Foto bij Chapter one

new chapter (:
hope you like it!

Jonathan Perry

Jonathan and Skye

Ze loopt nog maar net de deur uit en Jonathan komt aanvliegen "en? eindelijk geschorst?" vraagt hij met een grijns van oor tot oor. "nee, verwijderd" zegt ze zo serieus mogelijk terug. Hij kijkt haar geschokt aan "Hoezo verwijderd?"
"precies wat ik zeg, verwijderd" antwoordt Skye en loopt zo normaal mogelijk verder de gang in. Jonathan rent achter haar aan "Skye? hoe kun je hier nou zo luchtig over doen?" vraagt Jonathan kwaad. Skye begint te lachen "wow daar trapte je mooi in!" en ze geeft hem een duwtje. Jonathan moet ook lachen "ha-ha echt grappig hoor en nu serieus?"
"telefoontje naar huis dat is alles" antwoordt Skye en ze loopt door de deur naar buiten.
Jonathan volgt haar "wow, daar ben je gemakkelijk vanaf gekomen! mevrouw appeltaart is zo streng!"
"ja en daarom is Harry Potter de directeur, duh!" antwoordt Skye.
"grappig, zo wat gaan we doen?" Jonathan kijkt Skye ondeugend aan. "geen idee, maar zo te zien heb jij al een idee?" antwoordt Skye.
"Zie je die auto over daar?" en hij wijst naar de overkant van de straat. Skye kijkt en ziet een kleine groene eend staan.
"ehm is dat niet de auto van mevrouw appeltaart?" antwoordt ze. "precies! en appels zijn... " Jonathan stopt in de hoop dat Skye zijn zin afmaakt.
"groen?" antwoordt Skye.
"ja! en....?" Jonathan kijkt Skye aan. "Groen en ..... ?"
"Rood?" antwoordt Skye.
"Ja! precies! Rood, en deze auto is alleen maar groen.." Jonathan krijgt een ondeugende glimlach op zijn gezicht.
"Omg! je wil die auto rood verven?" Skye kijkt Jonathan ongelovig aan.
"nee, niet helemaal, het moet wel een appel blijven hè" antwoordt Jonathan.
Jonathan loopt naar een bessenstruikje en haalt er een pot rode verf vandaan.
"Hoe kom je daar nu aan?" vraagt Skye.
"geleend van de conciërge.." antwoordt Jonathan onverschillig.
"geleend.. het zal wel" zegt Skye lachend.
"nou waar wacht je nog op? laten we van die auto eens een appel maken!" Jonathan rent naar de overkant.
Skye rent mee. "Goed waar beginnen we?"
"wat dacht je van de wielen?" antwoordt Jonathan.
"Deal!" en ze sopt haar hand in de verfpot.
Jonathan doet hetzelfde en roept "3 2 1 GO!"
Ze beginnen als een groep kleuters de auto vol te spetteren.
"Dat is niet de velg Jonathan!" roept Skye lachend.
"nou jij hebt anders ook niet de velg!" roept Jonathan terug.
Skye kijkt waar ze aan het spetteren is en ontdekt dat het een raam is.

"Waar denken jullie dat jullie mee bezig zijn?" klinkt er opeens vanuit de school.
"Rennen!" schreeuwt Jonathan naar Skye en hij laat de pot verf over de auto vallen.
"De verf!" fluistert Skye. "maakt niks uit, kom ervandoor!" Jonathan pakt haar hand en samen rennen ze weg.
Als ze zeker 5 straten van de auto verwijderd zijn stoppen ze met rennen.
"Dat was kicken" zegt Jonathan hijgend van het rennen.
"nou en of! Denk je dat ze ons gezien heeft?" antwoordt Skye.
"laten we hopen van niet! Het is niet bepaald handig voor jou" antwoordt Jonathan.
"Nou dat hadden we dan van tevoren moeten bedenken" zegt Skye lachend.
Jonathan kijkt haar lachend aan "dat klopt"
"Hoelaat is het eigenlijk?" vraagt Skye.
"bijna 5 uur hoezo?" Jonathan grijnst.
Skye schrikt "Ik moet om 5 uur thuis zijn!, dat weet je toch! en ik moet de bus nog nemen Jonathan!"
"got ya" Jonathan begint te lachen. "het is pas 4 uur Skye en daar is de bushalte" hij wijst naar een eindje verderop.
Skye geeft hem een duw "oke nu staan we gelijk" zegt ze lachend.
Samen lopen ze naar de bushalte.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen