Foto bij It's been a while, but we're still the same

Hoofdstuk 1.. Ik hoop dat jullie het leuk vinden XD

Scarlett

Als ik de studio binnen kom lopen word ik verwelkomd door de harde muziek. ‘naar jullie oude muziek helpen werkt echt niet voor een nieuw album hoor’ grinnik ik als ik in het woongedeelte kom. ‘Scarlett!’ word er van drie verschillende kanten geroepen. Ashley, CC en Jake rennen naar me toe en knuffelen me alle drie tegelijk. ‘hé zussie van me’ Jake drukt een kus op mijn hoofd en glimlacht even naar me. ‘hey grote broer’ ik steek mijn tong naar hem uit en ga naar Jinxx om ook hem een knuffel te geven. Ik begroet Andy door naar hem te glimlachen en ga dan aan de grote tafel zitten. ‘dus, jullie willen dat ik een paar dagen hier in dit kippenhok kom logeren?’ vraag ik met een grijns. ‘ja, dan kan ik nog wat tijd doorbrengen met mijn kleine zusje voor ik weer de rockster ga uithangen’ Jake aait even door mijn haar, meteen breng ik het terug in model. Vreselijk als hij dat doet! ‘ik ga roken’ mompelt Andy, niet veel later hoor ik een deur die dichtgesmeten word. Als in een soort aanval springen er drie jongens op en rennen achter hem aan. ‘je mag Andy nog steeds niet hè?’ vraagt Ashley aan me. blijkbaar nam hij niet de moeite om als een of andere schoothond achter Andy aan te gaan. ‘nope. Alhoewel, ik mag hem nu al ietsje meer dan vroeger. Hij is nu al iets minder arrogant’ ik schud mijn hoofd. ‘misschien moet je hem een kans geven zodat je zelf kan zien dat hij heel aardig is’ stelt Ashley voor. ‘Ash, ik ken hem al vijf jaar. Ik denk niet dat ie zo erg veranderd is dat ik hem ineens wel aardig vind. Maar ja, we zien wel. ik ga mijn tas uitpakken’ ik sta op, pak mijn tas en loop naar het slaapgedeelte. Zo te zien hebben de jongens al een plekje voor me vrij gemaakt. Met een harde plof gooi ik mijn tas op het krakende bed. Fijn, heb ik weer, een krakend bed. Voorzichtig haal ik mijn dagboek uit mijn tas en blader naar de laatste beschreven pagina. Volgende week gaat het gebeuren. Eerst het laatste concert van Black Veil Brides bijwonen en dan… met een zucht sla ik mijn dagboek weer dicht en leg het onder mijn kussen. Ik schuif mijn tas onder het bed en ga weer terug naar het woongedeelte. Behalve Andy zit iedereen er. ‘nog steeds aan het roken?’ vraag ik ongeïnteresseerd, Ashley geeft me een strenge blik. ‘oké, best’ zucht ik. hoofdschuddend draai ik om en loop naar buiten. Andy zit op een bankje en staart voor zich uit. voorzichtig ga ik naast hem zitten, een tijdje is het stil. ‘je zou er mee moeten stoppen weet je, het is slecht voor je’ ik kijk naar de sigaret in Andy’s hand. ‘weet ik’ ‘wat is er toch met jou? zolang ik je ken doe je al kortaf tegen me, je bent nooit geïnteresseerd in dingen die ik doe, wat heb ik je toch misdaan?’ afwachtend kijk ik hem aan. Andy buigt zijn hoofd en staart naar de grond. ‘weet je, laat maar’ zo snel als ik kan ren ik naar Ashley. ‘ik heb het geprobeerd, maar hij haat me’ mompel ik. ‘tuurlijk haat hij je niet. hij moet jou ook een kans geven’ Ashley aait even door mijn haar, pakt zijn bas en gaat er eens goed voor zitten. omdat ik geen zin heb om naar zijn gitaarspel te luisteren haal ik mijn oortjes, ga in mijn bed liggen en zet het eerste liedje op dat ik tegen kom.

Reageer (3)

  • denisetroost

    Ik ga erop letten!!

    1 decennium geleden
  • Galahad

    Leuk geschreven! (:

    1 decennium geleden
  • Ceress

    Klinkt heel leuk!
    Het is geen kritiek wat ik nu ga zeggen, maar het zou fijner zijn om te lezen als je de interpunctie beter gebruikte. Het is gewoon een voorstel, voor de rest is dit hoofdstukje leuk.
    Abo en Kudo!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen