Best of both worlds
Samen met Sandra was ik gaan shoppen. We hadden allebei een prachtige jurk. Geen wit. Die van mij was licht heel licht groen. En die van Sandra was lichtpaars. De bruiloften waren niet op dezelfde datum. Eerst waren Joe en Sandra. Nick was de getuige van Joe. En Kevin die van Nick. Ik had Seth niet ingeligd. Om bijzondere reden. Vandaag was de dag. Sandra ging trouwen. Haar jurk zat als gegoten. Haar haren waren mooi opgestoken. De bellen klonken. Haar vader was overgekomen. En nu liepen ze samen naar het altaar. Joe was zo trots. En ook Nick was hyper. Kevin zat voorin naast zijn ouders. Die een traantje wegpinkten toen we binnenkwamen. Ik was haar bruidsmeisje. En zij zou mij naar het altaar brengen. ''Ja ik wil'' zei ze haar stem was vol met emotie. ''U bent verbonden met elkaar u mag elkaar de ringen geven en kussen'' dat lieten ze zich niet 2 keer zeggen. Nick ga de ring eerst aan Sandra. Wierp een blik op mij en gaf toen de ring aan Joe. Ze gaven elkaar een zoen. 2 flitsen waren zichtbaar. Niemand die er aandacht aan gaf. Het pas getrouwde stel liep trots door het gangpad. Ik liep er samen met Nick achter aan. Toen zijn ouders. En toen Kevin met zijn nieuwe vriendin. Het was een gesloten bruiloft. Dus toen we buiten kwamen. Gilden fans hyper. Joe en Sandra stapten in de koets en waren opweg naar hun verblijfplaats. Ze gingen opbruiloftsreis voor 2 weken en daarna ging ik trouwen.
Ik zuchtte en keek uit het raam. Nick was naar beneden gelopen. Hun ouders waren een en al verdriet. Hij probeerde ze samen met Kevin te troosten. Iets wat niet helpt. Ik kreeg een smsje. Toen ik hem opende zag ik dat hij van Seth was. Ik klapte mijn mobiel dicht en smeet hem tegen de muur. Ik keek naar buiten. Een traan volgde mijn weg naar beneden. Ik hoorde hoe iemand rustig naar boven kwam gelopen. Tranen werden langer. En ze gleden een voor een naar beneden. Ze landen op het kussen. Ik snikte zachtjes. Pas toen hoorde ik hoe de deur zachtjes openging. Een arm legde zich om mijn schouders. Ik keek op. Nick suste me zachtjes. Hij wist het meteen als ik me niet goed voelde. Zoals nu. Woorden waren overbodig. Nick had zijn purity ring verschoven zag ik nu. Onze verlovingsring zat trouw aan zijn vinger. En ook aan de mijne. Hij verstrengelde zijn hand met de mijne. Hij zag mijn mobiel liggen. En grinnikte. ''Wie was het'' vroeg hij zachtjes. Ik droogde mijn tranen. ''Seth'' zuchtte ik. Hij knikte begrijpend. Hij wist ook dat het niet meer kon. Ik dacht terug aan het internaat. ''Kom we gaan naar beneden'' zei ik zachtjes. Vandaag was de dag dat Joe en Sandra terug zouden komen. Helemaal bruin van hun vakantie. Toen wij naar beneden kwamen ging de deur open.
''Sandra'' riep ik toen het meisje binnenkwam. ''Siy'' riep ze evenblij terug. We omhelsde elkaar lang. Ik zag hoe Joe Nick omhelsde. Zonder dat Sandra het doorhad. Gaf ik Nick een waarschuwende blik. Hij begreep het meteen. Het ontvangst was warm. Kevin met zijn vriendin die Rosa bleek te heten kwamen ook. Kevin omhelsde zijn broer ook. ''Kijk broertje'' trots hield Joe zijn hand omhoog. De ring was weg. De purityring was weg. De ring die hun de JonasBrothers maakte was gewoon weg. Nick zou hem houden zij hij. Aan een kettinkje. Maar dat bedacht hij later wel. Sandra vertelde me honderuit over hun vakantie. Ik kon niks anders doen dan lachen. Samen liepen we naar boven. Ik had nooit gedacht dat we zouden trouwen. Samen. Als beste vriendinnen. Nee. Als hartsvriendinnen.
''Pas je je jurk nog?'' vroeg Sandra aan mij. En ik knikte. Hij zat nogsteeds als gegoten. Ik werd helemaal warm van binnen toen ik bedacht dat het overmorgen al was. We zouden trouwen in een openveld. Niemand wist de plek behalve de familie. Het was een plek zo mooi dat het wel een stukje uit je hart was. HIj was omringt met heuvels, de bloesem stond daar altijd in bloei en de vogels zongen daar prachtig.
Het was ondertussen al avond geworden. En Sandra nam afscheid van me toen ze naar haar kamer ging. Samen met Joe. Ik kleede me om in een zijde nachtjapon. Die ik had gekregen. Ik had hem gekregen van Nick met ons halfjaarsfeest. Ik kroop het warme bed in. De dekens waren van dons. En al snel voelde ik het lichaam van Nick. Ik zuchtte en kroop tegen hem aan. Met een hele blije gedachte viel ik in slaap.
Ookal was ik beroemd geworden zonder het echt te beseffen. Was ik altijd nog teeds mezelf. Ik kreeg het beste van beide werelden
Er zijn nog geen reacties.