Foto bij 10.

Hierna nog 2 hoofdstukken!
Enjoy it!

Virgo kwam neer op de grond en legde Capricornus naast het lichaam van Corné. Steeds meer sterrenbeelden kwamen nu de stad in om daar de slangendragers te bevechten. In de vechtende massa kon ik alleen maar staren naar het lichaam van Capricornus. Achter me hoorde ik mensen gillen en toen ik me omdraaide zag ik dat de slangendragers de mensen aan het martelen waren. Ik rende op de slangendragers af en ging tussen hen en de mensen staan. Ik schoot twee pijlen tegelijkertijd af die precies terecht kwamen in de ogen van de slangendragers. Even waren ze uit balans waardoor ik ze omver kon blazen met mijn vuur. Het was lang geleden dat ik mijn eigen element gebruikt had. Toen ik me naar de mensen omdraaide, keken ze mij met grote ogen aan. ‘De geruchten’ zei de voorste man. ‘De geruchten gingen juist dat jullie de duivels waren, maar als ik het zo zie snap ik pas dat we het verkeerd hadden. Jullie zijn onze redders, dank je wel’. ‘Probeer dit zoveel mogelijk te verspreiden’ zei ik tegen de man. ‘We doen er alles aan om jullie te beschermen’. Ik draaide me om en rende naar de volgende slangendragers.

‘We zijn in de minderheid’ zei Enora toen ze naast mij kwam staan om het op te nemen tegen Felix en zijn slangendragers die zojuist van de wolkenkrabber afkwamen die in vlammen op ging. Naast mij kwamen Simon en Siera staan. ‘We moeten hier zo snel mogelijk weg, voordat er nog meer slachtoffers vallen’ zei Simon. ‘Maar we kunnen de mensen niet alleen achter laten’ zei Siera. ‘We hebben gedaan wat we konden’ zei Helena die er ook bij kwam staan. ‘Nu moeten we zorgen dat we veilig terug bij Comma zien te komen’. Enora en Helena openden de aanval met een grote witte vuurkolk waarin de slangendragers meegesleurd werden. Ik schoot mijn pijlen omringd door vuur af die de slangendragers in hun borstkassen raakten. ‘Terugtrekken!’ schreeuwde Enora en iedereen kwam in beweging en renden terug richting de luchtschepen. Onderweg kwamen we nog vele slangendragers tegen die we zoveel mogelijk probeerden te verminken. Een eindje verderop stonden onze luchtschepen al klaar. Toen ik voor een tweede keer keek, zag ik dat de schepen omringd waren door de slangendragers. Voorop stond Arlene met achter zich een grote vloot met slangendragers. Reno en zijn vloot stond ertegenover en ik zag dat hij het erg moeilijk had. De sterrenbeelden waren het snelste dus wij waren als eerste bij de vloot. Ik schoot zoveel pijlen af als ik maar kon en naast mij schoten Gemini en Gemini de ene naar de andere lichtbol af. Libra sloeg wilt met haar stenen vuisten tegen de slangendragers en Leo en Tigris doken de menigte in. Virgo viel samen met Draconem van bovenaf aan en Scorpius sloeg samen met Pisces hard met hun staarten. Toen ik een volgende pijl wilde pakken, merkte ik dat mijn koker op was. Ik keek om me heen en al mijn pijlen lagen verspreid tussen de slangendragers. Naast me kwam Equus staan die gebaarde met haar paardenpoten. Ik stopte mijn boog terug in mijn schede en rende samen met Equus de massa slangendragers in. We trapten zo hard als we konden met onze poten om de knieën van de slangendragers te verbrijzelen. ‘Sagittarius achter je!’ hoorde ik Jason ineens schreeuwen. Ik draaide me om en zag dat Arlene een giftige pijl op mij afgeworpen had. Met veel moeite ontweek ik de eerste pijl, maar al snel volgde er een tweede pijl. Ik wilde naar achteren stappen maar daar stond Equus te vechten voor haar leven. Simia probeerde Arlene nog aan te vallen maar het was al te laat. De tweede pijl raakte mij volop in mijn arm en ik transformeerde meteen terug in een mens door het gif. Een verlammende pijn schoot door mijn hele lichaam en ik ving nog wat glimmen op van Enora en Jason die in paniek over mij heen bogen. Daarna werd alles zwart.

Reageer (1)

  • Itsuki

    nouw het is spannend

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen