Dust||Draville
Het was waarschijnlijk een van de domste dingen die ze hadden kunnen doen. Gezien de torens geen slim idee meer waren voor hun en de Slytherin common room ook was uitgesloten net als die van Gryffindor hadden ze gekozen voor een leeg klas lokaal. S'avonds was de enige mogelijkheid om elkaar te zien en niet te hoeven aankijken met de hatelijke blikken die van ze verwacht werden. Neville was er niet goed in, alles behalve goed om heel eerlijk te zijn. Draco kon zijn blikken nog enigszins in bedwang houden, deels ook omdat zijn vrienden hem constant in de gaten hielden. Neville echter had geen moeite van zijn vrienden. En als een van zijn vrienden al op hem zal letten dan zouden ze waarschijnlijk nog niet merken waar hij naar staarde.
'Weet je zeker dat er niemand kan binnenkomen?' ze zaten samen op de stoffige grond in een van de lokalen op de derde verdieping. Draco had het lokaal in zijn eerste leerjaar gevonden toen hij weg rende van Filch. Op dezelfde avond dat Neville en zijn vrienden vlak voor de driekoppige hond stonden.
'Weet je, stiekem ben je soms best laf is het niet?' Draco keek hem aan met de blik die hem maar al te bekend was, de eerste vijf jaar van hun schoolleven hie op Hogwarts had hij die blik vaak gezien. Meestal gericht op Harry Potter maar ook meer dan eens op hemzelf. Midden in het zesde jaar was het echter verandert. Om de een of andere reden had Draco een weddenschap afgesloten om een dag lang in een klaslokaal opgesloten te zitten met iemand van Gryffindor. Toevallig was hij die ene en was het klaslokaal precies dezelfde als waar ze nu inzaten.
'Weet je het nog. Het is al bijna een jaar geleden dat we hier hebben gezeten. Ik denk niet dat een van ons dit had zien aankomen.' Neville zou het nooit bekennen maar ergens had hij altijd al iets gehad voor de blonde jongen. De manier waarop hij soms diep in zijn gedachten zat verzonken tijdens de lessen, en hoe hij altijd met zijn eten speelde als hij ergens mee zat. Je zou kunnen zeggen dat hij een stalker was. Eerst was het omdat hij wraak wou nemen voor zijn ouders. Hoe dom het ook mocht klinken, het leek Neville toen volkomen logisch om wraak te nemen via Draco. Hij was immers het neefje van de heks die zijn ouders had gemarteld. Maar hoe meer aandacht hij besteedde aan het bestuderen van Draco hoe meer hij om hem begon te geven.
'Nee, nou ik denk dat jij het altijd wel gehoopt had is het niet?' Dray keek hem met een halve glimlach aan en ging op de grond liggen. 'Hoe.. Hoe bedoel je?'
'Denk je nou echt niet dat ik ooit gemerkt heb hoe je naar me staarde? Ik was misschien niet zo oplettend maar zelfs Trevor zou dat nog hebben opgemerkt.' 'Ah ja dat. Trevor is ontsnapt trouwens. Ik denk dat hij nu ergens vrolijk in het meer leeft.' 'Eindelijk.' Neville keek verontwaardigd naar de jongen die op de grond lag. 'Wat? Je haatte dat beest dat weet iedereen.' 'Oké dat is waar, maar het is nog steeds mijn huisdier misschien was ik ergens toch gehecht aan hem.'
'Meer gehecht als dat je aan mij bent?' voorzichtig trok Draco hem naast hem tot hij ook op de grond lag. 'Misschien wel ja.' hij keek demonstratief naar het plafond. 'Wat? Nu voel ik me echt zwaar beledigd.' hij draaide zich om en keek naar Draco, die toevallig ook precies naar hem keek. Zijn grijze ogen keken naar Neville alsof hij een hond was die aangehaald wou worden. 'Je bent best irritant.' hij blies zachtjes naar Dray toe waardoor het stof dat op de vloer lag opvloog en Draco verblinde. 'Dat is gemeen, nu kan ik niets meer zien.' hij wreef in zijn ogen als een poging om het stof eruit te halen. 'Niet wrijven daar word het erger van.' Neville pakte de handen van Draco vast om hem te laten stoppen. 'Nu kan ik niet meer terug zonder tegen alles op te lopen.' 'Dan zijn we gedoemd om hier de hele avond te blijven.' hij voelde zich schuldig omdat hij het stof in Draco's ogen had geblazen. 'Doet het heel erg pijn?' hij knikte. 'Wil je er een kusje op?' weer knikte hij. Voorzichtig zette Neville zijn lippen op het stukje huid dat onder Draco's ogen zat. 'Is dat al beter?' 'Ja, veel beter.'
Er zijn nog geen reacties.