Kampdag |
'Opstaan, schone slaapster' zegt Jake. Ik sliep zo goed dat ik niet gehoord heb dat hij de tent binnenkwam. Zachtjes duik ik mijn slaapzak weer in. 'Kom, we gaan ontbijten, de kindjes hebben honger' zegt Jake al lachend. Met een ochtendhumeur van jewelste kruip ik mijn slaapzak uit en doe de rits van de tent open. De eerste zonnestralen van de dag schijnen in mijn gezicht!'Gaan we ochtendgym doen?' vraagt een of andere kleine jongen. Jake knikt en zet de radio aan. Ugh hier heb ik echt geen zin in. Stiekem probeer ik terug naar mijn tent te lopen maar een meisje houd me tegen.'Omdat je probeerde weg te lopen, mag jij de ochtendgym leiden!' Iedereen begint te lachen natuurlijk. Ik buig zachtjes voorover en raak mijn tenen aan met mijn vingers. 'Nu aan jullie' zeg ik al lachend. Ik stap even rond om te zien of wel iedereen mee doet en klop al plagend om Jake's achterwerk en loop weg. Hij loopt me achterna en ik ren het dichts bijzijnde bos in. Ik zie hem al zoekend rondlopen terwijl ik me achter een boom verschuil. 'Ik vind je wel' roept hij. Ik kan mijn lach niet inhouden en begint te lachen. 'Hebbes' zegt Jake en hij trekt mij recht terwijl hij zegt: 'Je bent zo mooi als je lacht.' Mijn hart smelt een beetje en al blozend loop ik het kampterrein terug op.
Er zijn nog geen reacties.