Foto bij Chapter five

Vic

I want you

Skye kijkt naar de klok. Nog maar 15 minuten en dan kan ze eindelijk weg uit dit lokaal.
Bah, wat haat ze Vic nu toch. Heel erg. Ze wil echt niet langer met die sul in één klaslokaal zitten.
nog 14 minuten
Vic zit aan de andere kant van de klas. Hij zit met zijn pen op de tafel te tikken.
Skye kijkt naar hem. Zijn bruine haren, zijn groenblauwe ogen. Zijn uiterlijk zit hem in ieder geval mee. jammer dat hij kinderen pest. wat een loser.
nog 13 minuten
toen ze in de eerste klas zaten heeft Vic zijn gevoelens aan Skye verteld. Skye weet het nog goed. Eerst vertelde hij een verhaal over een cola blikje dat hij zo stoer als hij was zomaar over de schutting had gegooid. Ineens ging het onderwerp over op verliefdheid. Hij vertelde hoe mooi hij haar blauwe ogen vond en haar lange haren. Hij was stapelverliefd. Nou Skye niet op hem.
nog 12 minuten
En toen begon het. Hij startte met pesten, en deed heel gemeen. Alles wat hij deed. Het leek wel alsof het door de afwijzing van Skye kwam.
Skye kan zich er niet veel bij voorstellen. Waarom zou je zoiets doen doordat zíj! Skye! hem had afgewezen? zo speciaal was dat toch ook niet?
nog 11 minuten
Ze betrapt zichzelf op het staren naar Vic. Snel wendt ze haar blik af. Ze kijkt naar Mevrouw Abenhaard.
Ja, uitgerekend zij moest toezicht houden. dankje Meneer Laurentius.
Mevrouw Abenhaard. Alleen al bij de gedachte komt er een glimlach op Skye's gezicht.
nog 10 minuten
Ze heeft lang grijs haar met uitgroei en een hoge schrale stem. ook de grapjes die ze maakt zijn echt lerarengrapjes.
Verder zal ze vast wel aardig zijn, maar Skye heeft een hekel aan haar en zij heeft ook een hekel aan Skye.
daar zijn ze het in elk geval over eens. Vorig jaar was Skye zo blij dat ze ervan af was. Toen kreeg ze haar dit jaar weer. Karma.
nog 9 minuten
het getik van de pen wordt erger. Geïrriteerd kijkt Skye opzij. Vic kijkt geamuseerd.
Het getik gaat steeds sneller. Skye ziet Vic kusbewegingen maken. Skye werpt hem een boze blik toe.
"ahum, kun jij daar mee stoppen?" antwoordt mevrouw Abenhaard met haar Duitse accent.
"sorry" antwoordt Vic.
'Sorry wat?" zegt Mevrouw Abenhaard.
"Sorry mevrouw Abenhaard" antwoordt Vic geërgerd.
Skye steekt een tong uit naar Vic. hah. lekker voor hem.
nog 8 minuten
Skye kijkt om zich heen. Zo saai. nablijven is echt zo nutteloos. denkt ze.
Ze kunnen je nog beter extra huiswerk of iets geven. Maar dit zegt ze niet hardop, aangezien ze echt geen extra huiswerk hoeft en daarvoor in de plaats natuurlijk liever wat langer niks doet op school.
nog 7 minuten
dit begint te vervelen. Ze kijkt nog eens het lokaal rond. Oh dat schilderij met die vage gedichtjes.
zoals "De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen." like what? die quotes wat ik dus helemaal niet snap.
nog 6 minuten
verder is er ook een schilderij met een optische illusie. Super grappig. maar ik snap hem ondertussen wel al. Ik heb echt al te vaak naar dat schilderij gekeken. denkt Skye.
nog 5 minuten
Er klinkt een vaag gesnurk heel zacht. Skye kijkt opzij en ziet Vic met zijn hoofd op de tafel liggen. Ze moet haar lachen inhouden.
Ze kijkt naar Mevrouw Abenhaard, maar die heeft niks door.
nog 4 minuten
"mevrouw" begint Skye.
"Ja?" antwoordt Mevrouw Abenhaard.
"sinds wanneer mag je tijdens nablijven slapen?" vraagt Skye zo serieus mogelijk.
"Skye wat is dat nou alweer voor een rare vraag?"
nog 3 minuten
Skye kijkt overduidelijk naar Vic.
Mevrouw Abenhaard kijkt ook.
"VIC" schreeuwt ze.
Vic schrikt wakker. "ja mevrouw!" antwoordt hij in de hoop dat dat een antwoord op een misschien wel gestelde vraag is.
"Niks ja juffrouw. Na het nablijven hier melden aub" zegt ze en gaat verder met haar nakijkwerk.
nog 2 minuten
geïrriteerd kijkt Vic naar Skye.
Skye lacht. Die kreeg hij terug. Denkt ze.
Ze kijkt door het raam. Het is uitgestorven op het schoolplein. Iedereen is al naar huis. Jonathan ook. Hij had voetbaltraining. Anders had hij echt wel gewacht zei hij. Jonathan is ook heel lief. Waar had Toby het nou laatst over?
nog 1 minuut
Zou Ik later met Jonathan trouwen? Ze trekt een vies gezicht. waarom denk ik hieraan? Ik ga nooit met Jonathan trouwen. hoe lief ik hem ook vindt! Ik ben niet verliefd op hem toch? Nee. echt niet. we zijn gewoon vrienden. beste vrienden!
"oke jullie mogen gaan, vic jou wil ik even spreken" zegt mevrouw Abenhaard.
Eindelijk! denkt Skye. Ze werpt nog een laatste big smile naar Vic en loopt door de deur naar buiten.
Naar huis! eindelijk!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen