Owen & Me ! #1
Froukje schiet op ! We moeten nu echt gaan, anders is het bezoek uur al voorbij! Schreeuwt mama vanuit de auto. Ja ! On my way! Schreeuw ik! Ik loop naar de auto en stap in. ' Kon dat niet ietsje sneller ? Vraagt mam. ' Nou nee, antwoord ik. Blijkbaar niet.' ' Niet zo brutaal jij!' We zitten in de auto opweg naar het ziekenhuis, papa ligt in het ziekenhuis. Niemand weet wat hij heeft, hij was gewoon in een keer helemaal ziek. Al dagen spookt er een vraag rond in mijn hooft, en ik durf hem steeds niet te vragen. Tot nu. Ik vraag het gewoon. ' Mama? ' Vraag ik. 'Wat is er lieverd?' Krijg ik als antwoord. 'Gaat papa dood?' 'Ik weet het niet, maar ik weer wel dat hij voor zijn leven gaat vechten!' Antwoord ze bijna boos. 'Sorry mam, ik wil je geen pijn doen.' 'Het geeft niks lieverd, het is gewoon een gevoelig onderwerp, en ik wil niet aan het slechtste denken. Ik wil het zo positief mogenlijk bekijken.' Zegt mama. 'Oke sorry, ik zal niet meer zulke vragen stellen.' Antwoord ik. Ik had helemaal niet door dat we er al zijn, ik stap uit. En ik loop naar binnen. Ik wacht binnen even op mama. En dan lopen we samen naar papa's kamer. Ik vind het heel moeilijk om hem te zien, de vorige keer dat ik hem zag was 1 week geled en en toen zag hij er al slecht uit, ik wil niet weten hoe die er nu uit zal zien. Voor dat ik het weet zijn we al bij papa's kamer, 'mam, wil jij vast gaan, ik kom zo wel.' Zeg ik. Tuurlijk lieverd. Zegt mama terug. Ik ga even naar buiten en ga voor het ziekenhuis op een bankje zitten. Ik weet niet waarom, maar de tranen doen wat ze doen. Stromen. Stromen. Stromen. En nog eens stromen. Op eens voel ik een warme hand op mijn schouder. 'Meisje, gaat het wel?' 'Uhm ja, er zit iets in mijn ogen.' 'Ja vast, en nu de waarheid.' Ik kijk opzij en zie nu pas wie er langs me zit. 'Wacht eens ? Ben jij niet OWEN?! ' Vraag ik door mijn tranen heen. ' Uhm ja dat ben ik. Zegt hij lachend.' 'Wie had nou gedacht dat ik jou ooit nog zou leren kennen. Zeg ik half blij. Maar toch stromen de tranen nog over mijn wangen. Owen pakt heel lief mijn gezicht vast, en veegt de tranen uit mijn gezicht. Dan neemt hij me in een zachte knuffel en vraagt hoe ik heet. 'Mijn naam is Froukje.' Zeg ik verlegen. 'A beautiful name by a beautiful girl. Zegt hij. Ik bloos. 'Dus Froukje, vertel me nou eens wat er is. Je kunt me vertrouwen' zegt owen. Oké zeg ik. Nadat ik het verhaal heb vertelt, stromen de tranen weer over mijn wangen. Owen troost me, en knuffelt me. 'Froukje?' Ja? 'Is het goed als we elkaars nummers even uitwisselen?' Tuurlijk, goed idee. Nadat we de nummers hebben uitgewisseld komt mama alweer naar buiten, en ik neem afscheid van owen. En voor dat ik het weet raken onze lippen elkaar. En het voelt geweldig. Ik spreek je nog. Zeg ik. 'Ik hoop het ' zegt owen. Dan stap ik in en weg ben ik. Avonds in bed. kan ik niet slapen, ik denk aan alles, papa ; mama ; school ; vrienden en vooral aan Owen. Ik weet niet wat hij met me gedaan heeft, maar door hem heb 'k het gevoel dat ik weer kan leven! Ik denk zelfs dat ik verliefd op hem ben geworden. Misschien is dat niet er handig want het kan toch niks worden. Dan word ik uit mijn gedachten gehaald door mijn blackberry. PLING! Een nieuw whatsapp bericht. Het is van Owen.
Owen says: Hey lieve Froukje, ik vond het leuk om je te leren kennen! Ik snap dat je het moeilijk hebt, en als er iets is kun je me altijd bereiken! Liefs, Owen. Xxx
Omg denk ik, wat lief. En hij stuurt kusjes ? Zou hij misschien ook iets voor mij voelen? Nee! Niet aan denken. Ik antwoord maar even
Froukje says: Heeeyy allerliefste Owen. Ik vond het ook leuk om jou te leren kennen! Ik vond ons gesprek echt heel fijn, en ik vind het fijn dat ik bij je terrecht kan! Heel veel liefs, Froukje xx.
Ik druk snel op verzenden voor dat ik me bedenk. Ik leg mn telefoon weer op mijn nachtkastje en PLING!
Owen says: heb je misschien zin om morgen mee naar de studio te gaan met mij en de boys? Xxxxx liefs Owen.
Ik antwoord gelijk.
Froukje says: ja ! Lijkt me geweldig ! Omg! Ik ben mainiac en dan maak ik dit mee ?! dankje dankje dankje! xxxx
Owen says: alsjeblieft lady! Haha tot morgen ik kom je 11 ophalen. Weltrusten beauty Xxxx
Froukje says: oke dankje , doeiix weltrusten. Xxx
Ik zet mijn telefoon uit leg hem op mijn nachtkastje, en val daarna in een diepe slaap. Sweet dreams about my hero; Owen.
De volgende morgen heb 'k me verslapen en het is al half 11. Shit shit shit, vloek ik. Nog maar een half uur. Ik loop naar de kast, en trek er een mooi setje uit. Ik trek het aan en doe mijn haren goed ik poets mijn tanden, en loop naar benenden, nog 10 minuten om te eten. Ik loop naar de keuken en kijk op mijn telefoon weer een whatsappje.
Owen says: goedenmorgen lieve Froukje, om 11 uur ben ik bij je, heb je er al zin in? Dikke kus, Owen.
Froukje says: Goodmorning Owentje. Ja ik heb er enorm veel zin in! Dikke kus terug! Xxx
Owen says: Oke beauty, tot zo x
Froukje says: tot straks lieve owen.xx
Snel smeer ik twee boterhammen met speculoos en prop ze naar binnen, snel poets ik nog een keer me tanden, dan loop ik naar beneden, en kijk op mijn telefoon, 11 uur precies, en ja hoor dan gaat de bel. Ding Dong. Ik kijk snel even in de spiegel, en doe mijn haar snel goed. Dan doe ik de deur open, en daar staat de leukste jongen die er is. Hoi! Zegt Owen blij. ' Hey owen.' Antwoord ik. ' Kom mee ! ' Zegt hij, hij pakt me bij m'n arm en trekt me mee. Dan staan we bij een grote zwarte limousine en we stappen in. Owen trekt me langs hem, en daar zitten we dan. Samen heel dicht langs elkaar. En ik vind het niet erg. 'Heb je er een beetje zin in ? ' Vraagt owen. ' Ja heel erg!' ' Oke dan is het goed ' zegt owen lachend. ' Trouwens he? ' Wat is er vraagt owen. ' Mag 'k wel met je op de foto? ' ' Tuurlijk mag je dat ! ' Ik pak mijn telefoon en maak een leuke foto, stiekem heb ik er veel mee dan een maar dat maakt niemand iets uit ! Owen pakt me ineens vast, en hij trekt me een beetje onderuit, zodat ik op zijn borst kom te liggen. En hij knuffelt me. Ik maak nog snel een foto, en doe hem op mijn achtergrond, ik laat het aan owen zien en hij knikt goedkeurend, en geeft me een kus op mn voorhoofd. Ik bloos ervan maar dat kan owen niet zien. Dan zijn we er, ik en owen stappen uit, en we lopen naar binnen. Owen pakt mijn hand vast, en kijkt me heel eventjes aan, en het lijkt wel of dat de tijd stil staat. Dan hoor ik gezang, en het is Rein. We lopen er naar toe, en daar staan : Nils , Daan en Rein al in te zingen. Het klinkt echt goed ! Als ze ons zien stoppen ze met zingen, en ze stellen zich voor. ' Dus jij ben dus die chick van Owen, waar hij het steeds over heeft ? ' Vraagt Daan. Uhm.. Zeg ik. ' Ze is mn chick niet ! Iniedergeval NOG niet , zegt owen. Ik bloos en snel kijk ik weg. ' Wow, Owen, lekker bezig ! ' Zegt Rein. ' Hoezo dat?' Vraagt Owen. ' Nou kijk eens naar haar, ze is echt knap!' Zegt Rein dan. ' Rein doe alstjeblieft normaal!' Zegt owen. ' Jongens zullen we maar beginnen? ' Vraagt nils. ' Goed plan' zegt owen. 'Froukje ga jij hier maar zitten. Zegt owen. Hij wijst me eens stoel aan, en dan gaat owen naar zijn microfoon, en ze beginnen te zingen. 'Ik dacht dat ik wist wat echte liefde was, maar toen ik jou zag staan was ik compleet van slag' zingt owen, terwijl die aan staart. Ik word er verlegen van. Maar ik vind het wel leuk. ' Oh je bent zo mooi its hard to believe, ja mn hart klopt sneller when you loop at me' zing Nils, terwijl die me ook aanstaart.' Jij pakt mijn hand, en kijkt me heel eventjes aan, en het lijkt wel alsof door jou de tijd stil staat' zing Daan dan, en hij staart me ook aan. 'Je bent zo bijzonder your the girl of my dreams je bent amazing magical a beauty queen. Zing Rein. En ja hoor, hij staart me ook aan. Dit word echt best eng. Maar ik vind het wel leuk. Als het liedje af is pakt Rein me bij mijn arm en trekt me mee. ' En nu ga jij voor ons zingen' zegt Nils. ' Nee dat willen jullie echt niet geloof me, daar krijgen jullie spijt van! ' ' Meisje je kunt het , ik zal naast je komen staan' zegt Owen. Oke oke oke, ik doe het wel, maar als jullie daarna doof zijn,,, is het niet mijn schuld! ' ' Oke nice' zegt daan. ' Welk liedje ? ' Vraagt Rein ' emeli sande ; Read al about it. Zeg ik lachend. Ik voel de zenuwen door mijn lijf gieren. Maar dan begin ik. You've got the words to change a nation but you're biting my tongue.... Ik schaam me zo denk ik. Als ik naar de jongens kijk zie ik dat ze alle 4 met open mond me aan zitten te kijken. Als het liedje afgelopen is. Klappen , Nils en Daan en Rein en Owen, echt heel hard. Dan komt de producer naar me toe met een cd'tj e. Ik stop hem in de radio en beluister hem. Dan hoor je ineens jezelf zingen. Hij had het dus opgenomen. ' Je bent mooi, je kan mooi zingen, je innerlijk is mooi! Wat is er nog meer mooi?' Vraagt owen aan mij. ' Het valt allemaal wel mee hoor' zeg ik dan. ' Ik vind van niet! ' Zegt owen lachend. ' Zijn jullie eigenlijk samen? ' Vraagt Nils. ' Nee ' zeg ik. ' Nee inderdaad ' zegt owen. NOG niet nee. ' Dus je bent vrijezel? ' Vraagt rein aan mij. 'Uh ja daar lijkt het wel op ja ' zeg ik. Dan zie ik dat Rein zijn ogen twinkelen. Dit kan niet goed zijn denk ik bij mezelf. Na een hele leuke en gezellige dag, ben ik nu al goede vrienden met Rein geworden, hij is nu al als een broertje voor me! We hebben goed gepraat en het was heel speciaal. Nu al zo'n goede band ! Wauw! Alleen Nils heeft gezegt dat 'ie me leuk vind, en Daan ook. Ik wil ze niet kwetsen dus als Owen me nu zal vragen zal 'k 't uitstellen. Ik loop nu samen met Owen door het park. Het is heel gezellig. Opeens staat hij stil, en begint te praten. 'Froukje ?' ' Ja wat is er. ?' 'Mag ik je iets vragen?' Vraagt owen. ' Uhm ja tuurlijk.' Oh nee denk ik , ik wil Owen ook niet kwetsen. ' Ik ken je niet lang, maak ik weet wel dat ik je leuk vind. Lieve Froukje, ik zou je zo graag mijn meisje willen noemen... Zou je mijn meisje willen zijn?' Vraagt hij. 'Owen... Het is... Uhh.. Sorry.. Nou.. ' Stotter ik. En ik ren weg. Als 'k eenmaal thuis ben. Ren ik naar mn moeder en zeg dat als er een Owen voor de deur staat, hij niet binnen mag komen!'Froukje wacht even!' Zegt mama. Uh ja wat is er vraag ik. 'Papa, uh... Je vader, hij is overleden....' 'Wat, nee dat kan niet! De tranen stromen,en Dan ren ik naar boven en plof op mijn bed. Ik pak mijn telefoon, en zie dat 'k 5 whatsappjes heb.
Daan says : lieve Froukje, 'k heb gehoort wat er is gebeurt. Als er iets is wil ik je graag helpen. Komt het door mij. Xxx Daan.
Ik antwoord hem.
Froukje says: Hey Daan, je hoeft me niet te helpen dankje. En ja het komt deels door jou, door dat je hebt gezegt dat je me leuk vind, ik kan je niet kwetsen.
X
Dan de volgende.
Nils says: Froukje!!! ik heb gehoord wat er is gebeurt, en ik maak me zorgen!! Gaat het well. Liefs Nils.xx
Froukje says: Hey lieve Nils, nee het gaat niet. Je hoeft je geen zorgen te maken. Ik red me wel. Dankjewell. Kus Froukje x
De volgende is van Owen.
Owen says: lieve Froukje, sorry dat ik je zo verdrietig heb gemaakt, ik hou van je ! Waarom was je ineens weg? Xxxxxxxxxxxxx Owen <3
Froukje says: lieve Owen, het is niet jou schuld! & ik hou ook van jou! Maar 'k kan dit niet. Sorry. xKus Froukje.
Owen says: ik bel je morgen. Dan praten we. Xxxx
De volgende is van Rein.
Rein says: Zusje, wat is er ? Ik maak me zorgen. Laat snel iets van je horen. Dikke kus van je broertje Rein.
Froukje says: Rein , kun je alsjeblieft naar me toe komen? Ik heb je echt nodig nu! Dikke kus terug van je zusje.
Rein says: tuurlijk kom ik, ik ben er zo!! Kuss.
Dan de laatste whatsapp.
Een groep , Mainstreet&Froukje group!
Owen; jongens Froukje is net huilend weggerent!
Nils: wat? Wat heb je gedaan.
Daan: Nils het was vast niet expres.
Owen: inderdaad.
Rein: jongens ga nu niet ruzien, we moeten er voor Froukje zijn!
Nils: Rein heeft gelijk.
Daan: inderdaad.
Owen: doe dan iets.
Wat lief van Rein denk ik bij mezelf. DING. DONG!! De deur bel. Rein is er ! Mama doet open, en dan hoor ik Rein praten. Hallo mevrouw, ik ben Rein, en ik kom voor Froukje. ' Ze is boven 2e kamer links. Ik loop vast naar de deur en dan komt Rein. Ik weet niet waarom m aar ik begin gelijk weer te huilen. Rein rent de trap op en neemt me gelijk in een knuffel. ' Froukje wat is er toch meisje?' Vraagt Rein. Ik kan niet praten, alleen huilen. ' Huil maar zusje ' zegt Rein. Intussen zijn we naar mijn kamer gegaan, en we zitten op mijn bed. Ik huil nog steeds ik weet niet hoelang we hier al zitten, maar 'k ben klaar om Rein het te vertellen. Ik vertrouw hem, dus ik vertel het gewoon. Alles, over dat 'k Owen heb afgewezen vanwege Nils & Daan, en over papa, dat die is overleden. Alles. Op het einde moet ik weer huilen, en Rein troost me. 'Meisje wat erg allemaal. Ik weet dat je het moeilijk hebt, en ik ben er voor je ' zegt Rein. ' Dankje wel lieve Rein, ik hou van je ! Je bent mn allerbeste vriend! ' Zeg ik door mijn tranen heen. Hij neemt me weer in een knuffel, en ik vraag. ' Wat moet ik nu doen met Owen?' 'Hou je echt van hem, en van niemand anders?' Vraagt Rein. ' Ja! Ik hou echt heel veel van hem, ook voor jou hoor, maar als vrienden. Voor Owen is liefde.' Zeg ik! 'Nou ga er dan voor, Nils & Daan, kunnen die liefde niet stoppen. Je doet nu precies wat ze willen, afstand van Owen. ' Zegt Rein. 'Oké ik zal Owen vragen om hier te komen, maar dan moet jij nu wel gaan.' Zeg ik. ' Is niet erg hoor, maar mag ik dan wel een afscheidskusje?, want broer en zus geven elkaar ook kusjes.' Zeg Rein. ' Tuurlijk. ' En voor dat ik het weet Raken onze lippen elkaar. En het voelt niet slecht, maar met Owen voelt echt wel wat beter. 'Je moet nu wel echt gaan' zeg ik. 'Ja is goed. Ik laat Rein uit, en ga naar boven, ik toets Owen's nummer in en 'k bel hem. 'Met Owen.' Hoor ik. 'Owen....' Zeg ik. 'Froukje?' 'Ja.., wil je naar me toe komen? Ik moet met je praten.' 'Tuurlijk 'k ben al onderweg.' 'Oke tot zo'. Zeg ik, en ik hangop. 'MAM! Schreeuw ik naar beneden. 'Ja lieffie' krijg ik terug. 'als er een Owen aan. De deur komt, laat hem toch maar in.' 'Komt goed'. 'Dan gaat de deurbel. En mama doet open, ik loop vast naar de gang , en zie owen aan de andere kant van de gang staan. Dan rent hij naar me toe, en knuffelt me, en tilt me op. Ik kijk naar hem, en zie dat hij het moeilijk heeft, even staren we elkaar aan, maar dan doe ik voorzichtig mijn lippen op de zijne. En het voelt echt geweldig! Onze lippen laten elkaar los, en owen zet me weer neer. Hij knuffelt me, en dan lopen we samen naar boven. Hij gaat op mijn bed zitten, en klopt uitnodigend op zijn schoot. Ik accepteer de uitnodiging, en ga op zijn schoot zitten. 'Froukje, cutie. Wat is er nou allemaal?' En ik begin te vertellen, waarom ik was weggerend, over Nils en Daan, & over papa. Als ik klaar ben met vertellen. 'Oh wat erg van je vader, meisje ik ben er voor je ! ' 'Dat weet ik, Rein heeft geholpen, met Nils en Daan, en jou. En hij heeft me gezegd dat ik moet kiezen, De jongen waar ik zielsveel van hou, of twee vrienden. En ik heb gekozen. Zeg ik. 'Wat heb je dan gekozen?' Vraagt Owen. 'Iets wat belangrijker is dan wat dan ook. Zeg ik. 'Vriendschap?' Vraagt Owen. 'Nee, dat ben jij!' Zeg ik. 'Echt waar!?!' 'Ja, je bent het belangrijkste in mijn leven!' Yeahh, roept owen blij, en hij geeft me een kus. Zijn we dan nu samen? Vraag ik. 'Er is niet iets wat ik liever zou willen, maar ik ga het je nog officieel vragen hoor!' Zegt owen. 'Dus we zijn nog niet samen?' Vraag ik.'Nee NOG niet, maar ik vraag het je heel snel, want ik kan zelf ook niet meer zo lang wachten.' Zegt Owen. ' Gelukkig , want ik ook niet !zeg ik blij. ' Zou ik vragen of je hier mag blijven, het is toch zomervakantie! Roep ik blij uit. 'Leuk ! Ik wil dat heel graag.' Zegt Owen. ik loop naar beneden en vraag het, en kom even later terug naar boven. ' En vraagt Owen. ' Jammer... Sorry. Dat jij nu naar huis moet gaan om je spullen te halen!!!' Zeg ik. 'Dus het mag?!' Roept owen blij uit. 'Jep!' Het mag zeg ik. 'Yeahhy!' Roept owen blij uit. ' Moet je dan nog je spullen halen?' Vraag ik. 'Ja dat moet nog wel ja, en jij gaat mee!' Zegt owen, hij pakt mijn hand vast en trekt me mee naar beneden, we doen onze jas aan, en we lopen richting het huis van Owen. Als we er zijn, komt Owen's kleine zusje ; Faye. ' Owen !!! ' Roept faye blij. Terwijl ze op Owen afrent. Owen pakt haar op en draait haar in het rond! ' Wie is dat meisje? ' Vraagt Faye. 'Ik had je toch vertelt over een heel leuk meisje bij het ziekenhuis, dat ik haar zo leuk vind?' ' Ja...' 'Nou dit is dat Meisje' 'Owen is verliefd op jou he!' Zegt faye tegen mij. Kom eens met je oor, dan zal ik je een geheimpje vertellen. *fluisterd* ik ben ook verliefd op Owen. * zeg ik fluisterend in faye 's oor. 'Owen ! Gilt ze. Het meisje is ook verliefd op jou!!' 'Ohja? Vraagt owen. Voor de grap aan mij. 'Ja echt wel! Zeg ik. Dan begint faye te zingen; zoenen zoenen maak me gek, allebei mond op mond. Dat laat ik me geen twee keer. Zeggen, en ik loop naar Owen toe, en ik geen hem een kus. Owen beantwoord hem, en streel even over mijn heupen. 'Iewl Owen, je zat aan haar kont!' Roept faye. Owen en ik stoppen de kus, en Owen kijkt haar aan. Dan zijn heupen lieve faye, zegt Owen.
Er zijn nog geen reacties.