HOOFDSTUK 19 - Kippensoep
Er werd op aan gebeld en ik deed de tv uit. ‘Ik komt’, riep ik en ik deed mijn badjas aan. Ik deed hem goed om me heen en ik liep naar de voordeur. Michael en Bella hadden me de hele dag al met rust gelaten en dat vond ik wel fijn. Eindelijk rust terwijl ik met Bella’s project bezig was.
Ik deed de deur open en daar stonden Alice en Edward. ‘Heej, we hoorden dat je ziek was’, zei Alice, ‘dus ik heb wat kippensoep voor je gemaakt.’
‘Bedank’, zei ik en ik glimlachte. ‘Kom binnen.’ Ik deed de deur wat verder open en ze kwamen binnen. Alice liep al naar de keuken.
‘Ik kon haar hier niet van weerhouden, sorry’, fluisterde Edward.
‘Geef niks’, zei ik glimlachend en ik deed de deur dicht. Het gaf echt niks. Het was leuk dat iemand bezorgd om me was.
Ik liep samen met Edward naar de keuken. Alice had de pan met soep op het aanrecht. Ze ging op een stoel zitten en dat deed Edward ook.
‘Zo Alice, waarom ben je hier eigenlijk?’ zei ik. Ik had gezien dat ze een beetje zenuwachtig was en het leek me niet dat ze hier was omdat ik ziek was.
‘Hoe?’ vroeg Alice.
‘Lichaamstaal’, zei ik.
‘Is Bella hier?’ vroeg Alice. Ik keek om me heen, maar ik kon Bella niet zien.
‘Nee, sorry’, zei ik. ‘Ik zou ook niet weten waar ze kan zijn.’
Alice zuchtte. ‘Wij moeten met je praten Susan’, zei Alice, ‘maar niet hier en ook niet nu.’
‘Wat is er aan de hand?’ vroeg ik.
‘Te veel’, zei Alice. ‘Als je beter bent moeten wij een afspraak met elkaar maken. Jij komt dan naar ons huis en dan vertellen wij meer over Bella, als jij zorgt voor een... een...’
‘Een reading’, zei ik.
‘Ja, ik wil een reading met Bella’, zei Alice. ‘Ze moet veel duidelijk maken. Heel veel.’
‘Ik denk dat het maar beter voor je is als wij weggaan’, zei Edward en hij stond op. Ik knikte en ik liet ze uit.
‘Edward, wacht’, zei ik. Hij draaide zich om en hij liep met een glimlach naar me toe.
‘Wat is er?’ vroeg hij.
‘Ik heb Bella’s laptop kunnen krijgen, maar ik weet haar wachtwoord niet’, zei ik.
‘Vampieren’, zei hij en toen draaide hij zich om. Hij liep naar zijn zilveren Volvo en hij stapte in. Ze reden het erf af en ze gingen richting de bergen en niet richting het dorp. Ze woonden dus niet in het dorp, leuk.
Maar ik had wat ik wilde, ik had Bella’s wachtwoord als die klopte. Nu kon ik verder met de informatie die ik aan het zoeken was.
Reageer (5)
snel verder
1 decennium geledenYEAAAAH!
1 decennium geledenHoe toepasselijk eigenlijk x]
Bella Bella toch x]
Snelverder?
verduuuuuuur
1 decennium geledenwaah mooi!! oja ook voor die andere xd vergeten om reactie te geven ze zijn echt vet cooll:D! echt evrder:D!als je tijd hb:d
1 decennium geledenX-x-x-x-x-X
snel verder<3
1 decennium geleden