De katten liepen door een open veld. Op de grond zat wel meer dan genoeg gras. Goudpoot keek om en zag zo een grote boom , zo groot. Hij had zo een boom nog nooit gezien! ''Dit is Maankijker'' miauwde Zandkit. ''Vanuit de boom heb je een prachtig uitzicht op de maan''. ''Ken ik jou niet ergens van? begon Leeuwenpoot. Zandkit keek weg met pijn in haar hart. '' Je zult het zo weten...'' De katten liepen weer een bos in. Naast hen lag een rivier met veel vis. ''Dit is de rivier , hier halen we zovaak mogelijk vis'' miauwde ze. ''We zijn bijna in het kamp ... '' miauwde ze bedroeft en keek naar de grond. Goudpoot zag aan haar lichtgroene ogen dat ze zich schuldig voelde. Voor hij kon vragen wat er met haar was zag hij het kamp al. Ze sprongen over een struik heen. Goudpoot zag katten met elkaar samen tongen en elkaars vacht verzorgen. 2 kleine kittens zaten uitgebreid met elkaar te spelen en te stoeien. Hun moeder hield hun goed in de gaten. Er was een kraamkamer en het medicijnhol zat naast het leerlingenhol , helemaal achterin. Het krijgershol zat naast de kraamkamer die bij de rechterkant bij de ingang stond. Het hol van de oudsten stond aan hun linkerkant. Er stond ook een hoop verse prooi. Een best grote kater kwam op hen af getrippeld. ''Wie zijn dat? '' vroeg de kater. ''Ik ben Goudpoot en dit is Zilverpoot , mijn zus en dat is leeuwenpoot. ''Ben jij de leider?'' vroeg Zilverpoot. ''ja , maar wat doen jullie hier?'' gromde hij. ''Wij willen met je spreken '' miauwde Goudpoot. Uit zijn ooghoek zag hij dat Zandkit erg ongemakkelijk keek en haar staart hing. ''Ga naar , je weet wel'' miauwde hij. Achter het medicijnhol stond nog een kamer maar Goudpoot wist niet waar dat voor was. Zandkit ging erin en kwam er niet meer uit. ''Kom maar mee'' miauwde de kater. Hij bracht hun naar zijn hol naast het aardebergje. De katten gingen het hol in en het zag er ruim uit. Er lag een groot mosnest voor Zwaluwster. '' Lichtster vroeg of we hulp wilde halen voor Doornklauw. Hij en zijn volgelingen proberen onze terriotorium af te pakken en wij vragen jou hulp '' miauwde Zilverpoot. ''Maar je bent duidelijk Geelster niet '' miauwde Goudpoot. Nu keek de kat uitdrukkingloos... ''Klopt ik ben Zwaluwster. De vorige leider was Geelster''. Maar volg me en kom mee op de aardeberg , dit ga ik vertellen aan de Clan''. De katten volgden hem naar het midden van de kamp. Hij sprong er met een snelle sprong op. De andere deden hetzelfde. ''Alle katten die oud genoeg zijn hun eigen prooi te vangen verzamel je hier aan de Besprekingsberg voor een Clanvergadering!'' Hij had een luide stem. Toen iedereen erbij stond keken ze nieuwsgierig naar de katten. ''Deze 3 katten zijn ons territorium binnen gekomen helemaal vanuit de ZonneClan , om mij een gunst te vragen. Of onze Clan hun Clan WIL helpen met een probleem . Een krijger genaamd Doornklauw en zijn volgelingen willen hun territorium overnemen. Steek een poot op als je het met mij eens bent!'' riep de leider. Alle katten deden het. Behalve een medicijnkat - leerling en een moederkat. Waarom waren zij ertegen?

Reageer (1)

  • Scara

    is Leeuwenpoot mijn broer? niet zeggen! ik lees gauw verder wauw dit is leuk!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen