Date 1
duss hier is ie
1 december 2009
Ik hoor een vreemd deuntje terwijl ik nog half slaap. Na 1 minuut kom ik erachter dat het mijn mobiel is. “Met Dominique” antwoord ik slaperig. “Goedemorgen Schone slaapster” wordt er gezegd door iemand die engels spreekt. “wie is dit” vraag ik verbaasd in het engels terug. Ik weet dat ik een engelse jongen heb leren kennen,, maar dit is de perfecte manier om achter zijn naam te komen. “Ik ben Robert,, we hebben elkaar gisteren ontmoet” Dus dat is zijn naam. “Ow nu weet ik het weer” antwoord ik rustig. “Heb je zin om vandaag wat te gaan doen??” Ik denk ff na,, Sarah gaat vanmiddag weer naar huis dus dan kan het wel. “Ehm ja hoor,, wat gaan we doen dan??” “Ik weet wel wat” zegt hij mysterieus.
“Sasja,, wakker worden nu” gil ik in haar oor,, wanneer ik de telefoon ophang. “Huh,, wat is er” zegt ze slaperig. “Ik heb een leuke jongen ontmoet gisteren,, wat je je vast niet meer herrinert. En nu belde hij net,, en we gaan vanmiddag wat leuks doen. Maar wat moet ik aan” ratel ik door. “Chill Kiki,, we bedenken zo wel wat,, eerst verder slapen” en ze sluit haar ogen weer. “aan jou heb ik ook niks” mompel ik terwijl ik me kast open. Oke wat trek je aan wanneer je een date hebt met een jongen die je pas 1 dag kent,, en je niet weet wat je ga doen. Zodra ik iets leuks heb gevonden en me gedoucht heb,, schop ik Sasja uit bed.
“wat is er nu weer” zeurt ze slaperig. “Ik heb straks een date,, dus jij moet me haar doen” beveel ik haar. ze komt overeind en mompelt nog wat over waarom alles zo vroeg moet. “Sorry sgat,, maar ik wil een goede indruk maken” ze duwt me op een stoel dus ik neem aan dat ze me vergeeft. Na een kwartier ben ik klaar en kijk ik in de spiegel. “Oeh dankje Sasja” en ik knuffel haar.
Om kwart voor 1 gaat Sasja weg en sta ik er alleen voor. Robert smste dat hij me om 1 uur op kwam halen dus ben ik niet zo lang alleen. Hoe kan iemand zo zenuwachtig zijn voor een date,, ik bedoel ik ken die gozer amper. Maar tog,, hij bracht 2 meiden naar huis na een avondje stappen. Hij drong zich niet op om binnen te komen of zo. Misschien bestaan er dan tog nog egte mannen.
Om precies 1 uur wordt er aan gebeld. Als ik de deur open doe zie ik Robert staan. In zijn hand heeft hij 1 rode roos,, die hij aan mij geeft. “geen enkele roos kan aan jou schoonheid tippen,, maar deze kwam nog het meest in de buurt” zegt hij heel charmant. Ik pak blozend de roos aan,, “Nou zullen we gaan”.
“Volg mij maar” en hij houdt zijn arm uit waar ik dan in haak. Samen lopen we een bekende weg,, namelijk naar het park. “wacht hier maar even” zegt hij als we daar zijn aangekomen. Hij loopt naar een vreemde man toe die iets verder op staat. Hij neemt iets van hem aan wat lijkt op een mand,, en komt weer naar mij toe gelopen. “Gaat u mee,, mejuffrouw” zegt hij heel vriendelijk. Ik moet lachen om de manier waarop hij het zegt,, maar haak tog weer bij hem in.
We lopen nog iets verder,, en dan op een open plek stopt hij opeens. Hij laat mij los en pakt iets uit de mand. “Gaan we picknicken” vraag ik verbaasd. “Ja,, niet leuk??” vraagt hij een beetje terleurgesteld. “Nee,, juist hartstikke leuk” hij kijkt meteen weer vrolijker. Hij stalt alles uit wat hij in zijn mand heeft,, en gebaard aan mij te gaan zitten.
“wow,, je hebt egt je best gedaan he” zeg ik wanneer ik egt pas zie hoeveel er staat. “Ja,, moest wel,, ik wist niet wat je lekker vind dus heb ik maar van alles wat” zegt hij een beetje blozend. “nou ik lust geen tomaten,, uien of augurken. Dus alles wat dat niet bevat,, lust ik vast wel” hij pakt een bakje met broodjes. “wat had je gedaan als ik niets luste” “Dan was ik iets gaan halen wat je wel lust”
We zitten een uur wanneer mijn mobiel afgaat,, in het schermpje staat Sasja. “Sorry hoor” zeg ik tegen Robert. Ik neem op “Sasja als ik je in mijn handen krijg,, vermoordt ik je voor het verpesten van mijn date” zeg ik lachend. “Ik wou alleen maar weten of alles goed ging,, maar nu ik dat weet” en weg is ze. Robert kijkt me aan “was het intressant” Ik was ff vergeten dat hij het gesprek natuurlijk niet heeft begrepen. “Ja hoor,, ze wou alleen ff weten of ze me moest redden” Hij bestudeert mijn gezicht,, “En komt ze nou wel of niet” vraagt hij verlegen. Ik schud lachend mijn hoofd,, damn wat is hij als hij zo doet.
Na het eten ruimen we alles weer in de mand en gaan we nog een stukje wandelen. “Moeten we de mand niet meenemen” “nee hoor,, die wordt meegnomen door een vriend van mij” Ik haak weer bij hem in en we lopen samen een rondje door het park. “Vond je het wel gezellig” vraagt hij wanneer we weer zijn op de plek waar we begonnen zijn. “Ja,, ik heb nog nooit met een jongen in het park gepicknickt” En juist op dat moment begint het zachtjes te regenen.
“fijn is dat,, lang leve het hollandse weer” zeg ik sarcastisch. Hij moet lachen,, “Kom dan gaan we daar nog ff wat drinken” en hij wijst naar een klein cafeetje. En we lopen snel naar binnen,, en we gaan aan een tafeltje zitten. “Cola??” vrat hij zodra we net zitten. “Is goed” en hij staat op,, voor mij een mooi moment om Sasja ff te smsen. Die jongen is zo lieff,, stuur ik naar haar. Ik wil zo alles horen wanneer je terug bent smst ze terug.
“Je vriendin weer” Ik schrik op,, en zie een lachende Robert staan. “Ja,, maar dit keer is het mijn schuld” zeg ik lachend terug. Het is vrij rustig in het cafe,, waar ik wel blij om ben. “Nu vraag ik me tog iets af” Robert kijkt op,, “En dat is” “Je bent zo stoer,, maar ook weer zo verlegen. Hoe doe je dat” Hij kijkt weg,, misschien bloost hij. “Het is gewoon moeilijk om met iemand zo mooi te praten” Nu kijk ik weg,, deze date is egt geweldig.
We drinken nog wat,, en vermaken ons best. Zo kom ik er achter dat hij 2 zussen heeft,, en hij Londen heel erg mist. “zo,, heb jij nog broers of zussen??” “Ja,, 1 zus en 2 broers” “ben jij de jongste??” Ik knik. “wow,, met broers is dat vast rot” Ik lach,, “ach je went er wel aan,, trouwens nu maakt het niet meer uit. Want ze zijn allemaal uit huis.” “Mis ze je niet dan??” “Ja,, vooral omdat me ouders haast nooit thuis zijn. Het is te rustig,, weet je” Hij ziet gelukkig dat ik het er verder niet over wil hebben en laat het gaan.
Rond 5 uur gaan we weer naar buiten. Het is aardig afgekoel door de regen,, en ik heb natuurlijk geen jas bij me. “heb je het koud??” vraagt Robert. “een beetje wel ja” hij slaat zijn vest over mijn schouders. “zo beter??” “veel beter” antwoordt ik. We lopen dit keer hand in hand naar mijn huis. “Ik vond het egt gezellig met je,,, zullen we morgen naar de film gaan??” vraagt hij als we vlak bij mijn huis zijn. “Is goed,, lijkt me erg gezellig” Ik haal hier op uit,, dat hij nu niet nog wat wilt gaan eten. Maar ik laat deze date daardoor niet verpesten. We lopen mijn paadje op,, en eindigen op mijn veranda. “dus ik zie je morgen” vraagt hij bevestigend. Ik knik,, en laat zijn hand los. Hij draait zich om,, maar bedenkt zich dan. Hij geeft me een kus op mijn mond,, en loopt dan weg en laat mij gelukkig achter.
Reageer (3)
snel verder. Tis superleuk om te lezen.x
1 decennium geledenaaaaaaaaaaah
1 decennium geledenverder<333
xoxoxo
Damn this story is good well not that I expected something else 'cus you're a great writer :p
1 decennium geledenThank god you posted now and not tonight Ö
Go further soon! That's an order!
Or else...
xXx