Foto bij 002| Look! I can fly.

Samen lopen ze naar het grote plein buiten. Een hele groep had zich al buiten verzameld rond om hun mentor Mvr Greenwoud. 'Vandaag is het de dag om te leren hoe je moet vliegen met je vleugels en hoe je je vleugels moet krijgen.' vertelt ze. Mevrouw Greenwoud steekt haar hand in de lucht. 'Zo'n ring die ik om mijn vinger draag krijgen jullie allemaal maar dan in een ander soort na eigen keuze' . 'Deze ring krijg je niet zomaar, jullie moeten zometeen door het bos lopen en dan vindt de ring jou'. 'De ring zorgt ervoor dat je vleugels krijgt als je er een keer mee draait'. Mevrouw Greenwoud draait één keer aan haar ring en twee prachtige vleugels en een mooie jurk verschijnen om haar heen. 'Wow' stamelt iedereen met open mond. Het zag er zo mooi uit! Mevrouw Greenwoud wappert met haar vleugels en blijft in de lucht vliegen. 'Jullie mogen nu het bos in, succes mijn leerlingen'. Ze knikt vriendelijk en wijst met haar vinger naar het bos. Iedereen begint met rennen behalve Lizzy. Lizzy loopt rustig op het bos af en stapt over een grote boomstronk heen. 'Zou haar ring mooi zijn? Zou ze ook zulke mooie vleugels krijgen en die jurk zo'n jurk wilde ze ook wel. Lizzy begon met rennen. Ze rende snel door het bos heen naar het einde en kwam uit bij een blauw helder meertje. Ze ging op haar knie zitten en maakt een kommetje met haar handen. Ze liet er zachtjes water in lopen en dronk wat. Ze keek over het meertje heen en zag plots wat glinsteren in het water. Het was rond en er zat in blauws in dat aan het glinsteren was. Het trok heel erg haar aandacht en ze stond op. Met een boog dook ze het water in. Onder water voelde ze plots een nog sterkere aantrekkingskracht. Ze zwom erheen en keek met grote ogen. Het was haar ring! Ze had haar ring gevonden. Snel pakte ze de ring van de steen af en zwom terug naar boven. Ze hapte naar adem en keek naar haar ring. Hij was zo mooi, een zilveren ring met een blauw steentje erin en aan de binnen kant stond haar naam geschreven. Lizzy glimlachte trots dat ze haar ring zo snel gevonden had. Zonder gevaar of iets. Ze deed de ring om haar vinger en zwom richting de kant. Maar net toen ze de kant vast wilde pakken trok iets haar snel terug het water in. Lizzy probeerde zich terug te trekken maar het lukte niet. Ze bleef onderwater en kreeg het erg benauwd. Lucht... ze heeft lucht nodig NU!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen