Foto bij 9.

Hier is hoofdstukje 9.
Dit deel eindigt bij hoofdstuk 12!
Daarna ga ik verder in het 7e en laatste deel van Zodiac Legends.
Titel volgt nog!
Veel plezier :D

In de verte zagen we de grote stad al liggen. De wolkenkrabbers waren al vanaf een verre afstand te zien, dus over ongeveer 10 minuten zouden we aan de grond staan met de luchtschepen. ‘Geen zorgen mensen, team Zodiac komt jullie redden’ zei Gemini. ‘Maak er maar grapjes over’ zei Cane. ‘Over een half uur piep je wel anders’. De sfeer was om te snijden in de luchtschepen want iedereen wist dat we met een serieuze vijand te maken hadden. ‘Ik moet jullie trouwens nog wat vertellen’ zei ik tegen de rest. ‘Arlene leeft weer’. ‘Wat?’ vroeg Enora met een schok. ‘Op een of andere manier is ze weer tot leven gekomen. Haar enige doel is om mij te vermoorden’ zei ik. ‘Al vanaf het weeshuis heeft ze een hekel aan mij en Rasalhague leverde mij gisteren aan haar uit’. ‘Op een dag zal ik haar voor goed verwijderen van deze wereld’ zei Jason. ‘Wat zij allemaal al wel niet heeft aangericht’. Jason bleef stil en keek uit het raam. Ik wist waar hij aan moest denken. Arlene was degene die Joost en Henrik vermoord had. ‘Op een dag zullen we onze kans krijgen’ zei ik tegen Jason. ‘Wraak leid je tot waanzin’ waarschuwde Yin. ‘Ze is het niet waard om je druk over te maken. Over een tijdje zullen alle slangendragers vernietigd zijn’. De luchtschepen begonnen te dalen als teken dat we gearriveerd waren. We landden ongeveer een paar honderd meter voor de stad vanaf de kant waar de slangendragers zouden arriveren zodat we ze nog op tijd tegen konden houden. We verlieten de luchtschepen en stelde ons op in rijen. Als eerste stonden Enora, Helena, Yin en Yang gevolgd door de 17 sterrenbeelden. Achter ons stonden onze beschermers en om ons heen stonden alle ecliptianen en Seres. Ik stond aan de buitenkant van de rij en naast mij kwamen Simon en Siera staan. ‘Ze zullen zo arriveren’ zei generaal Reno die zich als laatste met zijn vloot toevoegde.

Het duurde niet lang voordat we in de verte de zwarte menigte al aan zagen komen. Zoals ik al verwacht had hadden ze hun basilisken en reuze spinnen bij zich. Arlene ging voorop met aan weerszijde Felix en Markus. Tot mijn verbazing was Rasalhague er niet bij. Toen Arlene ons zag staan kreeg ze een grote glimlach op haar gezicht, maar toen ze ons bijna naderden en zagen dat de oosterse sterrenbeelden zich bij ons gevoegd hadden, verdween de uitdrukking van het gezicht van Arlene en verminderde de groep van vaart. Ongeveer honderd meter voor ons stopte de groep op het teken van Arlene. ‘Jullie hebben versterking meegenomen zo te zien’ begon Arlene. ‘Ach, hoe meer zielen hoe meer vreugd is het niet? Zo te zien waren jullie op de hoogte van onze plannen, misschien moeten we toch maar voorzichtiger worden, dadelijk vermoorden jullie ons nog’. Nadat Arlene dat had gezegd, begonnen de slangendragers hard te lachen. ‘Goed, genoeg gelachen. Over op de orde van de dag. Als jullie ons willen excuseren, we hebben een stad af te branden’. Arlene opende de aanval een vuurde een grote zwarte vuur wolk op ons af. Yin en Yang beantwoorden deze aanval met een krachtige tegenaanval die bestond uit een grote rode vuur wolk die tegen de zwarte vuur wolk aan schoot. Een harde explosie volgde en de menigte van slangendragers kwam in actie. Enora en Helena sprongen de lucht in en gaven een teken dat ook wij in actie moesten komen. Wij transformeerde alle 16 en begonnen te bewegen. Leo rende samen met Tigris voorop en doken op de slangendragers af. Libra en Aries vochten samen als duo en Virgo en ik deden precies hetzelfde. Ik schoot zoveel pijlen als ik kon en pikte op de ogen. Het duurde niet lang voordat ik een tegenaanval kreeg die mij een paar meter de lucht in schoot. Ik kwam hard op de grond neer en zag dat Arlene mij had aangevallen. Ik stond vermoeid op, maar voordat ik een tegenaanval kon geven, waren Gemini en Gemini voor mij gesprongen om Arlene van mij af te houden. Ik vocht samen met hun tegen Arlene maar we waren zinloos zonder de rode vuurstralen van de oosterse dierenriem. Drie Seres voegde zich bij ons waardoor ik naar Jason kon gaan die het erg zwaar had. Ik verloste hem van een slangendrager die hem bij zijn keel vast had en ik schoot een pijl precies in een oog. De slangendrager wankelde naar achteren en Jason schoot een pijl in zijn andere oog. Robijn vloog op Virgo af en hielp haar waar ze kon. De beschermers vochten nu zij aan zij met hun sterrenbeelden. Ik keek toe hoe Yin en Yang het opnamen tegen Felix en Markus. Yin en Yang waren perfect tegen elkaar opgespeeld en slachtten de ene naar de andere slangendrager af.

Met hoeveel we ook waren, het waren er toch een paar slangendragers gelukt om door ons heen te komen en ze renden op de grote stad af. Ik draaide me om en samen met Capricornus, Scorpius, Ophiuchus, Virgo, Libra, Aries en onze beschermers renden we achter ze aan. De mensen die de slangendragers aan hadden zien komen begonnen al te gillen en vluchtten de stad in. Er was al een wolkenkrabber geraakt die ik vlammen op ging. Mensen sprongen uit de ramen en sloegen dood op de grond neer. Hier en daar probeerde Virgo nog wat mensen te redden en de rest dook op de slangendragers af. Capricornus rende samen met zijn beschermer Corné een wolkenkrabber in om daar de slangendragers uit te werken. Toen ze het dak van de tweede wolkenkrabber hadden bereikt, stonden ze oog in oog met Markus die samen met een paar andere slangendragers ontsnapt waren. ‘Weg daar!’ schreeuwde Enora die naar ons toe was gekomen, maar het was al te laat. De slangendragers doken op Corné af en staken giftige pijlen in zijn lichaam en gooide hem van de wolkenkrabber af. Zijn lichaam vloog als een komeet naar beneden en kwam pijnlijk neer op de grond. Capricornus schreeuwde het uit van woede, maar ook hij werd vastgegrepen door Markus en een groot giftig zwaard werd in zijn keel gestoken. Bloed stroomde uit zijn keel en als een zoutzak werd hij van de wolkenkrabber afgesmeten. Virgo vloog omhoog om zijn lichaam te redden, maar toen ze hem vast had en ik haar gezicht zag, wist ik dat het te laat was. We waren zojuist een derde sterrenbeeld verloren.

Reageer (2)

  • Kobyla

    Noooo, jij moordlustige.....
    Mwuuh...
    Toch maar snel verder!

    1 decennium geleden
  • Itsuki

    (huil)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen