3 weken heb ik Esme niet gezien. Als ik naar haar vroeg kreeg ik te horen dat ze ziek was. Maar nu ik haar zo zie weet ik wel beter. Janik is weer bezig geweest. Nog nooit is hij zo ver gegaan. Wat heeft dat joch toch? Wat het ook is dit zal hem bezuren. Na schooltijd zal ik hem op wachten. Tot die tijd kijk hou ik hem in de gaten. In de pauze komt hij naar me toe gelopen. Hey Jayden. Wat doe je in het fietshok? 'Kom toch bij ons staan joh.' Vergeet het maar. Ik wil zo laag niet zinken om met jou gezien te worden. 'Waar heb je het over man?' Dat je een vuile klootzak bent! Dat je Emse zo af durft te tuigen is echt laag! 'Waar maak je druk om het is maar een dom grietje. Nee sterker nog een dom biggentje.' Bam! Ik haal vol uit en Janik ligt op de grond. Zijn neus bloed. Maar wat kan mij het schelen? Dit is nog half zo erg niet als bij Esme. Luister goed, nog een zo'n actie. Nog een ding tegen Esme en ik weet je te vinden. Hoor je me?! Ik spuug in zijn gezicht en loop weg alsof er niks gebeurt is. De hele school kijkt me verbaast na. Ik ga bij mijn vrienden staan. Ze keken me lichtelijk verbaast aan. 'Waar ging dat over man?' Nik die etterbak moet zijn poten thuis houden. Hij gaat nu gewoon echt te ver. 'En sinds wanneer maak jij je daar druk om?' Sinds ik bevriend ben met zijn nieuwe slachtoffer. 'Oke zullen wij helpen opletten dan?' Tuurlijk als hij nog wat doet en ik ben er niet. Sla hem dan recht op zijn smoel en vertel het me. 'O, dat word leuk hij zit namelijk in mijn klas. Dus als iets doet krijgt hij de volle laag." Ik grijns. Jullie zijn top. De volgende pauze komt Janik met een blauw oog buiten. Mijn vriend komt grijzend buiten. 'Hij kon zijn mond niet houden.' We beginnen te lachen. Janik kijkt ons woedend aan. Ja? Wat nou ik. Zei toch dat je bek moest houden? Mijn vriend grijns word breder. 'En ik was nog zo lief je te waarschuwen. Dat je beter je mond kon houden. Maar je wilde niet luisteren he?' Samen schieten we nu in een lachbui. Iedereen kijkt ons verbaast aan, maar als ze Janik zien met een blauw oog en zo rood als een tomaat. Beginnen sommige ook zachtjes te lachen. Esme was nu van Janik af. Maar voor hoe lang? Ik kon haar niet overal volgen en wie weet hoe lang het duurt tot hij weer begint.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen