Foto bij proloog

about me

"zo jongedame, wat heb je dit keer uitgespookt? De deuren op slot gedraaid? leraren insluiten? oh wat dacht je van het brandalarm?" Daar begint meneer laurentius weer. Altijd hetzelfde liedje. "Nog een keer jongedame, nog een keer, en ik laat je ouders eens langskomen!" great denkt Skye. Mijn ouders zijn niet eens thuis. Ik weet niet eens waar mijn ouders zijn. Ja mijn vader is dood. Ik weet het niet. Ik weet niks. "Je weet dat ik je bij de eerst volgende keer kan schorsen? Dit brengt je beurs in gevaar! hoor je me eigenlijk wel?" Meneer Laurentius kijkt Skye aan. Hij heeft een rond figuur en dikke appelwangeltjes. Ook zijn ogen staan net iets te ver uit elkaar. Hij is de directeur van de school en staat bekend om zijn ronde brilletje en zijn litteken net boven zijn ogen. Vandaar dat zijn bijnaam ook wel Harry Potter is. Buiten dat is het wel een aardige man, maar de reden dat Skye in dit kantoortje moet komen is niet altijd even geweldig.
"Ja, ik luister meneer Laurentius" antwoordt Skye. "goed, dan komt nu de vraag" gaat meneer Laurentius verder "Waarom heb je mevrouw abenhaard uitgescholden?" oja. Mevrouw Abenhaard. Ze geeft Duits en kan echt nergens tegen. Ze noemen haar mevrouw Appeltaart. Zelfs dat vindt ze niet grappig! In ieder geval vandaag was het dan weer zover. een onverwachte toets. Skye kon het niet laten om ertegenin te gaan. Wat eindigde met het feit dat ze mevrouw Appeltaart zei en waardoor ze nu in het kantoortje van meneer Laurentius zit. "Ik heb mevrouw Abenhaard niet uitgescholden" Skye kijkt de directeur met grote ogen aan. "Dit trucje ken ik ondertussen al mevrouw Springfield" antwoordt meneer Laurentius. "Maar meneer! Sinds wanneer is appeltaart een scheldwoord?" antwoordt Skye poeslief. "en nu is het genoeg Skye. Je weet dat dit niet hoort. Ik zal vanavond je ouders informeren. Kijk uit met wat je doet Skye! Ik ben dit niet van je gewend!" zegt meneer Laurentius. Het lijkt alsof hij er nog iets achteraan wil zeggen, maar zegt in plaats daarvan "je kunt gaan." en loopt naar de deur om deze open te houden voor Skye. 'Dankje!" antwoordt Skye met een big smile en loopt het kantoortje uit. Meneer Laurentius blijft verbouweerd achter.

Reageer (1)

  • Forgetting

    Je hebt alvast een abo erbij! X

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen