Foto bij 8.

Hier is hoofdstukje 8!
Veel plezier :)
En thnx voor de reacties steeds!

‘Wij hebben veel te bespreken’ zei Enora tegen Yin en Yang. ‘Volg ons naar de grote zaal, dan kunnen de sterrenbeelden elkaar leren kennen’. Met z’n vieren kwamen ze in beweging en liepen richting de grote zaal. ‘Wij zullen jullie even alleen laten’ zei Jason terwijl hij een kneepje in mijn schouders gaf. Alle beschermers liepen weg en toen bleven alleen de sterrenbeelden nog over. Aan de ene kant stonden wij met z’n elven en aan de andere kant stonden de zes oosterse sterrenbeelden. ‘We snappen het goed als jullie niet in de stemming zijn om elkaar beter te leren kennen’ zei Tigris. ‘Wij hebben dit al zes keer doorgemaakt, dus we snappen hoe jullie je voelen’. ‘Wat er met Taurus is gebeurd is vreselijk’ zei ik. ‘Maar er staat ons een grote klus te klaren en daarbij moeten wij voor 100% op elkaar ingespeeld zijn’. ‘Mee eens’ zei Aries. ‘Goed dan’ begon Draconem. ‘Mijn naam is zoals ik al zei Draconem en ik vertegenwoordig het sterrenbeeld draak in de oosterse dierenriem en dit is waarin ik kan transformeren’. Hij sprong in de lucht en liet zijn drakenvorm zien aan de andere. Hij veranderde terug en ging weer bij de andere staan. ‘Mijn naam is Tigris’ zei Tigris. ‘En ik vertegenwoordig het sterrenbeeld tijger, zoals jullie wel zullen zien’. Ze liet zich transformeren in een tijger en brulde onze richting op. ‘Mijn naam is Equus’ zei het meisje met de springkrulletjes. ‘Ik vertegenwoordig het sterrenbeeld paard’. Ook zij liet zichzelf transformeren in een groot zwart paard met een brede bek. ‘Mijn naam is Caligas’ zei een lange jongen met bruin haar. ‘En ik vertegenwoordig het sterrenbeeld slang’. Zijn lichaam begon te groeien en even later lag er een reusachtige slang voor ons. ‘Mijn naam is Simia’ zei een brede jongen met gemillimeterd haar. ‘En ik vertegenwoordig het sterrenbeeld aap’. Hij sprong in de lucht en transformeerde in een grote gorilla met grote vuisten en een bek vol met scherpen tanden. ‘En als laatste’ zei een klein meisje met blond haar. ‘Heet ik Cane en vertegenwoordig het sterrenbeeld hond’. Ze ging op handen en voeten staan en transformeerde in een grote hond met vlijmscherpe tanden in haar bek. Allemaal transformeerde ze terug en keken ons aan. ‘Indrukwekkend’ zei Virgo. ‘Wij hoeven ons denk ik niet voor te stellen, aangezien jullie ons al lang in de gaten houden’ zei ze lachend. We transformeerde allemaal tegelijkertijd en keken naar de andere sterrenbeelden. ‘Een ding valt me wel op’ zei Aries. ‘Het is duidelijk dat jullie geen wapens nodig hebben om te vechten. Ik ben best benieuwd of een tijgertje mij kan verslaan’ zei hij uitdagend tegen Tigris. ‘Kom maar op’ zei Tigris lachend. Ze transformeerde in een tijger en sprong op Aries af. Aries trok zijn grote kromme zwaard en viel Tigris aan. De klauwen van Tigris kaatste tegen het zwaard van Aries op en de hoorns van Aries probeerde Tigris te raken, maar Tigris bewoog akelig snel. Ik had nog nooit zo snel een dier zien bewegen. ‘Ik denk dat we elkaar nog hard nodig hebben’ zei Draconem. ‘Zullen we het trainen voor later bewaren en is samen gaan kijken hoe we de situatie aan gaan pakken?’ ‘Goed plan’ zei ik.

‘Besturen jullie ook elementen?’ vroeg Pisces aan Cane. ‘Ja zeker, alleen het element hout is uitgestorven maar voor de rest bestuur ik water en Simia bestuurt metaal. Draconem en Tigris besturen vuur en Caligas en Equus besturen de aarde’. Op dat moment kwamen Enora, Helena, Yin en Yang de trainingsruimte binnen gelopen. Enora had een ernstige blik op haar gezicht en iedereen werd stil. ‘We hebben zojuist iets schokkends gehoord’ begon Enora. ‘De slangendragers hebben een aanval gepland op een zeer grote stad van de mensheid. De zijn van plan om het land plat te branden zodat ze de mensen én bang maken én er een nieuw stuk grond bij hebben om op te bouwen. Het ziet ernaar uit dat ze zijn begonnen met hun plannen om de aarde over te nemen’. ‘Maar daarvoor moeten wij in actie gaan komen’ ging Yang verder. ‘We moeten nu vertrekken richting de grote stad om de troepen van de slangendragers tegen te houden. Ze hebben een zwak voor onze rode vuurstralen, dus dat moeten we in ons voordeel gebruiken. Voor de rest is doden onmogelijk dus zullen we ze moeten verzwakken. Raak ze vooral in hun gezicht en probeer hun handen te raken zodat ze geen vuurstralen meer kunnen afvuren’. ‘En als dit niet werkt?’ vroeg Scorpius. ‘Dan hebben we in ieder geval aan de mensen laten zien dat we er voor hun zijn en dat moeten we zo snel mogelijk weg zien te komen’ zei Yin. ‘De schepen zijn gereed gemaakt’ kwam generaal Reno melden. ‘Maak je klaar voor de strijd’ zei Helena. ‘We vertrekken over 5 minuten’.

Reageer (1)

  • Itsuki

    Het blijft gewoon een geweldig verhaal.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen