Hoofdstuk 10
tomas is altijd heel handig met mobielen en andere technische snufjes.
'kijk als je hier op drukt, dan heb je het gesprek weer terug' zegt tomas als hij een tijdje bezig is.
'kom we gaan er meteen heen' zegt tomas.
En we lopen naar marieke en raisha toe.
'wat moeten je chanel?' vraagt marieke.
'je bent hier toch niet om weer te gaan zeggen dat ik een vieze, vuile teringhoer ben?' zegt raisha 'want dan kan je beter weggaan'
'waar heb je het over?' vraag ik, maar ik weet wel waar ze het over heeft.
'nou dat whats appje' zegt raisha 'maar daar weet je wel weer niets over he'
'want jij doet nooit iets fout' vult marieke haar aan.
'waar heb je het over?' zeg ik in de hoop dat ze het allemaal verteld.
'marieke zeg maar meteen dat JIJ dat whats appje heb gestuurd' zegt tomas om het wat te laten opschieten.
'waar heb je het over?' vraagt marieke en ze schrikt.
'nou, ik denk eerlijk gezegd niet dat raisha mij een brief stuurt' zeg ik en ik laat de brief zien aan raisha en marieke.
'dat heb ik nooit gedaan' zegt raisha en ik weet dat ze het meent.
'weet ik' zeg ik 'dat heeft marieke gedaan' en ik knik met mijn hoofd naar marieke en ze schrikt.
'dan heeft marieke ook jou verwijdert uit m'n contacten' zegt raisha opeens.
'in de wc heeft ze m'n mobiel afgepakt en heeft ze jou gewhats appt' zeg ik en ik kijk naar beneden.
Marieke prbeert te vluchten, maar tomas grijpt haar zodat ze niet weg kan.
ik zit met marieke op haar kamer en ze vraagt 'hoe wist je dat die brief van marieke was?'
'heel simpel' zeg ik 'je kaart voor m'n verjaardag'
'ohja' zegt raisha.
'sorry dat ik met marieke omging' zegt raisha 'het was alleen om je te pesten'
'oke, maar waarom marieke?' vraagt raisha.
'weet ik niet' zegt raisha 'omdat jij met tomas omging, dacht ik dat ik alleen was en ging ik met marieke om'
'oke, sorry' zeg ik.
'heb jij met tomas?' vraagt raisha.
'ja' zeg ik en ik kijk naar beneden.
'oke' zegt raisha.
'dat vind je niet leuk he' zeg ik verlegen.
'nee' zegt raisha eerlijk 'maar ik ben blij voor je'
'oke, mooi' zeg ik en ik voel dat raisha zich niet op haar gemak voelt.
we giechelen.
'ik ben blij dat het weer goed is' zegt raisha.
'ik ook' zeg ik 'ik heb je gemist' en ik geef raisha een knuffel.
'lang niet zo erg als ik jou' zegt raisha.
we giechelen weer.
'ik moet je wat vertellen' zeg ik.
Ik denk 'nu moeti k het vertellen'
'wat dan?' vraagt raisha
'ik heb een reden waarom ik altijd te laat ben' zeg ik.
'nou?' vraagt raisha.
'nou..nou..nou m'n moeder mishandelt me' zeg ik 'ik kan daarom niet weg, als ik weg moet' en het ging er vlotter uit dan dat ik had gedacht.
'jeetje, waarom vertel je me dat nu pas?' vraagt raisha geschokt.
'omdat ik bang was voor je reactie' zeg ik eerlijk.
'maar waarom zou ik boos worden?!' vraagt raisha verbaast.
'weet ik niet' zeg ik 'maar daarom doe ik nooit mee met gym.
'blijf anders hier slapen, hier ga ik wat aan doen!' zegt raisha
'oke' zeg ik 'maar ik heb geen spullen bij me'
'je mag alles van mij lenen' zegt raisha.
'mooi dat het weer goed is' hoor ik raisha haar moeder als ik naar de wc ben.
'ja' hoor ik raisha zeggen.
ik voel me opgelucht dat het weer goed is.
we kletsen nog wat in bed en vallen daarna in slaap.
Er zijn nog geen reacties.