vanuit alissia

het was zondag ochtend ik was al vroeg op want we zouden nog even langs mijn oma gaan. ik hoorde wat gestommel op de trap waarna mij vader in de deuropening verscheen ''goedemorgen'' zij hij nog half slapend en ging aan de keukentafel zitten. ''goedemorgen'' zij ik terug. ik liep naar de keuken en pakte daar een bordje ik smeerde voor mezelf een broodje met chocoladepasta. en pakte daarna ook een glas en deed daar thee in. met mijn bordje en met mijn glas liep ik naar de keukentafel daar zette ik het neer en ging op 1 van de 4 stoelen zitten. toen ik even aan het eten was hoorde ik lichtjes gesnurk ik keek op van mijn broodje en zag dat mijn vader op zijn armen leunend inslaap was gevallen. een kleine glimlach verscheen op mijn gezicht. ik nam nog gauw een laatste hap van mijn broodje en dronk mijn thee op daarna zette ik het in de vaatwasser en liep de trap op naar boven. halverwege de trap paseerde ik mijn moeder. ''goedemorgen'' zij ze en gaf mij toen een kus op mijn wang ''goedemorgen'' zij ik terug op het moment dat mijn moeder verder wou lopen zij ik nog snel ''mam, papa is in slaapgevallen aan de keukentafel'' ''oke ik zou hem niet wakker maken'' zij mijn moeder met een knipoog. ik moest even lachen en liep toen verder naar boven. ik opende mijn kamerdeur en pakte daar mijn toilet tas. met mijn toilet tas in mijn handen liep ik naar de badkamer daar ging ik voor de spiegel staan en poetste snel mijn tanden daarna deed ik nog een beetje mascara op ik bekeek mezelf even in de spiegel en knikte goedkeurend naar mijzelf. ik deed mijn spulletjes weer in mijn toilet tas en liep de badkamer weer uit. ik opende weer mijn slapkamerdeur en stapte naar binnen ik pakte mijn laptop van mijn bureau en ging op mijn bed zitten met de laptop op mijn klieen zocht ik een leuk liedjes op (natuurlijk van mainstreet) en zong rustig mee. ''alissia kom je? we gaan naar oma!'' hoorde ik vanonder de trap mijn moeder roepeen ''ja ik kom al'' zij ik nog snel en sloot mijn laptop af en legde die weer op mijn bureau neer ik deed mijn onderste bureaulaatje open en spoot nog een lekker geurtje op daarna deed ik hem weer snel ik de la en terwijl in naar de deur liep griste ik nog snel mijn mobiel mee van mijn nachtkastje ik sloot mijn slaapkamerdeur achter mij dicht en liep half dansend de trap af. toen ik beneden was stonden mijn oudesr hun jas al aan te trekken ik deed ook snel mijn zomerjasje aan en samen liepen we naar de auto ik stapte in en deed mijn gordel om toen mijn vader de auto startte pakte ik mijn mobiel uit mijn broekzak en plugde mijn oortjes in mijn mobiel waarna ik de oortjes indeed en muziek luisterde na een klein halfuurtje waren we bij mijn oma en stapten we allemaal uit.samen liepen we naar de voordeur en belden aan mijn oma deed open en begroete ons vrolijk ''wat leuk dat jullie er zijn'' zij ze blij. ze stapte opzij en maakte met haar hand een gebaar dat we binnen bochten komen ik deed mijn jasje uit en bing hem bij de andere jassen wat vreemd was want oma had helemaal niet veel jassen. samen liepen we naar de woonkamer waar we een paar mensen hoorden praten en lachen. mijn oma draaide zig om naar mijn vader moeder en mij en begon te vertellen ''dit zijn mijn nieuwe buren de familie zwierink'' zij ze weer heel blij want ze had anders nooit bezoek. de naam zwierink kwam mij bekend voor en toen ik naar de personen die op de bank zaten keek herkende ik ze gelijk. plotseling begon ik sneller adem te halen en op mijn gezicht ontstond een grote glimlach. ik liep naar hun toe en stelde mezelf voor totdat ik naar een jongen met blonde lokken liep hij stak zijn hand uit en zij ''hoi leuk je te ontmoeten ik ben daan''. waarna hij mijn hand nog even vasthield en mij even aanstaarde waardoor ik begon te blozen hij zag dat ik bloosde waardoor hij een klein glimlachje op zijn gezicht plaatste en mijn hand losliet. ik keek even in het rond en zag een stoel die nog vrij was ik liep naar de stoel toe en ging erop zitten.
na een tijdje met een kop thee op schoot te hebben gezeten vroeg mijn oma aan daan ''ken je het hier al een beetje?'' waarop daan antwoorde ''nee ik weet niet eens waar de supermarkt zit'' zij hij waarna hij even lachtte. toen vroeg mijn oma aan mij ''alissia zou jij daan willen rondleiden?'' ik was even in shock en keek eerst daan aan en daarna mij oma waarna ik knikte en zij ''ja is goed'' daan en ik stonden tegelijk op en pakten onze jassen van de kapstok en deden ze aan samen liepen we naar buiten en liepen een straat in ''waar wil je eerst heen?'' vroeg ik aan Daan ''maakt niet uit zolang jij maar bij mij blijft'' zij hij. ik draaide mij verward om en keek hem in zijn heldere blauwe ogen aan. hij had kleine blosjes op zijn wangen gekregen dat zag er echt zo cute uit bij hem. ik voelde dat iemand mijn hand vastpkate toen ik keek bleek het de hand van daan te zijn ik bleef maar naar onze handen kijken en werd langzaam rood. daan tilde mijn kin zachtjes op en zij ''je bent schattig als je bloost'' waarna ik alleen nog maar roder werd en weer weg keek. na een paar seconden keek ik daan weer aan en zij ''jij bent pas schattig als je bloost'' en begon te giegelen. ''alissia mag ik je wat vragen?'' vroeg daan plots ''ja hoor'' zij ik. Daan pakte voorzichtig mijn handen en vroeg ''lieve alissia wil je mijn prinsesje zijn?'' de woorden spookten door mijn hoofd eerst was mijn gezichtsuitdrukking verbaast maar veranderde even later in een grote glimlach ''JA TUURLIJK!'' zij ik waarna ik Daans hoofd steeds dichterbij zag komen waarna ik zijn zachte lippen op de mijne voelde. na een minuut stopte Daan de kus en fluisterde in mijn oor ''je bent voor altijd de mijne en ik laat je niet meer los'' waarna we weer zoenden.

einde

Reageer (1)

  • BattleFieldx

    Aawwhh, dankjeeeeee x ik vind 'm echt leuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen