Hier is het eerste stukje, laat me weten wat jullie ervan vinden :D

De geschiedenisles op school, wie heeft dit vak bedacht? De leerkracht is iets aan het uitleggen over de wereldoorlog. Het interesseert me niet echt veel, ik heb geluk dat ik bij het raam zit, dan kan ik naar buiten staren. Ik heb hier uitzicht over heel de speelplaats. Plots zie ik een vogel voorbij vliegen, hoe zou het zijn om zo vrij te kunnen zijn? Om te gaan en staan waar je maar wil? Het moet zalig zijn! Ik word uit mijn gedachten gehaald door de bel. Het is pauze nu, eindelijk! Ik neem mijn spullen en steek ze in mijn tas. Ik loop de klas uit en ga richting mijn locker. Ik zie overal groepjes aan de kant staan die me zitten aan te staren. Ik negeer ze gewoon en loop door. Als ik bij mij locker ben leg ik mijn boeken van geschiedenis erin en neem mijn lunch. Ik sluit mijn locker terug en loop door de gangen. Normaal moet iedereen in de kantine eten, maar ik ga echt niet in de kantine eten. Om weer zo aangestaard en uitgelachen te worden zeker? Nee, ik ga naar mijn vaste plekje, de bib. Als ik de bib binnenga zie ik meneer Collins al zitten. "Goedemiddag Saartje!" "Hallo meneer Collins!" Ik lach naar hem en hij geeft me de sleutel. Ik ken hem echt goed, hij weet dat ik veel van muziek hou. Achter de bib is er een klein lokaaltje waar niemand meer komt, daar staat een gitaar, een piano,... Je kan het vergelijken met een klein muzieklokaaltje. Ik ga naar binnen en doe de deur dicht. Ik neem mijn bladmuziek uit mijn tas en ga achter de piano zitten. Ik ben bezig met een nieuw liedje te schrijven, dus ik kom hier bijna elke pauze. Ik druk de toetsen in en begin te zingen. Het is nog niet helemaal perfect maar het kan ermee door. "Je moet er echt iets mee doen!" Ik draai me om en zie meneer Collins in de deuropening staan. "Ik ben niet goed genoeg om er mee verder te gaan, en ik vind het goed zoals het nu is." zeg ik. Hij knikt even en gaat weer weg. Ik werk nog even verder aan de tekst als ik de bel hoor gaan. Ik neem snel al mijn spullen en sluit de deur. Ik geef de sleutel terug en loop naar mijn locker, ik neem mijn boeken eruit en ga naar de les Wiskunde. Er wordt geklopt op de deur en de deur gaat open. Het is de directeur. "Goedemiddag iedereen, ik kom jullie aan jullie nieuwe klasgenoot voorstellen! Harry Styles." Er komt een jongen binnen met donkerbruine krullen, een blazer en all stars. Ik moet zeggen, hij ziet er goed uit. "Dag Harry, je kan langs Saartje gaan zitten, ze zal je rondleiden in de school." zegt de leerkracht. Say what?! Dat meen je niet! Ik probeer een zucht te onderdrukken en lach even vriendelijk. Hij komt langs me zitten en steekt zijn hand naar me uit. "Harry" Ik neem zijn hand en schud hem. "Saartje" Ik kijk naar zijn gezicht en zie die prachtige groene ogen. Hoe kan iemand zo een mooie ogen hebben?


Wat vinden jullie tot nu toe? :D

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen