36: Meiden avond (deel 2)
“zullen we nu naar de winkel er naast gaan?” vraagt Ann en wijst naar een winkel, het is een vrij onbekende naam maar het is een winkel met hebbedingetjes (zoals action enz). “wat wil je daar halen?” vraag Keeve en kijkt Ann raar aan. “gewoon even kijken” zegt ze en trekt Ai op, jullie staan ook op en samen lopen jullie achter Ann en Ai aan.
“kijk fotolijstjes!” zegt Clara en ze pakt er een van de schap. “als we nou allemaal een lijstje nemen, dan nemen we straks een foto en die doen we er in” “Clara, dat klinkt wel heel logisch” zegt Rhionne. “ja maar dan hebben we een foto met z’n allen” “ja maar iemand moet ook die foto nemen, dus staan we er dan op met z’n vijven” zeg je en kijkt haar aan met je daar-heb-je-niet-aan-gedacht-hé blik. “dan vragen we iemand anders” zegt Clara en het blijft even stil. “of ik maak een foto” hoor je iemand zeggen. ‘oh nee he’ zeg je in je zelf. In de verte komen Burn, Gazel en Gran aanlopen. “als jullie hier zijn, wie weet er dan dat wij in de stad zijn?” vraagt Keeve “Vader” zeggen ze alle 3 in koor. “dan is het goed” zegt Ann met een glimlach op haar gezicht. Je kijkt haar aan terwijl ze heel langzaam rood wordt. “Ulvida” wij kopen die lijstjes wel” zegt ze gauw en grijpt 6 lijstjes plus jouw arm.
Even later staan jij en Ann buiten terwijl de anderen er langzaam aan komen lopen. Ze is niet meer rood en is ook niet meer zenuwachtig. De jongens waren naar een andere winkel waar games te koop waren dus die kwamen jullie niet meer tegen. “Ann wat had jij nou?” vraagt Ai en kijkt met een dodende blik naar Ann waar Ann opnieuw rood van wordt. “laten we iemand zoeken die een foto van ons gaat maken oke?” stel je voor en je pakt je mobiel uit je broekzak “komen jullie?” vraag je en Ann komt er gelijk aan rennen. “ik kom” zegt ze snel en loopt met een snelle pas langs je heen, je haalt je schouders op en wenkt naar achter dat de anderen mee moeten komen. “mevrouw, wilt u een foto van ons maken” vraag je met je aardigste stem “ja hoor waar willen jullie de foto maken?” vraagt ze en neemt je mobiel in haar handen. “euhm bij deze rij bomen” zegt Ann en loopt er naartoe, wij volgen en staan hoe we staan willen, met Ai en Clara op de grond waar wij 4 weer achter staan. De vrouw kijkt moeilijk op je mobiel “met het middelste knopje kun je een foto maken” zeg je snel “ik dacht al” lacht ze en maakt een paar foto’s voor jullie weer naar de vrouw gaan. “Dank u wel mevrouw” zeg je zo aardig mogelijk, de vrouw knikt en gaat weer verder waar ze mee bezig was. Jullie gaan op een bankje zitten de foto bekijken. “gelukkig had je de flits aan gezet, anders was het donker geworden” lacht Ai. “deze foto doen we niet, hier heeft Keeve de ogen dicht” “en op deze zit wat haar voor je gezicht” “deze doen we, hier staan we allemaal goed op” zegt Rhionne je knikt en de andere verwijder je. “kom het is al laat laten we nog een winkel bezoeken en dan naar huis gaan” zegt Clara je stemt in en samen lopen jullie naar de laatste winkel van de straat.
In de basis is het rustig, niemand was aan het trainen, zowat iedereen zat in de woonkamer voor de tv, alleen Quill, Bonitona en Barra een spelletje aan het doen waren in de keuken. Je loopt door naar de keuken en pakt nog een broodje “heb je honger Ulvida, een kilootje kan er nog wel bij hoor” lacht Bonitona, je kijkt haar aan met een dodende blik en loopt weer weg. “grapje Ulvida, niet huilen” zegt ze en wacht af tot je reactie je draait je om en gaat voor haar staan “ik zou jou eens laten huilen” zeg je met een gemene lach op je gezicht je draait je weer om en loopt door naar je kamer. Bonitona kijkt je aan met haar oh-my-god gezicht tot Barra haar aanstoot om te zeggen dat het haar beurt is. (sorry bonitona fans, ik mag haar niet, heb ik al gezegd I know).
Reageer (1)
ik oook niet
1 decennium geleden