Foto bij Chapter three

together through the storm.

bleep bleep bleep bleep bleep bleep bleep. BAM.
met een klap slaat Skye met haar hand op de wekker.
Al zeven uur. Zucht. Skye slaat haar deken af en gaat rechtop zitten.
Echt geen zin om op te staan. Toch staat ze op. Ze loopt naar de badkamer en merkt dat Toby er al is.
Ze gaat voor de wasbak staan en gooit wat water in haar gezicht. Ze kijkt in de spiegel. Haar blauwe ogen, blonde haar. het perfecte meisje waar iedere jongen verliefd op wordt. zou je denken. Als ze zich tenminste ook zo zou gedragen. nou integendeel.
"Kijk nou al die puistjes" zegt Toby flauw.
"hier een puistje, daar een puistje. wooow Skye. kijk uit dadelijk wordt je een grote puist." Toby lacht haar uit.
"Toby rot op" zegt Skye geïrriteerd.
"aw kun je niet tegen me op?" gaat Toby verder. "vast omdat ik gelijk heb hè? ja dat is het ik heb gelijk!".
BAM. Dezelfde hand die Skye met net zo'n klap op haar wekker sloeg belandt nu op Toby's wang.
"auw!? waarom sla je me nu?" vraagt Toby geïrriteerd.
"omdat je vervelend was." Skye schenkt Toby nog een laatste grijns en loopt de deur uit naar haar eigen kamer.
Zo. Toby die denkt dat hij mij zo kan behandelen omdat ik jonger ben. niet dus.
Ze maakt haar kledingkast open en haalt er wat kleren uit. Ze trekt ze aan en loopt naar beneden.
Nog voordat ze weg kan lopen komt Leevy al op haar af.
"Waarom sla jij Toby?" vraagt ze al enigszins geïrriteerd om het feit dat Toby en Skye alweer ruzie hebben.
"Omdat hij vervelend deed." antwoordt Skye.
"Dus.. Jongens jullie kunnen ook met elkaar praten?" Leevy kijkt eerst Toby aan en vervolgens Skye.
"Goed vanaf nu lossen jullie al dat gedoe maar zelf op, ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd" gaat Leevy verder en loopt de keuken in.
Skye kijkt Toby aan, maar Toby zit helemaal in zijn spel op zijn mobiel.
"Goed ik ga naar school" zegt Skye.
"is goed, tot straks denk eraan-- " hoort ze nog vanuit de keuken komen maar ze heeft de deur al achter haar dicht gedaan.
Ze ademt diep in. heerlijk de frisse lucht. Je merkt echt dat het Lente is.
Ze loopt naar de bushalte toe. De bus zal er zo wel aankomen. Wanneer ze de bus in de verte ziet aankomen, ziet ze ook een Toby die aankomt hollen.
Nog net op tijd komt hij op de halte aan. De bus stopt en Skye en Toby stappen beide in.
Toby gaat helemaal achteraan ergens zitten. Skye heeft geen zin om in de buurt van hem te gaan zitten en besluit vooraan ergens plaats te nemen.
Bij de volgende halte aangekomen stapt Jonathan in.
"Hey" begroet hij haar kortaf.
"yo Jonathan whazzup" zegt Skye voor de grap en lacht.
Jonathan daarentegen blijft serieus kijken. Niet eens een glimlach kan ervan af.
"Jo? wat is er?" Skye is serieus.
"Weet je nog die auto die we gisteren hebben geverfd?" antwoordt Jonathan sarcastisch. "nou daar heb ik de volle straf van gekregen. thanks daarvoor!" en hij ontwijkt Skye's blik.
"Wat!? hoe kan dat?" vraagt Skye verbaasd.
"Wat!? hoe kan dat?" bootst Jonathan haar na. "omdat jouw zus plechtig zwoor dat je daar niets mee te maken had! daarom!" en hij kijkt een andere kant op.
"wat? dat wist ik helemaal niet! Geloof me Jonathan echt niet!"
"nou dat had je je dan wel eerder kunnen bedenken hè" antwoordt Jonathan.
"Goed." zegt Skye.
"goed!" antwoordt Jonathan hierop.
De bus stopt. Ze zijn bij hun school. beide stappen ze uit. Skye loopt de school in en gaat naar haar kluisje.
duits. great. net wat ze vandaag nodig had! ze pakt haar boeken en loopt naar de les.
Jonathan is er al. Hij kijkt haar niet aan. Ze ploft naast hem neer. Het blijft stil. Jonathan blijft stug voor zich uitkijken. Hij negeert haar volkomen.
"Vandaag weer een les Duits, fijn dat jullie er zijn!" mevrouw Abenhaard begint haar les.
"We moeten nog veel doen vandaag, ten eerste de opgaven en ten tweede de opgaven!" gaat ze verder en doet alsof ze het grappigste grapje ever maakt.
"ten eerste de opgaven" bootst Jonathan haar fluisterend in dat typisch duitsachtige accentje na.
"en ten tweede de opgaven!" zegt Skye in hetzelfde accent.
en beide beginnen ze zo hoog en spottend te lachen zoals mevrouw Abenhaard dat ook kan.
Jonathan kijkt Skye aan. Skye kijkt terug.
"vrede?" vraagt Jonathan.
"voor altijd" zegt Skye.
en ze lachen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen