met een geniepige lachje dat alleen een negentienjarige kleuter kon doen. Met haar laptop op haar schoot. Hoe doet ze dat een film en sociale media. Het blijft een miserie. ‘hey, psst’ zei ze alweer. ze wenkte me om naast haar te zitten. Ik ging naast haar zitten en ze liet me een website zien. Het was van het hotel waar we gingen verblijven. Het bleef ongelofelijk. Ik staarde ernaar.de lobby was bijna helemaal wit. en achter de balie in grote blauwe neon-letters"mystic". "aaaaah" ik schrok me rot, die stomme horrorfilm weer. ik wilde weer naar de foto's kijken. maar toen was er facebook. ze keek me raar aan. 'je mag weggaan hoor ’. Zei ze uiterst sarcastisch. Ik rolde met m’n ogen en ging maar naar de saaie film kijken. Tot miss sarcastisch in lachen uitbarsten. hoe doet ze dit?
. Zo ver van de film genieten. Ik ging maar naar boven.
Voor er nog familieleden kwamen.
Ik nam mijn koffer na een heel lange tijd stil te hebben gelegen. toen de koffer op de grond stond bedacht ik me. Ik ging liggen op mijn bed armen achter mijn hoofd. zuchtte luidop: Chicago, here i come!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen