014 Jasmine
"Je maakt een lichte vooruitgang. Ik denk dat je tegen het einde van de zomervakantie die Harry wel zal kunnen verslaan." glimlacht Jack als ik tegen iedereen een spel gespeeld heb. "Jij beweert dat je mij op twee maanden getraind krijgt?" breng ik ongelovig uit. "Natuurlijk. Morgen,leg ik je alles nog eens uit en schrijven we alle functies op zodat je goed weet wat je doet en dan komt de rest vanzelf wel. Ik beloof het je. Tegen het einde van de vakantie versla je hem." belooft hij. "Ik kijk er al naar uit."
"Hebben jullie zin om uit te gaan?" vraagt Dane uit het niets als het algoed elf uur door is. "Ik wil wel mee." antwoordt James. "I'm in." volgt ook Jack. "Wat wil jij?" vraagt Dylan met zijn blik op mij gericht. "Ik ga naar huis, slapen, maar als jij mee wil dan moet je mee, Dylan. Ik heb dan wel een dipje, maar je moet niet alles opgeven omwille van mij. Ik red me wel." Bedenkelijk kijkt hij me aan, maar bevestigt dan dat hij meegaat... Op voorwaarde dat de jongens mij eerst thuis afzetten zodat ze zeker zijn dat ik veilig thuis ben. zijn het geen schatjes?
"komen julie nog even binnen? Ik drink eerst nog een kop thee voor ik in bed kruip.." de jongens halen tegelijk hun schouders op en alsof het daarmee is afgesproken legt Dane de wagen stil en stappen ze allemaal uit.
Als we allemaal binnen zijn zet ik meteen een kommetje water op het vuur en loop dan naar boven om snel mijn pyjama aan te doen en een dekentje mee te nemen naar beneden. Het dekentje leg ik in één van de zetels en vraag de jongens wat ze willen om te drinken. Daarna ga ik weer naar de keuken en neem een tas met wat suiker en een koekje en wacht dan geduldig tot het water is opgewarmd. Voorzichtig neem ik het kommetje van het vuur en giet het water zorgvuldig in mijn tas... Tenminste totdat Jack me uit mijn concentratie haalt door te vragen of hij kan helpen. Door het schrikken giet ik even naast mijn tas en krijg het gemorste water over mijn voet. Meteen grijp ik naar mijn voet en schreeuw zowat het hele huis bijeen. De vier andere jongens komen de keuken binnen gelopen en vragen tegelijk wat er gaande is. Uit reflex neemt Jack me op en loopt met mij naar boven terwijl hij de jongens kort meldt dat ik mijn voet verbrand heb.
Boven aangekomen zet hij me op de badrand en laat er meteen koud water over stromen. "Het spijt me zo, ik wou je niet laten schrikken." verontschuldigt hij zich meteen en kijkt me recht in mijn ogen aan, dat doet hij altijd om mijn reactie in te kunnen schatten als er iets gebeurd is. "Ik zal je broer vragen om een dokter te bellen." vervolgt hij meteen. "Kijk je even of er licht brandt bij de buren, dan kan ik Riley bellen. Hij is net afgestudeerd als arts. Hij weet vast wat te doen." Snel knikt hij en bevestigt dan dat er boven nog een licht brandt. Meteen bel ik Riley op, wetende dat het licht uit zijn kamer komt.
Er zijn nog geen reacties.