OO5
July 2013
'Jij kent hem?' vraagt Katie met open mond. 'Nou ja, wat is kennen?' Ik haal mijn schouders op. 'Heb je met hem...?' Ik haal mijn wenkbrauw op en ga op het bed zitten. 'Is dat de ex waar je het over had.' Ze komt naast me zitten en legt haar hand op mijn schouder. 'Het spijt me.' Ze drukt een kus op mijn wang en legt haar hoofd op mijn schouder. 'Nog voor harry bekend werd dankzij x factor waren we...' Ik vind de woorden niet. 'Goede vrienden, die beide meer wouden. Wat ik en Harry hadden was speciaal. Ik en harry gingen uit elkaar voor X factor. Omdat ik hem de ruimte wou geven om zijn droom te volgen.' Ik kijk naast me op Katie neer. 'Ik snap je...' Ze doet haar ogen even dicht en opent ze weer. 'Maar nu Harry ligt te daten met meisjes, voel jij je... bedrogen.' Ik knik. Ze laat haar hoofd op mijn schouder rusten. 'Said I wonder now. Yeah I wonder how you've been. Are you happy? Is she still the one? Are U having fun? Is it for real?
Baby...' Katie kijkt op. 'Wow, ik wist niet dat jij kon zingen.' Ik glunder. 'Cause I'll be waiting here. Another week, or month or year. If you're lonely. God I wish I knew everything. About the two of you. Won't you tell me.' Ze pakt mijn hand vast en gaat op het bed zitten en neemt haar gitaar waarna ze met haar hoofd een buiging maakt.
'Does she have any humor? Does she laugh at your jokes? Can she look past the rumors? Does she know how it goes? Or is it none of my business? Do you go to the movies? Do you make out in the park? Do you stay up for hours? And just talk and talk? Or is it none of my business? Does she know bout the bracelets? There were two of a kind. Did you save did you save it? Like I did mine.' Ze stopt. 'Die armband?' Ze wijst naar mijn pols. Een gouden armband schitterd rond mijn pols. Vanbinnen staat er een H en S. Van Harry en Syrah. Ze laat haar vingers weer over de snaren gaan. 'Or is it none of my business? Would it make any difference If I got you alone? If I called would you listen? Would you hang up the phone? Or is it none of my business? None of my business. Is it none of my business? None of my business. Is it none of my business? She's not me - and she'll never be, never be, never be. She's not me - and she'll never be, never be, never be. She's not me - and she'll never be, never be, never be...
'Heb je dat zelf geschreven.' Ze haalt haar wenkbrauw op. Ik knik. 'Maar ik word niet de tweede Tayor Swift.' Zeg ik lachend. Katie schiet in de lach. 'Kom we gaan slapen.'
'Je bent mijn beste vriendin, Katie.' glimlach ik naar haar wanneer we in bed liggen. 'Jij ook, lieverd.' Ze knipoogt en draait zich om.
Reageer (1)
Aaawh
1 decennium geledenGa snel verder xx