Foto bij 4. Christiane

Christiane draait zich voor de zoveelste keer om in haar slaapzak. Het is half negen en het campingfeest is volop aan de gang. Ze wil er zelf ook wel heen, maar ze durft niet alleen te gaan. Ze moet naar de wc. Na lang twijfelen ritst ze aarzelend haar tent open. Met een kleine lantaarn loopt ze het inmiddels schemerende campingterrein op richting het toiletgebouwtje. Schichtig kijkt ze om zich heen. Het licht en de warmte in het toiletgebouwtje stellen haar gerust. Snel duikt ze een wc hokje in. Ze is nog maar net klaar met plassen wanneer ze de deur van het gebouwtje hoort open gaan. Christiane slaakt een geluidloze zucht en opent zo onopvallend mogelijk de deur. Het is wel eens voorgekomen dat ze minutenlang bleef zitten, net zolang tot ze zeker wist dat ze weer alleen was. Voor de spiegel staat het meisje van de cabrio. Ze ziet Christiane in de spiegel en draait zich om. ‘hey,’ zegt ze. Christiane schrikt en mompelt een snelle ‘hoi’ terug zonder het meisje aan te kijken. Voordat het meisje nog iets kan zeggen is Christiane al weer weg. Zodra ze weer in haar slaapzak is gekropen kalmeert ze. In de verte hoort ze campingfeestmuziek en af en toe een brul van een aangeschoten feestganger. In haar hoofd spelen zich beelden af van haar bezoek aan het toiletgebouwtje. Ze is vergeten haar handen te wassen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen