Dit is dan het laatste hoofdstukje van vandaag x

Nikki ploft neer op haar stoel. Melody is een eind verderop gaan zitten, zodat ze alleen zit. De lerares van verzorging begint met haar les. "Open je boek op bladzijde 271. Dit hoofdstuk gaat over vrijen. Geslachtsgemeenschap tussen man en vrouw. Op deze manier plant men zich voor. Maar soms, wil men ook geslachtsgemeenschap, zonder dat er een kind uit voortkomt." De lerares stopt even. "Om te voorkomen dat er een kind uit voortkomt, moet je een condoom gebruiken. Of, voor de meisjes, de pil. Maar we kunnen het natuurlijk ook doen zoals Nikki: hét doen zonder condoom en zonder de pil, en achteraf een overdosis morning-after pillen nemen zodat het als nog weg sterft." De lerares kijkt haar nu strak aan. De hele klas volgt haar blik. Nikki voelt de tranen branden in haar ogen. 'Niet huilen..' denkt ze. "Wat heb je hier op te zeggen?" vraagt de lerares. Nikki kijkt haar aan, en slaat dan haar ogen neer. Een traan biggelt over haar wang. "Vol met zelfmedelijden zit ze, ach. Wat verwacht je ook, van zoiets?" Dit was hem. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen. Nikki stsat op, doet haar boeken in haar tas en rent huilend het klaslokaal uit. Ze loopt naar haar kluisje. Haar gezicht staat strak. Als ze bij haar kluisje aan komt, heeft ze het niet meer. Op haar kluisje zit een plaatje geplakt van een dode baby. Er staat bij: 'Moordenaar!'. Nikki grist het vel van haar kluisje af, en laat zich op de grond zakken. Ze begint te huilen. De tranen blijven komen. Dit is teveel voor één dag... Na een tijdje staat ze op, en loopt de school uit. Ze heeft een idee.

Als Nikki thuis komt, loopt ze meteen naar kamer en pakt de eerste puntenslijper die ze ziet. Ze rent terug naar beneden, pakt een schroevendraaier en gaat terug naar boven. Gelukkig is ze alleen thuis... Terug op haar kamer probeert ze de puntenslijper uit elkaar te halen. "Op tv is dit toch veel makkelijker..." zegt ze tegen zichzelf. Eindelijk, het schroefje valt eruit, samen met het mesje. Nikki pakt het mesje en stroopt haar mouw op. Ze zet het mesje op haar arm...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen