Foto bij OO7

Dit is de AH. De winkel waar Thomas, James, Myrthe en Appie altijd met de karretjes racen. Ze zijn er al een paar keer uit gestuurd, hebben al 6 karretjes gemold en al 3 mensen aangereden. Maar toen gebeurde er iets erg wat niemand had verwacht.... De AH en Myrthe zijn weg.... De jongens rennen naar binnen om Myrthe te gaan zoeken, maar wat ze niet weten, is dat de brand voorin begon, en steeds verder naar achter ging. Zijn ze nog te redden? En waar is Appie gebleven?

Vanuit Thomas:

Ik loop de AH in maar wat ik dan zie...Hoge vlammen komen de lucht in. Het komt steeds verder op me af. Een vlam, zo hoog als het gebouw, is nog maar een paar centimeter van me verwijderd. Iemand trekt aan mijn arm. "Tomos! Tomos!" hoor ik een kleuter stem roepen. "Appie? Wat doe jij hier knulletje?" zeg ik maar ik snap het al meteen. Myrthe, James en Appie zijn naar de AH voor hun vader. "Ohh, nee he!" zucht ik. "THOMAS!! THOMAS!" hoor ik iemand in de hitte roepen. Die gene komt steeds verder hier heen lopen. Als ik goed kijk zie ik wie het is, denk ik. Ik kijk heel goed en dan zie ik het. "JAMES!!" schreeuw ik en ren op hem af. "Myrthe..." "WAAR IS MYRTHE?!" vraag ik, schreeuwend. "Daar, bij de koeling... De melk... Achterin..." zegt hij. "WE MOETEN HAAR ZOEKEN!" schreeuw ik en trek James mee. Opeens word hij wakker geschud. Hij kijkt weer helder en zijn gezicht staat kwaad/bezorgd. Een brandweerman houd ons tegen. "Het is hier veelste gevaarlijk, ga maar naar huis." zegt hij en probeert ons tegen te houden. "DONDER OP VUILE KOEKWOUS!! ONS ZUSJE IS DAAR GVD EN WIJ MOGEN HAAR NIET EEN REDDEN?! TYF OP JOH!!" roept James en we rennen door. Jammer dat ik die taiquando slag van Cassius niet kan, anders hielt ik hem zo neer. "O nee, de brand is voorin begonnen. Hij is steeds verder naar achter gegaan. We kunnen niet naar Myrthe toe, alleen als we do..." zeg ik maar James rent al door de brand heen. "JAMES!! NEE!! NIET DOEN KOM TERUG!!" schreeuw ik. Voor ik het weet ren ik ook door het vuur heen. Ik kan James niet vinden. Waar is hij?! Waar is James?!?! WAAR IS MIJN BROERTJE?!?! "HELP ME!! JAMES!! THOMAS!! PAPA!! MAMA!!" hoor ik iemand roepen. MYRTHE! Ik ren door en door. Maar nergens kan ik zien waar de melk staan, uhh heeft gestaan. Ik weet dat Myrthe daar is. Maar ik weet niet waar de melk is. Als ik weet waar de me... Nee, kappen nou Thomas, zeg ik tegen mezelf. "MYRTHE!!" schreeuw ik. "THOMAS!!" roept ze terug. "HELP ME!!" Ik hoor dat ze buiten adem is. Ze is dichtbij. "WAAR BEN JE?!" roep ik. Opeens pakt er iemand mijn arm vast. "Thomas, h-h-elp me..." zegt ze. Ik til haar meteen weer op en ren door het vuur terug. "HELP!! HELP ME!!" roep ik en er komen meteen mensen naar me toe. "Laat het maar aan ons over, jongeman." zegt een brandweerman. Een andere als net. "NEE!! HET IS GVD MIJN ZUSJE!!" zeg ik en geef haar aan een ambulancebroeder. Ik heb een raar gevoel in mijn buik. Het gevoel dat ik iets vergeten ben. Ik mis iets aan mijn zij. Ik mis mijn broe.... JAMES!! Ik weet niet wat me bezielt, maar ik ren meteen de AH weer in. Ik MOET James vinden. "JAMES!! JAMES, WAAR BEN JE?!?!" roep ik en ren terug waar we het vuur in zijn gegaan. Ik hoor opeens een knal. Een hele harde knal. Opeens komt er iets op me af. Het doet pijn. Ik val op de grond en opeens flitst alles voorbij. 2007 ... 2008 ... 2009 ... 2010 ... 2011 ... 2012 ... En 2013 ... Ik moet opstaan, ik moet James redden. Maar, waar is hij? "JAMES, JAMES WAAR BEN JE?!" schreeuw ik. Ik ren, en ren, en ren, steeds verder, tot ik iets op de grond zie liggen. Ik ren nog harder en struikel een paar keer bijna. Ik merk niet eens dat mijn broek in brand staat. Als ik dichtbij de gene ben zie ik al dat het James is. Ik weet niet hoe, maar ik struikel en val midden in een vuurvlam. Het brand, het is heet, het doet pijn. Maar ik denk niet na en til James op. Ik ren met hem terug naar de ingang en leg hem daar neer. "WATER!! ALSJEBLIEFT WATER!!" schreeuw ik en meteen krijg ik een hele harde waterstraal tegen me aan. Ook dat doet pijn maar het maakt me niks uit. Ik ga op de grond liggen en begin door het water te rollen. "HET VUUR IS VAN HEM AF. NEEM HEM MAAR MEE NAAR HET ZIEKENHUIS." zegt een brandweerman en ik word op een brancard gelegd. Ik zie nog net dat 2 andere ambulance's ook weg rijden en denk meteen: MYRTHE EN JAMES. Ik ben even mezelf niet meer. Ik weet niet wat ik moet doen. "Help me... Help me... Waar is James? En Myrthe? WAAR ZIJN ZE?!" schreeuw ik en schiet overeind. "IK MOET NAAR ZE TOE!!" Een ambulancebroeder stelt me gerust en ik laat me langzaam weer zakken. "Ze hebben niks... Ze zitten thuis... APPIE!!" schreeuw ik en ik zit gelijk overeind. Het is een nachtmerrie. Brand... Myrthe en James naar het ziekenhuis... Mama en Papa die van niks weten... En Appie... Appie is weg. Het is mijn schuld...

Reageer (1)

  • ziaIl

    Omg nooooooooooooooooooooo!!!
    NOOO NOOO
    Snel verder neeeeeeee dat mag niet!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen